۱۴ گام برای اصلاح و بهبود شهرت و اعتبار آنلاین کسب و کار

۱۴ گام برای اصلاح و بهبود شهرت و اعتبار آنلاین کسب و کار


1 آبان 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
14 گام برای بهبود شهرت و اعتبار آنلاین کسب و کار

با اطلاعاتی که به معنای واقعی کلمه با سرعت نور در حال حرکت است، یک اشتباه آنلاین می تواند به مسیر بهبود شهرت آنلاین کسب و کار آسیب وارد کند. اگر یک اشتباه کمی بزرگ باشد، می توان احساس کرد که دیگر هیچگونه بازگشتی وجود ندارد. اما راه های زیادی برای بازسازی و بهبود شهرت و اعتبار آنلاین کسب و کار ها وجود دارد. یکی از این راهکارها مدیریت و رهبری درست شهرت و اعتبار آنلاین با در نظر گرفتن نکات مهم است. جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها می تواند یک روش موثر دیگر باشد. در این مقاله از مجله کوروش به بررسی برخی از این موضوعات پرداخته ایم.

 

جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده در مسیر بهبود شهرت و اعتبار آنلاین کسب و کار

 

جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده در مسیر بهبود شهرت و اعتبار آنلاین کسب و کار

 

یکی از گام های مهم در مسیر مدیریت شهرت و اعتبار آنلاین کسب و کار، بحث جمع آوری داده با تجزیه و تحلیل بازخورد بازار است. یک رهبر باید دانش کافی در مورد تجزیه و تحلیل بازخورد بازار داشته باشد. تجزیه و تحلیل بازخورد بازار یک ابزار عالی برای جمع آوری داده ها در مورد میزان رضایت مشتری از جنبه های مختلف است. جنبه هایی چون: کیفیت، تحویل کالا و پاسخگویی. این موضوع بیشتر شبیه نظرسنجی رضایت مشتری است. اما کمی متفاوت عمل می کند، زیرا از امتیاز برای درک صدای مشتری در میزان رضایت مندی استفاده می شود.

 

 

بیشتر بخوانید: بازاریابی مجاورتی (Proximity marketing) چیست و چطور کار می کند؟

 

 

تاثیر پذیرش اشتباه در بهبود شهرت و اعتبار آنلاین کسب و کار

 

تاثیر پذیرش اشتباه در بهبود شهرت و اعتبار آنلاین کسب و کار

 

بهترین کاری که یک رهبر می تواند انجام دهد این است که صادق باشد. صداقت، پایه و اساس هر نوع بازسازی شهرت است. پذیرش صادقانه اشتباه یکی از نکات مهم در مسیر مدیریت و بهبود شهرت و اعتبار آنلاین کسب و کار ها محسوب می شود. بهتر است علنا اشتباه خود را بپذیرید و در مورد چرایی یا چگونگی انجام آن صادق باشید. در عین حال کار هایی را که برای بهبود اوضاع انجام می دهید، به اشتراک بگذارید. اشتباه کردن تا زمانی که از آن درس بگیرید و آن را تکرار نکنید، اشکالی ندارد.

 

 

تاثیر شفافیت در اصلاح شهرت و اعتبار آنلاین کسب و کار

 

تاثیر شفافیت در بهبود شهرت و اعتبار آنلاین کسب و کار

 

تاثیر شفافیت در بهبود مدیریت شهرت و اعتبار آنلاین کسب و کار را نباید نادیده گرفت. اشتباه خود را بپذیرید. مشتریان شما و شرکای تجاری تان حق دارند تا خواهان شفافیت کامل و مطلق از شما باشند. اگر این شفافیت نباشد، آن ها احساس ناخوشایند و آزار دهنده ای خواهند داشت. عدم شفافیت باعث می شود تا مشتریان شما را باور نکنند. در مقابل شفافیت در انجام کارها به عنوان یک وجه تمایز میان شما و رقبا می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. ارائه قیمت های بهتر و شفافیت با مشتری باعث ایجاد احساس اعتماد و امنیت خواهد شد.

حتما بخوانید  چگونه یک کمپین بازاریابی محصول راه‌ اندازی کنیم؟

 

 

بیشتر بخوانید: موبایل مارکتینگ یا بازاریابی موبایلی چیست؟

 

 

سازگاری برند و محتوا در مسیر بهبود شهرت و اعتبار آنلاین

 

سازگاری برند و محتوا در مسیر بهبود شهرت و اعتبار آنلاین

 

بهبود شهرت و اعتبار آنلاین در موفقیت نام تجاری و کسب و کار شما بسیار تاثیرگذار است. سازگاری برند تجاری و محتوا نیازمند یک استراتژی موثر است. شما باید صدای برند خود را قوی و محکم گسترش دهید. اطمینان حاصل کنید که پیام کسب و کار شما به وضوح به مخاطب منتقل می شود. محتوای ارزشمند و مرتبط در این مسیر بسیار تاثیرگذار است. با حفظ محتوای ارزشمند در حضور حامیان بالقوه، ایجاد وفاداری کنید. وفاداری مشتری یکی از نکات مهم و تاثیرگذار در حفظ شهرت و اعتبار آنلاین کسب و کار است.

 

تاثیر مسئولیت و مالکیت واقعی در بهبود شهرت و اعتبار آنلاین

 

تاثیر مسئولیت و مالکیت واقعی در بهبود شهرت و اعتبار آنلاین

 

همه چیز از بالا شروع می شود. مدیرعامل، مالک و مسئول تمام کارهایی است که کسب و کار یا آن ها را انجام می دهد و یا انجام نمی دهد. هنگامی که بحرانی رخ می دهد، این مدیرعامل است که در مرکز قرار دارد. او اختیار دارد تا تصمیم گیری کند. در عین حال کارکنان را بروزرسانی کند و شرایط خاصی را ایجاد نماید. هنگامی که مشتریان مسئولیت پذیری شما را در مقابل شرایط و مشکلات می بینند، از اشتباهاتی که گاهی سهوی رخ می دهد، راحت تر عبور می کنند. بنابراین مسئولیت پذیری را می توان یکی از نکات مهم در مسیر بهبود شهرت و اعتبار آنلاین برند نام برد.

 

مقابله با اطلاعات نادرست

 

مقابله با اطلاعات نادرست

 

اطلاعات نادرست می تواند به مسیر بهبود و توسعه شهرت و اعتبار آنلاین برند تجاری آسیب وارد کند. بهتر است یک بخش برای مقابله با کمپین های اطلاعات نادرست ایجاد کنید. اگر با یک کمپین اطلاعات نادرست علیه خود، هیئت مدیره و یا یکی از برند های تان روبرو هستید و همچنان تدبیری برای این موضوع نیاندیشیده اید، نبرد را باخته اید! همیشه باید در مقابل انتشار اخبار و اطلاعات نادرست، آمادگی داشت. نباید تنها موضع دفاعی گرفت. دفاع موفق باعث حفظ آبرو و موقعیت مالی شما خواهد شد.

 

ایجاد یک گروه از هواداران برند

 

ایجاد یک گروه از طرفداران در مسیر بهبود شهرت و اعتبار آنلاین کسب و کار

 

شهرت قبل از بحران ایجاد می شود. شرکت هایی که مخاطبان وفادار دارند، در مواجهه با شرایط می توانند مدیریت بهتری داشته باشند. مهم این است که زمانی که همه چیز خوب پیش می رود، به فکر اعتبار آنلاین خود باشید. گروهی از باشگاه هواداران را ترتیب دهید. این باشگاه می تواند بسیار موثر باشد. زمانی که چیزی به نفع شما پیش نمی رود، افراد حمایت گر در این باشگاه می توانند از شما حمایت کنند. به شرکت های اپل، تسلا و پلوتون نگاه کنید. باشگاه طرفداران و حامیان این شرکت با قدرت زیادی ساخته شدند.

 

پاسخگویی به نظرات بدون احساس شخصی

 

پاسخگویی به نظرات بدون احساس شخصی

 

شما باید پذیرای هر گونه بازخورد سازنده باشید. این موضوع تاثیر زیادی در بهبود شهرت و اعتبار آنلاین برند شما دارد. به همه نظرات خوب و بد بدون کوچک ترین سوگیری پاسخ دهید. اگر به مشکلی اشاره می شود، از آن به عنوان یک فرصت استفاده کنید. فرصتی که باعث یادگیری و رشد شما می شود.

حتما بخوانید  مدیریت اعتبار آنلاین (ORM) چیست؟

 

ارتباط صادقانه همراه با همدلی

 

ارتباط صادقانه همراه با همدلی 

 

بهتر است برای بهبود شهرت و اعتبار آنلاین خود، به فکر ارتباط صادقانه و دلسوزانه باشید. بیشتر اوقات ذینفعان خواستار صداقت و شفافیت هستند. پس از صداقت و شفافیت، ارتباط و همدلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. صداقت، بدون همدلی باعث ناامیدی بیشتر می شود. همدلی به معنای درک دیدگاه طرف آسیب دیده و برقراری ارتباط با آن در حین رسیدگی به بحران است.

 

تعیین دستور العمل های مشخص برای کارکنان

 

تعیین دستور العمل های مشخص برای کارکنان 

 

دستور العمل هایی برای کارکنان خود داشته باشید. آن ها باید بر مبنای این دستور العمل ها عمل کنند. اگر برای یک شرکت کار می کنید، نظرات شما می تواند به عنوان دیدگاه شرکت تلقی شود. قبل از ارسال هر چیزی که می تواند باعث التهاب شود، بهتر است این موضوع را در نظر بگیرید. تدوین دستور العمل روشن سازمانی نقش مهمی در بهبود شهرت و اعتبار آنلاین برند دارد.

 

 

 

با سئو شروع کنید!

 

با سئو شروع کنید!

 

رهبران باید ممیزی سئو را در نظر بگیرند. نگاهی به رتبه بندی شرکت و رهبری خود بیاندازید. اطلاعات مثبت و منفی که در صفحه اول نتایج جستجو نمایش داده می شود را ارزیابی کنید. این کار تاثیر زیادی در بهبود شهرت و اعتبار آنلاین کسب و کار شما دارد. گام بعدی بهینه سازی سئو و ایجاد یک برنامه محتوایی مناسب برای مبارزه با اطلاعات منفی و ارتقای اطلاعات مثبت است.

 

تماس با مشتریان در راستای بهبود شهرت و اعتبار آنلاین برند

 

تماس با مشتریان در راستای بهبود شهرت و اعتبار آنلاین برند

 

یکی از مستقیم ترین و مهم ترین کارهایی که یک رهبر می تواند انجام دهد این است که با مشتریان قبلی تماس بگیرد و از آن ها بخواهد تا در نظرسنجی شرکت کنند. این امر به سئو بسیار کمک می کند. هنگامی که شرکت خود را به صورت آنلاین جستجو می کنید، قطعا شاهد دیدگاه مشتریان احتمالی هستید. شما باید در راستای بهبود شهرت و اعتبار آنلاین برند خود این مشتریان را راضی نگه دارید.

 

 

در اسرع وقت برند استراتژی ارتباطات منسجمی تدوین کنید

 

در اسرع وقت برای بهبود شهرت و اعتبار آنلاین برند استراتژی ارتباطات منسجمی تدوین کنید

 

مشاغل باید یک استراتژی ارتباطی محکم و منسجم داشته باشند. آن ها باید از صدای ثابت در همه ارتباطات تجاری خود اطمینان حاصل کنند. این موضوع علاوه بر اهمیتش در زمان وقوع بحران، تاثیر زیادی در بهبود شهرت و اعتبار آنلاین برند دارد.

 

ارزش های خود را به نمایش بگذارید

 

ارزش های خود را به نمایش بگذارید

 

بهتر است کمی بر روی نمایش ارزش های کسب و کار خود چه در داخل و چه در خارج از شرکت تمرکز کنید. انجام این کار باعث ایجاد یک فرهنگ خاص سازمانی می شود. در عین حال کارکنان باید بر اساس آن فرهنگ عمل کنند. در استراتژی بازاریابی خود نیز همسو با این فرهنگ و ارزش ها، پیام خود را به مخاطب برسانید.

 

بیشتر بخوانید: ۷ استراتژی بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک

 

 

سخن پایانی

 

بهبود شهرت و اعتبار آنلاین برند تجاری می تواند باعث رشد و توسعه هر چه سریع تر کسب و کار شما شود. نمایش ارزش های سازمانی، تعامل بهینه با مشتریان و تدوین استراتژی های منسجم و شفاف در این مسیر بسیار تاثیر گذار هستند. شما باید در مقابل مشتریان خود از صداقت و شفافیت کافی برخوردار باشید. این موضوع باعث حفظ و گسترش اعتماد مشتریان و مصرف کنندگان خواهد شد.

 

 

منبع: forbes

کالابرگ الکترونیک