معرفی گران‌ترین بستنی‌ها و دسرهای دنیا با تزیین الماس و طلا

معرفی گران‌ترین بستنی‌ها و دسرهای دنیا با تزیین الماس و طلا


25 اردیبهشت 1397 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی گران‌ترین بستنی‌ها و دسرهای دنیا با تزیین الماس و طلا

 

«دسر» از جمله قدیمی‌ترین وعده‌های جذاب غذایی انسان است، که در فرهنگ‌های آشپزی کشورهای سراسر جهان معمولاً در پایان یک وعدهٔ غذایی سرو می‌شود. «دسر» از واژه فرانسوی کهن ” desservir ” به معنی «جمع کردن روی میز» گرفته شده‌است. ریشهٔ اولین دسرهای محبوب، مثل بستنی‌های منجمد شده، به قرون‌وسطی بر‌می‌گردد یعنی زمانی که خانواده‌های سلطنتی یخ تازه طعم‌دار شده با عسل یا شربت میوه سفارش می‌دادند. اما امروزه برای میل کردن بعضی از همین وعده‌های غذایی شیرین و به ظاهر نه چندان مهم باید چنان قیمت‌های گزافی بپردازید که حتی در مخیله‌تان هم نمی‌گنجد. در این نوشتار با ما همراه باشید تا درباره گران‌ترین و تجملی‌ترین بستنی‌ها و دسرهای دنیا بیشتر بدانید.

 

دسر توت‌فرنگی، وانیل و الماس؛ پیاله میلیون دلاری

 

گران‌ترین دسرها و بستنی‌های دنیا با تزیین الماس و طلا

 

گران‌ترین دسرهای دنیا ممکن است حاوی چه مواد شگفت‌انگیزی باشد؟ یک پیاله‌ توت‌فرنگی و بستنی وانیلی به همراه یک انگشتر الماس است که رستورانی در نیواورلئان آمریکا که به سرو دسرهای گران‌قیمت از کمیاب‌ترین میوه‌ها و ادویه ‌ها مشهور است آن را سرو می‌کند. یک پیاله دسر ۹.۸۵ میلیون دلاری علاوه بر توت‌فرنگی، بستنی خامه‌ای وانیلی و انگشتر الماس شامل ورقه‌های طلای ۲۴ عیار و خامه سفید است. اما دلیل اصلی قیمت سرسام‌آور این دسر بستنی و توت فرنگی نه به خاطر شیر و خامه با‌کیفیت و نه توت‌فرنگی‌های خوش‌طعم آن بلکه به خاطر همان انگشتر الماس باشکوه آبی رنگ ۱۰.۰۶ قیراطی است که در حقیقت نقش یک حلقه نامزدی را برای یک پیشنهاد ازدواج شاهانه بازی می‌کند. از دسر Strawberries Arnaud به عنوان گرانقیمت‌ترین دسر دنیا نخستین بار در روز ولنتاین سال ۲۰۱۶ رونمایی شد و هنوز هم عنوان گران‌ترین دسر دنیا را در اختیار دارد.

 

 دسر کیک میوه‌ای ژاپنی پر از الماس‌های ریز و درشت

 

ژاپنی‌ها در درست کردن گران‌ترین دسرهای دنیا، نوشیدنی‌ها و البته غذاها و خوراکی‌ها لوکس و عجیب پیشینه‌ای طولانی دارند. اما دومین دسر گران‌قیمت دنیا یک کیک میوه‌ای الماس‌نشان است که در فروشگاه مشهور Takashimaya Department Store شهر توکیو به قیمت ۱.۷۲ میلیون دلار و البته فقط برای نمایش در مناسبت‌های خاص مثل مراسم عروسی و مهمانی‌های اشرافی طراحی و پخته می‌شود. برای طراحی این کیک در مجموع از ۲۲۳ تکه الماس به وزن ۱۷۰ قیراط استفاده شده و طبیعی است که یک دسر لذیذ برای مهمانی چای عصرانه نباشد، پس نگران قورت دادن الماس‌های ریز و درشت داخل آن نباشید. جالب است بدانید که طراحان این کیک الماس‌نشان شش ماه برای طراحی و یک ماه برای پختن آن وقت صرف کرده‌اند.

 

سرو دسر بستنی گردویی در نوک قله‌های کلیمانجارو

 

گران‌ترین دسرها و بستنی‌های دنیا با تزیین الماس و طلا

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

تا به حال به این فکر کرده‌اید که برای خوردن یک وعده بستنی بلیت هواپیما بگیرید و به یک کشور کوهستانی سفر کنید. البته در میان قشر ثروتمند جامعه در سرتاسر دنیا کم نیستند تعداد کسانی که برای خوردن غذای مورد علاقه‌شان صبح بلیت هواپیما به مقصد یک کشور دیگر می‌گیرند و شب به وطن‌شان بر‌می‌گردند. اما اگر بخواهید گران‌ترین دسرهای دنیا را تجربه کنید شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید دلیل اصلی قیمت ۶۰ هزار دلاری‌ سومین دسر گران‌قیمت دنیا این است که شما برای سفارش آن باید بلیت یک پرواز فرست کلاس را بگیرید و به سمت هتلی در کوه‌های کلیمانجارو کشور تانزانیا پرواز کنید. در آن‌جا یک سرآشپز منتظر شماست تا یک پاتیل بستنی گردویی را که با یخ‌های نوک قله کوه‌های کلیمانجارو آماده کرده برای شما سرو کند. اگر هم می‌خواهید با دوست یا نامزدتان لذت خوردن این بستنی را تجربه کنید باید ۲۷ هزار دلار دیگر هم بپردازید. بستنی با نوعی موز و سیروپ کمیاب تزیین و با یک قاشق نقره عتیقه متعلق به سال ۱۸۵۰ میلادی سر میز شما آورده می‌شود. همزمان با میل کردن بستنی گردویی The Absurdity Sundae یک نوازنده ویولن‌سل نوایی آرام‌بخش برای‌تان می‌نوازد تا بیش از پیش از خوردن بستنی گردویی شگفت‌انگیز کلیمانجارویی لذت ببرید.

 

دسر پودینگ شکلاتی؛ سومین دسر گران‌قیمت دنیا

 

گران‌ترین دسرها و بستنی‌های دنیا با تزیین الماس و طلا

 

برای خوردن لذیذترین دسرهای پودینگ شکلاتی در شیک‌ترین کافی‌شاپ‌های دنیا و در گران‌ترین حالت ممکن باید ۵۰ دلار بپردازید اما برای خوردن سومین دسر از میان گران‌ترین دسرهای دنیا که یک ظرف پودینگ شکلاتی است باید حسابی سرکیسه را شل کنید و ۳۴ هزار دلار بپردازید. این دسر پودینگ شکلاتی که شبیه تخم‌مرغ روز عید پاک طراحی شده، از نوارهای طلای خوراکی، بیسکوییت ژکوند، ژله، خاویار و بهترین نوع شکلات بلژیکی به علاوه ۲ قیراط الماس که البته خوردنی نیستند تشکیل شده و روی پودینگ تماما با شکلات مرغوب پوشیده شده است. این دسر لاکچری حداکثر سه بار در هفته در یکی از مجلل‌ترین هتل‌های شهر لندن یعنی The Lindeth Howe Country House Hotel سرو می‌شود.

 

 دسر بستنی یخی در ظرف کریستال و الماس

 

گران‌ترین دسرها و بستنی‌های دنیا با تزیین الماس و طلا

 

معمولا در سرتاسر دنیا بستنی یخی را به عنوان یک دسر ارزان می‌شناسند اما گرا‌ن‌ترین بستنی یخی شکلاتی دنیا ۲۵ هزار دلار قیمت دارد. بستنی یخی شکلاتیFrrrozen Haute Chocolate Ice Cream  که نامش در کتاب رکوردهای گینس هم ثبت شده است، در رستورانی در نیویورک سرو می‌شود. برای تهیه این دسر گران‌قیمت از چهارده نوع کاکائو کمیاب آفریقا و آمریکای‌جنوبی، شیر، تکه‌های یخ، کرم‌های زده شده، و گرا‌ن‌ترین ترافل‌های دنیا مشهور به La Madeline استفاده شده است. چهارمین دسر گران‌قیمت دنیا را در یک ظرف کریستال از نوع Harcourt crystal سرو و با ۵ گرم طلای ۲۳ عیار تزیین می‌کنند. این بستنی یخی شکلاتی که یک دستبند طلا ۱۸ عیار مزین به یک قیراط الماس هم برای مشتری در کنار آن می‌گذارند را باید با قاشق طلای ۱۸ عیار میل کنید.

 

یک دسر دونات خوشمزه و لاکچری

 

«دونات» همیشه نماد یک شیرینی خوشمزه، سیر‌کننده و با قیمت مناسب است. اما چندی پیش لوکس‌ترین دونات دنیا را شرکت آمریکایی مشهور «کرسپی کرم» به مناسبت هفته جهانی دونات به نمایش گذاشت. این دونات ۱۶۸۵ دلاری حاوی کرمی تهیه شده از آب میوه‌های گران‌بها، توت و سایر خوراکی‌های گران‌قیمت است. اما دلیل قیمت سرسام‌آور این این دسر لاکچری یک لایه طلای ۲۴ عیار و تکه‌های طلا ۲۳ عیار قابل خوردن و الماس است که روی دونات را پوشانده‌اند.

 

کاپ‌کیک ققنوس طلایی؛ یک وعده دسر لاکچری

 

گران‌ترین دسرها و بستنی‌های دنیا با تزیین الماس و طلا

 

«کاپ‌کیک» هم از جمله دسرهای لذیذ در سرتاسر دنیاست. اما کاپ‌کیک «ققنوس طلایی» گرا‌ن‌ترین کاپ کیک جهان است که برای پخت آن از بهترین انواع شکلات ایتالیایی، آرد ارگانیک و کره بریتانیایی استفاده می‌شود و با ورقه‌های طلا ۲۳ عیار خوراکی روی آن را تزیین می‌کنند. کاپ کیک لوکس «ققنوس طلایی» در کافی‌شاپ لاکچری مشهور «بلومزبری» دوبی و با قیمت ۱۰۰۰ دلار سرو می‌شود.

 

دسر بستنی طلا سرندیپیتی

 

برای گران‌ترین ظرف بستنی که تا به حال میل کرده‌اید چقدر پول پرداخت کرده‌اید؟ با یک بستنی هزار دلاری به عنوان یک وعده دسر موافقید؟ رستوران «سرندیپیتی ۳» در شهر نیویورک نخستین بار به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیسش یک بستنی طلا با قیمت سرسام‌آور ۱۰۰۰ دلاری سرو و نام این دسر را در کتاب رکوردهای گینس کرد. خاویار اعلا، ترافل‌های شکلاتی، وانیل بومی جزایر تاهیتی و بستنی پوشیده شده با ورقه‌های طلای ۲۳ عیار مواد تشکیل‌دهنده این بستنی لوکس هستند.

 

دسر بستنی الماس سیاه با زعفران ایرانی

 

گران‌ترین دسرها و بستنی‌های دنیا با تزیین الماس و طلا

 

زعفران ایرانی از جمله گران‌ترین خوراکی‌های دنیاست. بعید است مشهورترین سرآشپزهای دنیا برای آماده کردن لذیذترین غذاها و خوشمزه‌ترین دسرها و بستنی‌ها از زعفران به عنوان طعم و بوی خوشش غافل شوند. شاید به همین دلیل است که ترکیبی از ترافل سیاه ایتالیایی، زعفران ایرانی و وانیل مرغوب جزایر ماداگاسکار  یکی از گران‌ترین بستنی‌هایی دنیا را در کافی‌شاپی لوکس در دوبی مشتری‌های ثابتی برای خودش دست و پا کرده است. برای درست کردن بستنی لاکچری «الماس سیاه» که با ورقه‌های طلای خوراکی ۲۴ عیار تزیین شده و به قیمت ۸۱۷ دلار در کافی‌شاپ لوکس  Scoopi واقع در خیابان ساحلی جمیرا شهر دوبی به فروش می‌رسد.

 

دسر جیلی‌بیلی؛ آبنبات‌های ژله‌ای با روکش طلا

 

گران‌ترین دسرها و بستنی‌های دنیا با تزیین الماس و طلا؛ دسر جیلی بیلی با روکش طلا

 

اگر شما هم هواخواه آبنبات‌های ژله‌ای یا همان «جیلی‌بیلی» هستید بد نیست بدانید این آبنبات‌های لوبیا شکل نرم، رنگی و شیرین نخستین بار در سال ۱۸۶۱ توسط ویلیام چرافت ابداع و در بوستون آمریکا به ثبت رسید. در همان زمان جنگ‌های داخلی آمریکا با اوج خودش رسیده بود و چه چیزی بهتر از یک وعده دسر خوشمزه و ارزان برای سربازان حاضر در جبهه جنگ. با این تفاصیل حتما تصور می‌کنید با ته مانده پول‌های‌تان می‌توانید دو سیر آبنبات ژله‌ای بخرید و با چای یا نوشیدنی مورد علاقه‌تان میل کنید. اما قضیه همیشه هم به این سادگی‌ها نیست. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید طراح یکی از گران‌ترین دسرهای دنیا که همین آبنبات‌های ژله‌ای هستند کسی نیست جز « David Klein » سازنده مشهور« آبنبات‌های پاستیلی». طعم طبیعی و عدم استفاده از رنگ‌های مصنوعی برای درست کردن این آبنبات‌ها، استفاده از طلای ۲۴ عیار خوراکی برای پوشش این آبنبات‌ها و نیز دوازده طعم منحصر‌به‌فرد دلیل اصلی قیمت ۵۰۰ دلاری یک بسته از این آبنبات‌های ژله‌ای است.

 

دسر ترافل و گاناش در ظرف طلا

 

گران‌ترین دسرها و بستنی‌های دنیا با تزیین الماس و طلا؛ دسر ترافل در ظرف طلا

 

اروپایی‌ها عاشق دسر هستند و فرانسوی‌ها خوشمزه‌ترین دسرها را سرو می‌کنند. ارزان‌ترین دسر در لیست گران‌ترین دسرهای دنیا یک دسر ترافل فرانسوی است که۲۵۰ دلار قیمت دارد.

دسر La Madeline au Truffle از وانیل، روغن ترافل، شکر، خامه سنگین و شکلات تلخ ۷۰ درصد برند مشهور Valrhona درست شده و در ظرفی با روکش طلا سرو می‌شود. برای شروع این دسر باید مقداری قارچ ترافل فرانسوی و کمیاب که با «گاناش» (ترکیب فرانسوی خامه و شکلات) پوشیده شده، میل کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک