همه چیز درباره بیسکویت های رژیمی + ارزش غذایی و فواید سلامتی

همه چیز درباره بیسکویت های رژیمی + ارزش غذایی و فواید سلامتی


3 آذر 1400 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
همه چیز درباره بیسکویت های رژیمی + ارزش غذایی و فواید سلامتی

احتمالا شما هم چشم‌تان به بیسکویت‌ های رژیمی در قفسه فروشگاه‌ها خورده یا طعم آن‌ها را چشیده‌اید. این روزها بیسکویت‌ها تقریبا به جزء جدایی‌ناپذیر رژیم غذایی بسیاری افراد تبدیل شده است. اگر چه هنوز هم کسانی هستند که بیسکویت را به عنوان میان‌وعده یا خوردنی‌‌های عامل چاقی و اضافه وزن می‌شناسند، اما در حال حاضر انواع مختلفی از آن‌ها که اتفاقا برای لاغری و کاهش وزن استفاده می‌شوند، تولید و روانه بازار شد‌ه‌اند. در این مقاله از سرویس سلامت در مجله کوروش  به فواید رژیم غذایی با بیسکویت رژیمی،‌ معرفی انواع بیسکویت های رژیمی و ارزش غذایی و اطلاعات تغذیه‌ای آن‌ها می‌پردازیم.

 

رژیم لاغری با بیسکویت های رژیمی

رژیم لاغری با بیسکویت های رژیمی

حتما می‌دانید به افرادی که قصد دارند وزن‌شان را کاهش دهند، انواع و اقسام رژیم‌های غذایی توصیه می‌شود. اما رژیم غذایی صحیح، رژیمی است که در آن هیچ وعده اصلی غذایی حذف نشود. یعنی باید صبحانه، ناهار و شام را حتما میل کنید. اما در کنار این وعده‌های اصلی، وعده‌های فرعی یا میان وعده‌ها هم باید در رژیم غذایی گنجانده شوند.

قبل از ناهار و قبل و بعد از شام می‌توانید به عنوان میان‌ وعده، خوراکی‌های کم‌کالری را همراه با یک نوشیدنی بدون قند یا با قند کم مصرف کنید. بیسکویت های رژیمی که با آرد کامل گندم درست می‌شوند، برای کاهش وزن بسیار کارآمد هستند. چون در آن‌ها سبوس گندم وجود دارد و از لحاظ منابع غذایی بسیار غنی هستند.

علاوه بر این وجود ویتامین‌های «گروه ب» در پوسته گندم برای سلامت و شادابی پوست ضروری است. بنابراین با مصرف آن‌ها، بعد از لاغری هم پوست صورت‌تان دچار چین و چروک‌های عمیق نخواهد شد.

حتما بخوانید  طرز تهیه موچی با آرد برنج ایرانی به ۳ روش ساده و شکلاتی

فواید رژیم غذایی با بیسکویت رژیمی

خواص سبوس بیسکویت های رژیمی ستاک

ار جمله فواید گنجاندن بیسکویت‌های رژیمی در رژیم غذایی روزانه عبارتند از:

کاهش کلسترول خون

بیسکویت‌های رژیمی که با آرد یا دانه‌های جو تهیه می‌شوند مزایای زیادی برای سلامتی و تقویت و بهبود سیستم ایمنی بدن دارند. این بیسکویت‌ها می‌توانند به کاهش فشار خون و کلسترول بالای خون کمک کنند. همچنین این بیسکویت‌ها سرشار از فیبر بوده و برای دستگاه گوارش و عملکرد صحیح آن مفید هستند.

کاهش وزن و لاغری

برای کسانی که رژیم لاغری در پیش گرفته‌اند، مصرف غذاها و  خوراکی‌های رژیمی کم‌کالری در اولویت است. شما با مصرف بیسکویت‌های رژیمی، علاوه بر این که برای مدت زمان طولانی‌تری سیر می‌مانید، می‌توانید سوخت‌وساز بدنتان را هم بالا ببرید و با کاهش وزن، به اندام ایده‌آل‌تان نزدیک شوید.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

بیسکویت‌های رژیمی تهیه‌ شده با آرد جو، سبوس و عصاره میوه‌های مختلف مثل توت، می‌تواند سلامت روده را بهبود بخشیده و به سیستم ایمنی در جهت مبارزه با سلول‌های سرطانی کمک کنند. جو حاوی مقادیر زیادی ویتامین ب و کلروفیل است که بدن را سم‌زدایی کرده و سلول‌های سرطانی و رادیکال‌‌‌های آزاد را از بین می‌برد.

دیگر مزایای سلامتی بیسکویت‌ های رژیمی

سبوس موجود در بیسکویت‌های رژیمی مزایای سلامتی مختلفی برای بدن دارد. یعنی علاوه بر این که شاخص گلیسمی در این محصولات کاهش یافته، هضم و گوارش را نیز آسان‌تر کرده و از مشکلات معده و گوارش و یبوست که معمولا به خاطر خوردن بیسکویت و کیک در برخی افراد مشکلی آزار دهنده است، پیشگیری می‌کنند.

همچنین آرد گندم مورد استفاده در بیسکویت‌های سبوس‌دار، تامین کننده کلسیم، منیزیم، پتاسیم، گوگرد، منگنز و بسیاری از مواد معدنی دیگر است. آرد گندم کامل به‌ عنوان ماده اصلی تهیه بیسکویت رژیمی، می‌تواند به کنترل چاقی، کاهش التهاب مزمن، جلوگیری از سنگ صفرا، بهبود سیستم قلبی و عروقی و … کمک کند.

حتما بخوانید  3 مدل طرز تهیه شیرینی گل مینا ساده و رنگی مخصوص عید نوروز

آرد جو، از دیگر مواد تشکیل دهنده بیسکویت‌های سبوس دار است. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، دانه های جو منبع غنی از کربوهیدرات‌ها و فیبر از جمله فیبر بتاگلوکان مقوی هستند. علاوه بر این، پروتئین و چربی بیشتری نسبت به اغلب دانه‌ها دارند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بیسکویت آدمکی زنجبیلی

بیسکویت‌ رژیمی برای چه کسانی مفید است؟

بیسکویت‌ رژیمی برای چه کسانی مفید است؟

  • بیسکویت‌های رژیمی تولید شده با مواد مغذی و غنی، می‌توانند نیاز کودکان را به مواد ضروری برای رشد تامین کنند. این بیسکویت‌ها را می‌توانید همراه با شیر، به عنوان صبحانه یا عصرانه برای کودکان خود سرو کنید. در حال حاضر انواع بیسکویت‌ها با شکل‌های مختلف و جذاب مناسب کودکان طراحی و تولید شده‌اند.
  • ورزشکاران یکی از مهم‌ترین گروه‌های مصرف کننده انواع بیسکویت رژیمی هستند. این افراد می‌توانند کربوهیدرات مورد نیاز بدن خود را برای بهینه‌سازی عملکرد ورزشی‌ از طریق مصرف این بیسکویت‌ها تامین کنند.
  • زنان باردار که عموما با کمبود اسید فولیک مواجه هستند، با خوردن بیسکویت‌های رژیمی می‌توانند کم وزنی جنین را جبران کرده و از بروز نقص‌های لوله عصبی جنین در هنگام تولد پیشگیری کنند. آرد ذرت موجود در بیسکویت‌های رژیمی، برای سلامت مادر و نوزاد بسیار مفید است.

علاوه بر گروه‌های نام برده شده در بالا، همه افراد برای حفظ سلامتی و رژیم غذایی متعادل می‌توانند از بیسکویت‌های رژیمی با طعم‌های مختلف و به روش‌های متفاوت در رژیم غذایی خود استفاده کنند و از مزایای سلامتی آن بهره ببرند.

 

 

 

کالابرگ الکترونیک