۳ طرز تهیه کوکی انار با شکلات چیپسی، رویال آیسینگ و کاکائویی

۳ طرز تهیه کوکی انار با شکلات چیپسی، رویال آیسینگ و کاکائویی


22 مهر 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۳ طرز تهیه کوکی انار با شکلات چیپسی، رویال آیسینگ و کاکائویی

درست کردن کوکی و شیرینی به شکل انار جزو آداب و رسوم شب یلدا است. کوکی انار از محبوب‌ترین انواع شیرینی شب یلدا با انار است. طرز تهیه کوکی انار با تزیین یلدایی بسیار ساده است. در مجله کوروش طرز تهیه کوکی انار به ۳ روش و فوت و فن‌های درست کردن بیسکویت انار را بخوانید. در سرویس آشپزی همراه ما باشید.

 

مواد لازم برای تهیه کوکی انار فانتزی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کره ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
وانیل یک قاشق چای‌خوری
بیکینگ پودر ‍۱ قاشق چای‌خوری
آب انار ۲ قاشق غذاخوری
شکلات چیپسی ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
دانه انار ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمک نوک قاشق چای‌خوری

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه

مدت زمان پخت کوکی انار: ۱۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه کوکی انار با شکلات چیپسی

طرز تهیه کوکی انار

کوکی انار در فر درست می‌شود. آماده‌‌سازی مواد لازم به ۲۰ دقیقه و پخت آن به ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد. البته خمیر کوکی را هم باید برای مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال یا دمای محیط استراحت دهید. کوکی انار را می‌توانید با رویال آیسینگ یا به صورت متداول و با بافت بیسکویتی درست کنید. در هر حال مدلی که کوکی را درست می‌کنید به سلیقه خودتان بستگی دارد و البته در هر صورت خوشمزه است.

مرحله اول: مواد یخچالی را در دمای محیط قرار دهید

در اولین مرحله از طرز تهیه کوکی انار، از ۳۰ دقیقه قبل، همه مواد یخچالی از جمله کره و تخم مرغ را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند. کره را در یک ظرف مناسب بریزید و با همزن به مدت ۳ دقیقه بزنید تا بافت نرم و لطیفی پیدا کند. پودر قند (یا شکر آسیاب شده) را هم به مدت ۳ دقیقه هم بزنید تا یکدست شوند.

می‌توانید کره، شکر و قند را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم: خمیر کوکی انار را درست کنید

در این مرحله از طرز تهیه کوکی انار خانگی باید آب انار، تخم مرغ و وانیل را به سایر مواد اضافه کنید و کاملا هم بزنید تا رنگ مایه یکدست و روشن شود. آرد را هم ۲ بار از الک ریز عبور دهید و همراه با بیکینگ پودر و نمک به مواد اضافه کنید. با دست شروع به مخلوط کردن و ورز دادن مواد کنید تا در نهایت یک خمیر منسجم داشته باشید.

برای تهیه تخم مرغ، وانیل، آرد، انواع آبمیوه از جمله آب انار و نمک می‌توانید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

مرحله سوم: به خمیر کوکی استراحت دهید

در این مرحله از طرز تهیه کوکی انار برای شب یلدا باید به خمیری که درست کرده‌اید، دانه‌های میوه انار و شکلات چیپسی را اضافه کنید. دانه‌های انار و شکلات‌ها را با دست مخلوط کنید و خمیر را در یک پاکت تمیز فریزری بگذارید و در یخچال قرار دهید. به مدت حدود ۱ تا ۲ ساعت، خمیر را در یخچال استراحت دهید تا بافت منسجمی پیدا کند.

حتما بخوانید  25 خواص چای دارچین و مضرات عجیب آن + طرز تهیه چای دارچین

برای تهیه انواع شکلات به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

مرحله چهارم: کوکی‌ انار را در فر بگذارید

در این مرحله از طرز تهیه کوکی انار با شکلات چیپسی باید فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. کف یک سینی فر را با روغن چرب کنید. می‌توانید از کاغذ روغنی هم استفاده کنید. خمیر را به اندازه ۱ عدد گردو بردارید و گلوله کنید. کمی بین دو دست فشار دهید تا از حالت کروی خارج و مسطح شود. کوکی‌ها را در سینی فر بچینید.

سینی را در به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در طبقه وسط فر بگذارید. سپس سینی را از فر خارج کنید و وقتی کوکی‌های انار از دما افتادند، آن‌‌ها را سرو کنید.

بیشتر بخوانید: خوراکی ها و نمادهای شب یلدا

مواد لازم برای تهیه کوکی انار با رویال آیسینگ

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد سفید ۳۳۰ گرم
پودر قند ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
کره مارگارین ۱۵۰ گرم
وانیل نوک قاشق چای‌خوری
نمک نوک قاشق چای٬خوری

مواد لازم برای تهیه رویال آیسینگ

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سفیده تخم مرغ ۲ عدد
پودر قند الک شده ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب لیموترش تازه (اختیاری) ۱ قاشق چای‌خوری
رنگ قرمز خوراکی چند قطره

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه

مدت زمان پخت کوکی انار با آیسینگ: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه کوکی آیسینگ انار

مراحل طرز تهیه بیسکویت کوکی انار

در روش تهیه این مدل شیرینی یلدایی، کوکی‌های فانتزی به شکل انار درست می‌شوند. در انتها روی بیسکویت‌های انار را باید با آیسینگ قرمز رنگ تزیین کنید تا شکل انار شوند.

مرحله اول: آرد، پودر قند و مارگارین را مخلوط کنید

مانند روش‌های قبل، مواد یخچالی مثل کره و تخم مرغ را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند. آرد را ۲ بار با الک ریز الک کنید و با نمک و پودر قند در غذاساز بریزید. کره مارگارین را خرد کرده و به مواد داخل غذاساز اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم: خمیر بیسکویت کوکی را درست کنید

در یک ظرف جدا، وانیل و تخم مرغ را با چنگال کاملا به هم بزنید تا بوی زهم تخم‌ مرغ کاملا گرفته شود. سپس این مخلوط را به مواد داخل غذاساز اضافه و میکس کنید. مواد باید شکل خمیری به خود بگیرند. بهتر است خمیر را با دست ورز دهید تا کاملا یکدست شود. خمیر را در پاکت فریزری بگذارید و در یخچال استراحت دهید.

مرحله سوم: خمیر کوکی را باز کنید و قالب بزنید

در این مرحله از طرز تهیه بیسکویت کوکی انار، فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید. کف سینی فر را چرب کنید یا داخل آن کاغذ روغنی پهن کنید. خمیر را از یخچال خارج کنید و روی سطح قرار دهید. خمیر را با وردنه باز کنید تا ضخامت آن به حدود ۳ میلی‌‌متر برسد. با قالب‌‌های به شکل انار خمیر را قالب بزنید. خمیر قالب گرفته را در سینی فر بگذارید.

مرحله چهارم: سینی کوکی انار را در فر قرار دهید

کوکی‌های انار را به ترتیب داخل سینی بچینید و سینی را در فر قرار دهید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا کوکی‌ها بپزند و قسمت زیر و کناره‌های آن‌ها طلایی شود.

حتما بخوانید  12 غذای نذری کم هزینه ماه رمضان + فیلم آموزش تهیه

مرحله پنجم: رویال آیسینگ را درست کنید

در طرز تهیه رویال آیسینگ، ابتدا باید سفیده تخم مرغ را با کمک همزن آن‌قدر بزنید تا کف کند. سپس پودر قند را قاشق قاشق به آن اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر قاشق پودر قند، مواد را با همزن بزنید تا کاملا ترکیب شوند. چند قطره رنگ خوراکی قرمز به آیسینگ اضافه کنید. برای اینکه مواد رویال آیسینگ شما کمی رقیق‌تر شود، می‌توانید از ۱ قاشق چای‌خوری آب لیموترش تازه استفاده کنید که البته سلیقه‌ای است. آیسینگ شما آماده است.

مرحله آخر: کوکی‌های انار را با آیسینگ تزیین کنید

سپس کوکی‌ها را از فر خارج کنید و روی آن‌ها را با رویال آیسینگ تزیین کنید. 

نکات مهم درباره استفاده از رویال آیسینگ

طرز تهیه بیسکویت کوکی انار با رویال آیسینگ

  • آیسینگ‌‌ را می‌توانید با استفاده از رنگ خوراکی، برای تزیین کوکی و بیسکویت‌ها به فرم‌‌های مختلف مثل سیب، انار، هندوانه و … به کار ببرید. کافی است کوکی‌هایتان را به شکل‌ میوه‌های دلخواه قالب بزنید و بعد از پخت، روی آن‌ها را با آیسینگ بپوشانید.
  • بهتر است برای کار با رویال آیسینگ حتما از ماسوره‌های ریز استفاده کنید و اگر چند لایه آیسینگ به کار می‌برید حتما صبر کنید که لایه‌های زیری خشک شوند و بعد لایه‌‌های بعدی را اضافه کنید.
  • فراموش نکنید که به‌ خاطر وجود سفیده تخم مرغ در آیسینگ، در صورتی که این مایع در مجاورت هوا قرار بگیرد، خیلی سریع می‌بندد و خشک می‌شود. بنابراین نیازی نیست که بیسکویت یا کوکی‌ها را در یخچال بگذارید. همین که آن‌‌ها را در دمای محیط قرار دهید، خودشان را می‌گیرند و قابل استفاده هستند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیز کیک هندوانه یخچالی

روش تهیه کوکی انار کاکائویی

طرز تهیه کوکی انار کاکائویی

برای درست کردن کوکی انار کاکائویی، علاوه بر موادی که در روش اول به آن‌ها اشاره شد، از ۱ تا ۱/۵ لیوان دسته‌دار فرانسوی پودر کاکائو هم استفاده کنید. کاکائو را همراه با شکر و پودر قند، مخلوط و مواد دیگر را هم اضافه کنید. در این حالت، رنگ کوکی‌هایتان قهوه‌ای تیره شده و طعم کاکائو می‌گیرند.

می‌توانید پودر کاکائو را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

فوت و فن‌‌های طرز تهیه کوکی انار

فوت و فن‌ های طرز تهیه کوکی انار

  • اگر می‌خواهید در طرز تهیه کوکی انار به جای پودر قند از شکر سفید یا شکر قهوه‌ای استفاده کنید، آن‌ها را آسیاب کنید تا کاملا پودر و نرم شوند.
  • کره را تا جای ممکن با روغن جایگزین نکنید. چون بافت کوکی لطافت و نرمی خود را از دست خواهد داد.
  • اگر به آب انار در دسترس ندارید، می‌توانید رب انار را در مقداری آب حل کرده و به عنوان طعم دهنده به مواد در دستور پخت کوکی انار برای شب یلدا اضافه کنید.
  • برای طرز تهیه کوکی آیسینگ انار نباید خمیر را بیش از حد نازک یا ضخیم در نظر بگیرید. بهترین ضخامت برای بیسکویت‌ها بین ۴ تا ۵ میلی‌متر است.
  • بهتر است کوکی انار شب یلدا را یک روز بعد از پخت با آیسینگ تزیین کنید.
  • کوکی و بیسکویت کوکی را برای طولانی‌ مدت حتما در ظروف دربسته و یخچال نگهداری کنید تا خشک نشوند و طعم‌شان تغییر نکند.

سوالات متداول

فرق کوکی و بیسکویت چیست؟

فرق کوکی و بیسکویت چیست؟

بیسکویت به صورت متداول به میان‌ وعده‌ای گفته می‌شود که با آرد درست شده است. بیسکویت‌ها معمولا دو بار پخته می‌شوند و رطوبت بسیار کمی دارند. کوکی اما نوع دیگری از بیسکویت است و حتی در برخی کشورها هر دو را یکی می‌دانند.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

چرا نباید خمیر کوکی انار را ورز دهیم؟

در طرز تهیه کوکی انار شب یلدا نیازی به ورز دادن خمیر کوکی با انگشت نیست. ورز دادن خمیر موجب به روغن افتادن خمیر شود.

 

کالابرگ الکترونیک