۸ گیاه معجزه‌گر برای درمان سریع ریزش شدید مو زنان و مردان

۸ گیاه معجزه‌گر برای درمان سریع ریزش شدید مو زنان و مردان


19 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
درمان سریع ریزش شدید مو

ریزش مو، ضعیف شدن فولیکول موها و در نتیجه داشتن موهایی سست و شکنده و مستعد ریزش، مو و پوست کف سر چرب و مستعد قارچ و شوره و رشد اندک و ضعیف موها مواردی هستند که گاه همه با هم و گاه به صورت موردی برای شخص رخ می‌دهند و اعتماد به نفس او را خدشه‌دار می‌کنند. در مورد ۷ گیاه شفابخش و معجزه‌گر برای درمان سریع ریزش شدید مو و تقویت موهای ضعیف و آسیب‌دیده را در  مجله کوروش بیشتر بخوانید.

 

داشتن موهایی براق، ضخیم، پر پشت و خوش حالت بدون کدری و خارش سر آرزوی تمام افراد است. در این میان طب سنتی از گیاهان زیادی به عنوان گیاهانی شفابخش و معجزه‌گر برای درمان و سلامت و زیبایی موها موهای ضعیف و شکننده و مستعد ریزش نام می‌برد. اما ۷ گیاه شفابخش از همه بیشتر برای درمان سریع ریزش شدید مو و تقویت موها توصیه می‌شوند.

 

 

۱- رزماری برای درمان سریع ریزش مو

 

رزماری برای درمان سریع ریزش مو

 

از زمان‌های قدیم برای درمان سریع ریزش مو مردان و زنان به رزماری پناه می‌بردند. دلیل این امر هم فقط یک نکته بود؛ رزماری سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مفید و ضدالتهاب است و البته در سال‌های اخیر در مورد تاثیر روغن رزماری برای رشد و سلامت موها، درمان ریزش مو و کمک به بلند شدن موها در مدت زمانی کوتاه‌تر بسیار صحبت شده است. اهالی مدیترانه صدها سال است که از روغن رزماری برای رشد مو و پرپشتی و سلامت موها استفاده می‌کنند و همین امر دلیلی واضح بر صحت این ادعاست. ظاهر امر این است که رزماری بر بافت عصبی تاثیر می‌گذارد، و بافت و اعصاب آسیب دیده را بهبود می‌بخشد. «کارنوسیک اسید» یا «کارنسول» به عنوان یک ماده فعال موجود در رزماری با ترمیم اعصاب آسیب دیده سبب رشد مجدد و درمان سریع ریزش شدید مو می‌شود.

 

جالب است بدانید که رزماری با بهبود جریان گردش خون در فولیکول‌های مو و نیز خاصیت آنتی‌اکسیدانی که دارد به خصوص در بهبود ریزش موی افراد مبتلا به آلوپسی یا ریزش سکه‌ای مو بسیار موثر است. این در حالی است که روغن مونوکسیدیل علیرغم تاثیرات مشابه سبب بروز برخی عوارض جانبی در فرد هم می‌شود. خشکی پوست سر، خارش سر، شوره سر، رشد موهای زائد در مناطق دیگر بدن، درد قفسه سینه و افزایش ضربان قلب  و نیز ریزش دوباره بعد از قطع مصرف از جمله عوارض روغن مونوکسیدیل هستند. این در حالی است که رزماری هیچ کدام از این عوارض را ندارد.

 

 

بیشتر بخوانید: چگونه روغن گیاه رزماری از ریزش مو جلوگیری و موها را ضخیم می‌کند؟

 

 

۲- حنا برای تقویت موهای ضعیف

 

حنا برای درمان و تقویت موهای ضعیف

 

حنا بستن یا به قول قدیمی‌ها «خضاب بستن» از جمله قدیمی‌ترین روش‌های درمانی برای تقویت موهای ضعیف و درمان سریع ریزش شدید مو در زنان و مردان و در تمام سنین است. اهالی خاورمیانه و جنوب آسیا مثل هند اعتقاد داشتند «حنا» اکسیر جوانی و شادابی موهاست به همین خاطر تقریبا هر هفته موهای خود را حنا می‌بستند. از درمان ریزش مو گرفته تا درمان شوره سر، قارچ و افزایش استحکام و ضخامت موها، پیشگیری از موخوره و خرد شدن موها، نرم کردن موهای خشک و آسیب دیده، حفظ تعادل PH سر، پیشگیری از خشکی پوست سر و البته پیشگیری از سفیدی زودرس مو از جمله خواص معجزه‌گر حنا برای مو محسوب می‌شوند.

حتما بخوانید  طرز تهیه 10 ماسک صورت با آووکادو برای جوانسازی و لایه برداری پوست

 

 

۳- سدر برای ضخامت تار موها

 

سدر برای ضخامت تار موها

 

مهم‌ترین خاصیت سدر این است که تار موها را قوی و ضخیم می‌کند. پس چه چیزی بهتر از سدر برای درمان سریع ریزش مو و افزایش ضخامت موهای ضعیف و شکننده؟ سدر یکی دیگر از گیاهان شفابخش برای سلامت موهاست که از زمان‌های قدیم به عنوان ماده‌ای برای شستشوی پوست و مو مورد توجه بوده است. سدر سرشار از ویتامین C است، پوست سر را تقویت و خنک کرده و موها را خوش حالت می‌کند. از سوی دیگر اگر از مو خوره، خشکی و شکنندگی مو و نیز خشکی و خارش پوست سر رنج می‌برید از سدر برای شستشوی مو و استحمام غافل نشوید.

 

 

بیشتر بخوانید: دلایل خشکی موها و موخوره

 

 

۴- اسطوخودوس برای افزایش رشد موها

 

اسطوخودوس برای افزایش سرعت رشد موها

 

می‌دانستید نام گیاه اسطوخودوس همواره به عنوان درمانی برای افزایش رشد و ضخامت مو مطرح بوده است و به عبارت دیگر موها را احیا می‌کند؟ روغن اسطوخودوس حتی برای درمانی آلوپسی یا ریزش سکه‌ای موها هم بسیار موثر است. برای این منظور روغن اسطوخودوس را باید به مدت چند ماه روی پوست سر ماساژ بدهید و سپس آبکشی کنید.

 

 

۵- نعنا برای تسریع رشد موها

 

نعناع برای درمان ریزش مو در زنان و مردان

 

نعنا خنک است و پوست کف سر را حسابی شاداب و سرحال می‌کند. علاوه بر آن نعنا سبب تسریع گردش خون در پوست کف سر شده و رشد موها را تسریع می‌کند. در بسیاری از محصولات لوکس و گران‌قیمت تقویت مو از روغن نعنا به عنوان دارویی برای درمان سریع ریزش و تقویت موها استفاده می‌شود. نعنا سلول‌های کف سر را تحریک کرده و باعث رشد موهای جدید و ضخامت تار موها می‌شود. از سوی دیگر نعنا پیاز مو را تقویت کرده و در نتیجه درمانی برای ریزش مو محسوب می‌شود. شامپوهای حاوی نعنا معمولا برای درمان شوره سر هم توصیه می‌شوند. در زمان‌های قدیم برای درمان ریزش مو چند قطره روغن نعنا را کف سر می‌ریختند و پوست سر را با آن ماساژ می‌دادند.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش های خانگی مراقبت و درمان موهای خشک

 

 

۶- بابونه برای درمان شوره و التهابات پوست سر

 

بابونه برای درمان شوره و التهابات پوست سر

 

مهم‌ترین خاصیت بابونه برای مو درمان شوره سر و رفع التهابات و خارش پوست سر است. علاوه بر این بابونه موها را نرم و لطیف کرده و موخوره را برطرف می‌کند. بابونه با جلوگیری از ریزش مو در تمام سنین و در زنان و مردان سبب ضخیم شدن تار موها شده و موهای شما را پر پشت، براق، لطیف و خوش حالت می‌کند. بابونه موهای رنگ شده را شفاف و درخشان کرده و از کدر شدن رنگ مو جلوگیری کرده و دوام رنگ موی شما را بیشتر می‌کند.

 

 

۷- مورد برای درمان سریع ریزش مو

 

مورد برای درمان ریزش شدید موی سر به روش طب سنتی

 

اگر به دنبال راهی برای درمان سریع ریزش مو می‌گردید گیاه «مورد» را از قلم نیندازید. مورد به سبب ترکیبات متعدد شفابخشی که دارد قارچ و التهاب پوست سر را برطرف می‌کند. علاوه بر این مورد سبب افزایش جریان خون در پوست سر شده و سبب رشد، تقویت و توقف ریزش موها می‌شود. دلیل تاثیر عصاره مورد بر تقویت و افزایش ضخامت ریشه و تار موها خاصیت قابض بودن آن است. جالب است بدانید حکیمان طب سنتی از جمله ابوعلی سینا معتقد بودند که مورد علاوه بر رشد و تقویت موها از سفید شدن آن‌ها هم جلوگیری می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ روش پیشگیری و رشد مجدد ریزش شدید مو زنان و مردان

حتما بخوانید  15 کرم مرطوب کننده خانگی برای پوست خشک

 

 

۸- آلوئه ورا برای داشتن موهای سالم و براق

 

آلوئه ورا برای درمان ریزش مو در مردان و زنان

 

آلوئه ورا به دلیل داشتن ویتامین‌های C، A و E در عملکرد سلولی کمک کرده و باعث رشد سلول های سالم و داشتن موهایی براق و سالم می‌شود. ویتامین B12 و فولیک اسید هم در ژل آلوئه ورا وجود دارند که هر دو جلوی ریزش موها را می‌گیرند. آلوئه ورا یک گیاه خوب است که وقتی کسی در معرض آفتاب قرار می‌گیرد، از آن می‌توان روی پوست خود استفاده کرد. زیرا آلوورا کلاژن بالایی دارد و خواص خنک کننده دارد. ویتامین‌های موجود در آلوئه ورا می‌توانند آسیب‌های نور خورشید به موها را نیز ترمیم نمایند و به جلوگیری از ریزش مو کمک کنند.

 

این گیاه کاکتوسی به اسم آلوئه ورا، بیشتر در مناطق خشک رشد می‌کند و پرورش یافته می‌شود. ژل داخلی گیاه آلوئه ورا می‌تواند باعث از بین رفتن شوره سر و خارش سر شود و به تمیزی و تقویت موها کمک کند. با برش زدن برگ‌های آن ژل داخلی را جدا کرده و داخل مخلوط کن بریزید تا یکدست شود، سپس آن را به سر خود بمالید. پس از حدود یک ساعت سر خود را با آب بشویید.

 

 

۷ گیاه شفابخش درمان سریع ریزش مو در یک شامپوی معجزه‌گر

 

7 گیاه شفابخش درمان سریع ریزش شدید موی زنان و مردان در یک شامپوی معجزه‌گر

 

استفاده از تمام این عصاره‌ها و روغن‌های درمان‌گر برای درمان سریع ریزش مو و افزایش ضخامت و پرپشتی تار موها کار چندان آسانی نیست. اگر قرار باشد چند ساعت در طول روز مشغول ماساژ دادن کف سر و موها با این روغن‌ها باشید و سپس به آبکشی و شامپو کردن موها بپردازید به احتمال زیاد وقت زیادی از شما می‌گیرد. پس راه‌حل این کار چیست؟ بهتر نیست شامپویی در اختیار داشته باشید که تمام این خواص و گیاهان شفابخش را یک جا در خودش داشته باشد؟

 

 

شامپو هفت گیاه (هربا میکس) شون

 

شامپو هفت گیاه (هربا میکس) شون؛ روش درمان ریزش شدید موی سر در زنان و مردان

 

شامپو هفت گیاه شون از عصاره هفت گیاه توصیه شده در طب سنتی شرق برای حفظ سلامتی موها بهره گرفته است. کمپلکس گیاهی عصاره های رزماری، سدر (کُنار)، مورد، نعنا، اسطوخدوس، بابونه و حنا موجب بهبود سلامت موها، جلوگیری از ریزش و بازسازی و ترمیم مو می شوند. عصاره رزماری حاوی ترکیبی به نام کارنسول (Carnosol) است که با تعدیل هورمونی و افزایش گردش خون موجب  بهبود رشد مو و افزایش ضخامت آن می‌شود.

 

عصاره سدر حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C  است و به عنوان محرک رشد مو و ضخیم شدن تار موی ضعیف شده مورد استفاده قرار گرفته است. عصاره مورد و بابونه برای کمک به رفع التهابات و ناراحتی های پوستی کف سر، عصاره حنا به عنوان ترکیب ضد باکتری و قارچ، تقویت کننده مو و نرم کننده طبیعی مو و عصاره نعنا جهت افزایش گردش خون، شادابی بخش و موثر در تسریع رشد مو مورد استفاده قرار گرفته است.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین انواع شامپو مخصوص موهای چرب و نازک

 

 

چرا شامپو هفت گیاه شون ریزش مو را متوقف می‌کند؟

 

درمان سریع ریزش شدید موی سر در زنان و مردان با شامپو هفت گیاه

 

فرمولاسیون مدرن شامپو «هفت گیاه شون» و بهره‌گیری از کمپلکس هفت عصاره گیاهی توصیه شده در طب سنتی شرق موجب خلق محصولی با اثربخشی بالا در حفظ سلامت موها شده است. این شامپو دارای قدرت پاک کنندگی مناسب برای تمام انواع موها است و عصاره‌های استفاده شده در آن با کنترل چربی، تغذیه، تحریک رشد و تقویت موها، موجب بازسازی و ترمیم ساختار مو از ریشه تا نوک و درمان سریع ریزش مو در زنان و مردان می‌شود.

 

*بهره‌گیری از خواص کمپلکس هفت عصاره گیاهی

 

*تقویت کننده مو

 

*حجم دهنده طبیعی موها

 

*حالت دهنده طبیعی موها

 

*تعدیل pH موها

 

*نرم کنندگی ملایم

کالابرگ الکترونیک