طرز تهیه هات چیپس (چیپس و پنیر) در سرخ کن بدون روغن

طرز تهیه هات چیپس (چیپس و پنیر) در سرخ کن بدون روغن


1 اردیبهشت 1403 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه هات چیپس (چیپس و پنیر) در سرخ کن بدون روغن

هات چیپس را می‌توانید با کمترین روغن در سرخ کن درست کنید. هات چیپس در اصل همان چیپس و پنیر است که در ترکیبات آن معمولا از انواع ژامبون، سس کچاپ، سس سفید، پنیر پیتزا یا پنیر گودا و ادویه‌ها و چاشنی‌های مختلف استفاده می‌شود. این اسنک یا میان‌وعده، پای ثابت منوهای کافی شاپ‌ها است و عموما هم قیمت بالایی دارد اما شما به راحتی می‌توانید با روغن کمتر، سالم‌تر، با چاشنی‌های دلخواه خود و قیمت بسیار پایین‌تر، آن را در خانه هم تهیه کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش آموزش طرز تهیه هات چیپس در سرخ کن بدون روغن به ۲ روش با سیب زمینی و چیپس آماده و نکات پخت و خوشمزه شدن این اسنک کافی شاپی را برای شما آماده کرده‌ایم.

مواد لازم برای تهیه هات چیپس با سیب زمینی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سیب زمینی ۲ عدد بزرگ
روغن زیتون در حد ۱ قاشق غذاخوری
نمک دریا یا معمولی نصف قاشق چای‌خوری
پنیر پیتزا (رنده شده) ۲۰۰ گرم
ژامبون گوشت ۱۵۰ گرم
پنیر چدار ورقه‌ای ۲ تا ۳ ورقه
آویشن و فلفل سیاه به مقدار دلخواه
سس کچاپ، سس تند و سس فرانسوی به مقدار دلخواه

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت هات چپیس در سرخ کن: ۳۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه هات چیپس در سرخ کن بدون روغن

مراحل طرز تهیه هات چیپس در سرخ کن بدون روغن

هات چیپس را می‌توانید با چیپس آماده هم درست کنید. اگر چیپس آماده ندارید یا می‌خواهید صفر تا صد تهیه چیپس را خودتان انجام دهید، روش زیر را به ترتیب دنبال کنید. در غیر این صورت، از مراحل اول مربوط به تهیه چیپس خانگی، صرف‌نظر کرده و بقیه مراحل را دنبال کنید.

مرحله اول: سیب زمینی‌ها را ورقه‌ای کنید

در ابتدا، ایرفرایر را روشن و روی دمای ۳۶۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. سیب زمینی‌ها را بشویید و پوست آنها را با پوست‌کن بگیرید. سپس آنها را با رنده مخصوص چیپس، رنده کنید یا خیلی نازک با یک چاقوی تیز برش بزنید. ورقه‌های سیب زمینی را در یک کاسه آب و یخ بریزید، طوری که آب و یخ سطح روی سیب زمینی‌ها را بپوشانند.

حتما بخوانید  نقد و بررسی سریال یلواستون (Yellowstone) | پربیننده ترین سریال آمریکایی

مرحله دوم: سیب زمینی‌ها را آبکش کنید

بعد از گذشت ۱۵ دقیقه، دوباره کمی یخ اضافه کنید و ۱۵ دقیقه دیگر صبر کنید. این کار باعث ترد شدن سیب زمینی و پاک شدن نشاسته‌ها از روی سیب زمینی‌ می‌شود. سپس سیب زمینی‌ها را آبکش کنید و روی یک دستمال حوله‌ای یا نخی تمیز بریزید تا کاملا خشک شوند.

مرحله سوم: سیب زمینی‌ها را در دستگاه هواپز بگذارید

بعد از گرفته شدن آب و رطوبت سیب زمینی‌ها، کف سبد یا سینی هواپز (ایرفرایر) کمی روغن کف سینی بپاشید و سیب زمینی‌ها را در سرخ‌کن بدون روغن بریزید. می‌توانید ابتدا یک قالب سیلیکونی یا کاغذ روغنی مخصوص هواپز را کف دستگاه بگذارید تا بعد از پخت هات چیپس، تمیز کردن دستگاه، راحت‌تر باشد. سیب زمینی‌ها را در دستگاه بریزید و روی آنها نمک، فلفل سیاه و با اسپری روغن زیتون بپاشید. سیب زمینی‌ها را هم بزنید تا به روغن و نمک آغشته شوند.

در صورت تمایل می‌توانید فلفل سیاه، روغن زیتون و نمک را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

مرحله چهارم: سیب زمینی‌ها را در ایرفرایر سرخ کنید

درب سرخ کن بدون روغن را ببندید و ۱۵ تا ۱۷ دقیقه صبر کنید تا سیب زمینی‌ها سرخ و طلایی شوند. هر ۵ تا ۷ دقیقه یک بار، درب سرخ کن را باز کنید و سیب زمینی‌ها را هم بزنید و زیر و رو کنید. وقتی سیب زمینی‌ها سرخ شدند، درب را باز کنید و نصف سیب زمینی‌های سرخ شده را بیرون بیاورید و در یک ظرف جدا بریزید.

مرحله پنجم: بقیه مواد هات چیپس را اضافه کنید

در ادامه، ژامبون‌ها را به صورت نگینی یا خلالی خرد کنید و در یک کاسه بریزید. به ژامبون‌ها، پنیر پیتزا رنده شده و کمی پودر آویشن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند. سپس روی چیپس‌های داخل دستگاه، مقداری سس سفید، سس تند و سس قرمز بریزید. نصف مخلوط ژامبون را روی چیپس‌های داخل دستگاه بریزید.

برای خرید انواع ژامبون، پنیر پیتزا، پودر آویشن و انواع سس کچاپ، سس تند و سس فرانسوی می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله ششم: هات چیپس را آماده کنید

سپس بقیه چیپس‌ها را روی لایه ژامبون و پنیر بریزید و دوباره یک لایه از سس‌ها و بقیه مخلوط ژامبون و پنیر را اضافه کنید. در آخر، ورقه‌های پنیر چدار را روی لایه پنیری بگذارید و درب هواپز را ببندید. دما را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و ۱۵ تا ۱۷ دقیقه بعد، درب سرخ کن بدون روغن را باز کنید و هات چیپس را بیرون بیاورید و سرو کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه تارت گیلاس خوشمزه به 3 روش در فر و بدون فر

پنیر چدار را به روش‌های خرید حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش می‌توانید تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سیب زمینی تنوری و شکم پر در هواپز (ایرفرایر)

روش تهیه هات چیپس با چیپس آماده

طرز تهیه هات چیپس با چیپس آماده

برای درست کردن چیپس و پنیر در سرخ کن با چیپس آماده، کافی است ۲ بسته چیپس داشته باشید و مایه ژامبون و پنیری را آماده کنید. ابتدا کف سینی یا قالب سرخ کن بدون روغن را کمی چرب کنید و یک بسته چیپس را در دستگاه بریزید. سپس یک لایه سس سفید و سس قرمز اضافه کنید و روی آن، مایه ژامبون خرد شده، پنیر پیتزا رنده شده و پودر آویشن که مثل روش بالا آماده کرده‌اید بریزید.

یک بسته دیگر چیپس را باز کنید و روی لایه ژامبون بریزید. دوباره یک لایه سس و یک لایه پنیر و ژامبون اضافه کنید. در آخر هم ورقه‌های پنیر‌های چدار را روی لایه آخر بگذارید. درب سرخ کن بدون روغن را ببندید و به مدت ۱۵ تا ۱۷ دقیقه هات چیپس را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد سرخ کنید تا آماده سرو شود.

انواع چیپس سیب زمینی را می‌توانید به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن هات چیپس

فوت و فن های خوشمزه شدن هات چیپس

هات چیپس با چی درست می‌شود؟

در اصل ماده اصلی هات چیپس، چیپس (آماده یا خانگی)، پنیر پیتزا و سس سفید است. اما می‌توانید از سس‌ها و پنیرهای متنوع‌تری در آن استفاده کنید یا به مواد هات چیپس، قارچ خرد کرده و فلفل دلمه‌ای خرد کرده هم اضافه کنید.

به جای ژامبون در هات چیپس چی استفاده کنیم؟

اگر با طعم ژامبون کنار نمی‌آیید، می‌توانید از فیله‌های گوشت قرمز ریش ریش شده یا بیکن خرد شده استفاده کنید یا کلا ژامبون را از دستور تهیه هات چیپس کنار بگذارید و آن را به صورت گیاهی درست کنید.

پنیر هات چیپس چیست؟

پنیر اصلی و جزو جدانشدنی هات چیپس، پنیر پیتزا رنده شده است که به هات چیپس، حالت کشدار می‌دهد ولی برای طعم قوی‌تر می‌توانید پنیر چدار و پارمسان هم روی هات چیپس بریزید. البته پنیر چدار باید حتما دما ببیند و نرم شود ولی پنیر پارمزان پودری را می‌توانید قبل از سرو و زمانی که هنوز هات چیپس داغ است، اضافه کنید تا کمی نرم شود و طعم شور به هات چیپس بدهد.

ادویه هات چیپس کافی شاپی چیست؟

در کافی شاپ‌ها برای طعم و عطر بهتر هات چیپس، از پودر آویشن و پودر فلفل سیاه استفاده می‌شود ولی فلفل تند و فلفل پاپریکا هم بنا به ذائقه مشتری، ممکن است به هات چیپس افزوده شود.

در ضمن پودر پاپریکا، پنیر پارمسان و قارچ را می‌توانید به روش‌های اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش بخرید.

کالابرگ الکترونیک