چه مواد غذایی لاغر کننده هستند؟

چه مواد غذایی لاغر کننده هستند؟


26 فروردین 1397 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
چه مواد غذایی لاغر کننده هستند؟

لاغر شدن یک شبه اتفاق نمی افتد. بدن انسان آهسته و به مرور زمان دچار تغییر می شود. پس در این راه باید صبور باشید. غذا یکی از ضروری ترین نیازهای بشر است. علاوه بر آن غذا یکی از لذت های زندگی به شمار می آید. روانشناسان معتقدند غذا حتی می تواند بیماری های روحی را درمان کند. پس با این وجود ما باید هم غذا بخوریم هم لذت ببریم و هم لاغر شویم. در این مقاله مواد خوراکی که در کاهش وزن موثر هستند معرفی می گردد. از بدن و به عملکرد دستگاه گوارش کمک می کنند.

نباید سبزیجات را به تنهایی یک وعده غذایی در نظر گرفت. برای جلوگیری از گرسنه شدن به سبزیجات خود پروتئین نیز اضافه کنید.

 

قندهای پیچیده

 

برای لاغر شدن باید از مصرف مواد قندی که به سرعت جذب بدن می شوند خودداری کرد. این مواد غذایی سریع جذب بدن می شوند و شما نیز همچنان نیاز به آن را همراه با ضعف احساس می کنید. در حالی که سبزیجات، غلات سبوس دار، حبوبات و میوه هایی که دارای قند پیچیده هستند جایگزین خوبی برای قندهای ساده هستند. این مواد خوراکی باعث می شود که شما دیرتر احساس گرسنگی کنید. همچنین رژیم غذایی با پروتئین بالا در ارتباط است که باعث کاهش دور کمر کمک می کند.

 

قندهای پیچیده

 

مواد غذایی کم چرب

 

غذاهای چرب یکی از عوامل مهم در افزایش وزن است. برای لاغر شدن باید با غذاهای چرب و چیلی خداحافظی کرد.  اما این به معنی عدم مصرف لبنیات و پروتوئین نیست. جایگزین هایی که وجود دارند از کیفیت و طعم غذای شما نمی کاهند. لبنیات کم چرب، روغن های گیاهی مایع، تخم مرغ و همچنین گوشت سفید و گوشت قرمز بدون چربی جزو مواد غذایی هستند که باید در برنامه ی غذایی خود بگنجانید.

 

مواد غذایی کم چرب

 

حذف مواد غذایی پرکالری

 

ماهی قزل آلا ماهی قزل آلا دارای  پروتئین، چربی های سالم بارگذاری شده و همچنین شامل انواع مواد مغذی مهم است. ماهی و غذاهای دریایی به طور کلی، تامین مقدار قابل توجهی از ید هستند. این مواد مغذی لازم است برای عملکرد مناسب تیروئید، که برای حفظ سوخت و ساز بدن در حال اجرا بهینه است.

تحقیقات نشان می دهد ماهی قزل آلا نیز با اسیدهای چرب امگا ۳، برای کمک به کاهش التهاب و لاغر شدن موثر است.

 

 

حذف مواد غذایی پرکالری

 

نوشیدنی ها

 

آب به راستی که مایه ی حیات است. بدن انسان بدون آب نمی تواند چندان زیاد دوام بیاورد. یکی از روش های موثر در کاهش وزن نوشیدن زیاد آب است. با پر کردن حجم معده با مایع آب کمتر احساس گرسنگی خواهید کرد. علاوه بر آب، نوشیدنی های دیگری چون آب طعم دار، چای نعنا سرد، چای سبز، نوشیدنی شکلات تلخ و نوشیدنی آناناس در لاغر شدن تاثیر بسزایی دارند.

 

سوپ یک وعده ی غذایی

 

سوپ را بعنوان یک وعده ی غذایی مصرف کنید. با خوردن سوپ علاوه بر کمک به متابولیسم بدن هم احساس سیری می کنید و هم در کاهش وزن  به بدن خود کمک می کنید. وقتی قبل از غذا خود را با خوردن سوپ مشغول کنید دیگر برای خوردن غذا اشتهایی نخواهید داشت. همچنین می توان به جای مصرف شیرینی های سریع الجذب بعنوان میان وعده یک پیاله سوپ میل کنید.

 

سوپ یک وعده ی غذایی

 

سالاد و سبزیجات

 

قبل از خوردن غذا بهتر است سالاد بخورید. سبزیجاتی که در سالاد وجود دارد علاوه بر ویتامین و فیبری که به بدنتان می رساند باعث پر شدن حجم معده و کاهش اشتها می شود. با خوردن سالاد قبل از غذا در وعده ی اصلی میزان غذای کمتری را می خورید. علاوه بر این سبزیجات کالری کمی دارند و همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. سبزیجات باعث سوخت و ساز بدن و به عملکرد دستگاه گوارش کمک می کنند.

نباید سبزیجات را به تنهایی یک وعده غذایی در نظر گرفت. برای جلوگیری از گرسنه شدن به سبزیجات خود پروتوئین سالم اضافه کنید.

 

سالاد و سبزیجات

 

فلفل قرمز

 

کپسایسین هایی که در فلفل قرمز وجود دارد هورمون های بدن را تحریک می کند و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. فلفل قرمز یکی از مواد خوراکی است که اشتها را کم می کند. با خوردن فلفل بیشتر احساس تشنگی به سراغتان خواهد امد و با نوشیدن آب حجم معده را پر خواهید کرد.

 

فلفل قرمز

 

گریپ فروت

 

گریپ فروت بعنوان یکی از مرکبات غنی از ویتامین c  است. این میوه باعث کاهش قند خون می گردد و همچنین در سوزاندن چربی های بدن تاثیر بسزایی دارد.

 

گریپ فروت

 

کالابرگ الکترونیک