۱۰ ماده غذایی شگفت‌انگیز برای کاهش درد پا، کمر، سردرد، افسردگی و سرطان

۱۰ ماده غذایی شگفت‌انگیز برای کاهش درد پا، کمر، سردرد، افسردگی و سرطان


29 فروردین 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
درمان خانگی کاهش دردهای مختلف بدن

معمولا بهترین و نخستین روشی که برای کاهش سریع درد به ذهن اغلب افراد می‌رسد مصرف داروهای مسکن است. اما اگر کمی صبور باشید و به خاطر در امان ماندن از عوارض داروهای شیمیایی بهترین راه کاهش سریع انواع دردها استفاده از مواد غذایی موثر است. ۱۰ ماده غذایی و درمان خانگی برای کاهش سریع دردهای مختلف بدن را در سرویس سلامت در مجله کوروش بخوانید.

 

۱- غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳

 

درمان خانگی کاهش درد؛ غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا 3

 

اسیدهای چرب امگا ۳ منبعی غنی از چربی‌های خوب و مفید هستند. مواد غذایی مثل روغن زیتون فرابکر که منبع اسیدهای چرب امگا ۳ هستند التهاب را کاهش می‌دهند و از جمله بهترین مواد غذایی برای درمان خانگی و کاهش دردهای مختلف بدن محسوب می‌شوند. طی تحقیقات صورت گرفته روی موش‌ها، آن دسته از موش‌هایی که در رژیم غذایی روزانه‌شان روغن زیتون داشتند ½ تا ۱/۳ بیشتر از سایر موش‌ها تورم مفصلی و آرتریت در آن‌ها کاهش پیدا کرده بود. ماهی‌هایی مثل ماهی قزل‌آلا خال خالی، ماهی تون و ماهی سالمون منبع غنی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. علاوه بر این دانه چیا، گردو، تخم مرغ و آجیل به خاطر دارا بودن اسیدهای چرب امگا ۳ از جمله بهترین مواد غذایی و درمان خانگی برای کاهش سریع درد هستند.

 

 

۲- سیر و پیاز عالی برای رفع درد‌های سر و بدن

 

درمان خانگی کاهش سریع دردها؛ سیر بخورید

 

سیر، پیاز و پیازچه منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ کوئرستین هستند که به طور طبیعی التهاب و در نتیجه درد را کاهش می‌دهد. روزانه ۴ حبه سیر خام میل کنید یا از پودر سیر یا قرص‌های مکمل حاوی سیر استفاده کنید. اگر نگران بوی آزاردهنده سیر تازه هستید از سیرترشی یا سیر کهنه استفاده کنید. علاوه بر اینکه مواد غذایی ذکر شده سبب کاهش سریع دردهایی مثل عفونت گوش، گلو‌درد و سرفه می‌شوند خطر ابتلا به انواع بیماری قلبی، سطح بالای کلسترول، ورم پستان و آلزایمر را کاهش می‌دهند. به جای قورت دادن سیر خام آن را خرد کنید و با آب میل کنید. برای از بین بردن بوی سیر مقداری چای سیاه خشک یا جعفری تازه بجوید و مسواک بزنید.

 

 

بیشتر بخوانید: علائم معده درد عصبی

 

 

۳- گیلاس یک مسکن طبیعی است

 

درمان خانگی کاهش سریع درد؛ گیلاس بخوریم؟

 

اگر به دنبال یک نوشیدنی سالم که دردهای التهابی را هم به سرعت کاهش دهد می‌گردید آب گیلاس یا گیلاس بنوشید. آب گیلاس به خصوص گیلاس‌های ترش سرشار از آنتی‌اکسیدان آنتوسیانین هستند که خاصیت ضد التهابی دارند. نوشیدن روزانه یک لیوان آب گیلاس درد و التهاب و گرفتگی عضلات را کاهش می‌دهد و یک درمان خانگی کاهش سریع درد است. آب گیلاس را با شکر یا سایر افزودنی‌ها شیرین نکنید. توت فرنگی، تمشک، زغال اخته و تمشک نیز سرشار از آنتی‌اکسیدان آنتوسیانین هستند و از جمله بهترین مواد غذایی برای درمان خانگی و کاهش سریع دردهایی مختلف بدن مثل سردرد محسوب می‌شوند.

حتما بخوانید  16 مزایا و عوارض مصرف انواع برنج در دوران بارداری

 

 

۴- چای سبز مفید و پرخاصیت

 

درمان خانگی کاهش سریع درد؛ چای سبز

 

چای سبز یک ماده غذایی ضد التهاب است. حتی اگر درد ندارید چای سبز بخورید تا ارگان‌های بدن را سالم نگه دارید. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای سبز التهاب را کاهش داده و علاوه بر این احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مثل سرطان و افسردگی را کاهش می‌دهد. چای سبز خاصیت چربی سوزی دارد و به خصوص برای کاهش چربی دور شکم بسیار موثر است. چای سبز برخلاف قهوه و چای سیاه کافئین چندانی ندارد بنابراین مصرف آن در ساعات بعد از ظهر چرخه خواب شب را مختل نمی‌کند. سعی کنید چای سبز را بدون شیرین کننده میل کنید تا مزایای سلامتی آن را دست نخورده نگه دارید.

 

بیشتر بخوانید: خواص دارویی روغن سیاه دانه برای درد مفاصل

 

 

۵- غلات کامل و حبوبات

 

درمان خانگی کاهش سریع درد؛ غلات کامل بخورید

 

غلات کامل و حبوبات از جمله مواد غذایی کاهنده التهاب محسوب می‌شوند این در حالی است که پسر عموهای آن‌ها یعنی آرد سفید و برنج سفید از جمله عوامل بروز التهاب در بدن و دردهایی مثل سر درد به حساب می‌آیند. مواد غذایی مثل اوتمیل، دانه چیا و برنج قهوه‌ای یا برنج وحشی سطح پروتئین CRP را کاهش می‌دهند. پروتئین CPR یا پروتئین واکنشی نام یک پروتئین سنتز شونده در کبد است که در موارد افزایش التهاب و روماتیسم در خون میزان ترشح آن افزایش پیدا می‌کند. مقدار این پروتئین در حالت طبیعی در پلاسما خون اندک است و افزایش ترشح آن در خون رابطه مستقیمی با ابتلا به بیماری‌های قلبی، انواع دیابت و آرتریت مفصلی دارد.

از سوی دیگر «فیبر» رابطه مستقیمی با کاهش وزن و حفظ سلامت بدن، کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و تنظیم فشار خون دارد. سعی کنید فیبر مورد نیاز بدن را از طیف وسیعی از مواد غذایی تامین کنید و تاثیر آن بر سلامتی را با افزودن موادی مثل کره و پنیر و سایر مواد غذایی افزایش دهنده التهاب از بین نبرید.

 

 

۶- زردچوبه معطر و مقوی

 

زردچوبه برای درمان خانگی کاهش دردهای مختلف موثر است؟

 

یکی دیگر از مواد غذایی برای کاهش سریع درد زردچوبه است. آوازه زردچوبه به عنوان یکی از قدیمی‌ترین ادویه‌های مورد استفاده در آشپزی دنیا به خاطر خواص ضد‌ التهاب و بالطبع ضد درد آن است. زردچوبه سرشار از کورکومین است یک آنتی‌اکسیدان ضد التهاب و ضد درد. از خوردن نوشیدنی شیر طلایی غافل نشوید و علاوه بر این یک چای هم با زردچوبه دم کنید. یک قاشق چایخوری زردچوبه را در یک لیوان آب جوش بریزید و ده دقیقه صبر کنید. سپس کمی لیموترش و نوک انگشت فلفل سیاه هم در آن بریزید و یک معجون کاهش دهنده سریع درد درست کنید. زردچوبه برای کاهش دردهای عضلانی، کمر درد و دردهای ناشی از کوفتگی بسیار موثر است.

 

 

بیشتر بخوانید: نشانه‌های گردن درد پشت میز نشینی و روش‌های درمان

 

 

۷- کلم بروکلی، کلم بروکسل و کلم پیچ

 

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه نان شیرمال ساده | نرم و پنبه ای به روش نانوایی

 

کلم بروکلی، کلم بروکسل و کلم پیچ شاید از جمله خوراکی‌های محبوب همه نباشند اما مسئله اینجاست که این مواد غذایی یک درمان خانگی کاهش سریع درد محسوب می‌شوند و برای حفظ سلامت بدن بسیار مفیدند. انواع کلم سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان‌های محافظت کننده سلول‌های در برابر رادیکال‌های آزاد هستند. علاوه بر این مواد غذایی مثل انواع کلم علاوه بر خواص ضد سرطانی و ضد درد، ضد افسردگی هم هستند و احساس خوبی به شما می‌دهند.

 

 

۸- زنجبیل خوراکی‌ سرشار از آنتی اکسیدان

 

زنجبیل در درمان سریع کاهش کدام دردها موثر است؟

 

یک ماده غذایی دیگر سرشار از مواد آنتی‌اکسیدان ضد‌ التهاب «زنجبیل» است. زنجبیل را به هر شکلی که میل کنید خوش طعم و موثر است. چه به صورت دمنوش، چه به عنوان ادویه در غذا و یا حتی به عنوان اسنک. طبق نتایج یک تحقیق صورت گرفته در این زمینه مرهم درست شده با زنجبیل تازه تا ۶۳ درصد درد عضلات را کاهش می‌دهد. بنابراین اگر در اثر ورزش کردن دچار درد و کوفتگی عضلات شده‌اید از زنجبیل تازه برای کاهش درد در محل مورد نظر استفاده کنید. زنجبیل مسکنی قوی برای دردهای قاعدگی هم هست.

علاوه بر این در افراد مبتلا به فشار خون بالا، زنجبیل سبب تنظیم فشار خون و کاهش آن می‌شود و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. چای زنجبیل یا دمنوش زنجبیل حالت تهوع و درد معده را کم می‌کند و یک درمان خانگی کاهش سریع درد است.

 

 

بیشتر بخوانید: دمنوش تسکین و درمان درد قاعدگی

 

 

۹- انواع سوپ

 

کاهش سریع دردهای مختلف با انواع سوپ

 

زمانی که بیمار می‌شویم اولین گزینه که به عنوان غذایی شفابخش به ذهن‌مان می‌رسد «سوپ» است. ظاهرا این مسئله بی‌دلیل هم نیست و ریشه در خواص ضد درد این غذای خوشمزه و مقوی دارد. انواع سوپ درست شده با سبزیجات مختلف، انواع گوشت قرمز، مرغ و ماهی یا استخوان قلم و ادویه‌جاتی مثل زردچوبه ضد التهاب هستند. حتما شما هم شنیده‌اید که سوپ جوجه غذای جسم و روح است، البته که درست است. سوپ جوجه یا سوپ مرغ یک غذای ضد ویروس، ضد التهاب و آنتی‌اکسیدان است. اگر به سوپ چند حبه سیر، کلم ،اسفناج یا مقداری قارچ اضافه کنید یک غذای سیر کننده، کاهش دهنده سریع درد و نیز ضد التهاب برای خودتان دست و پا کرده‌اید که حال جسم و روح‌تان را با هم خوب می‌کند.

 

 

۱۰. نعنا خنک و درمانگر

 

نعنا برای کاهش درد مناسب است

 

یکی از مواد غذایی که به راحتی یافت شده و یا می‌توانیم در باغچه خانه بکاریم نعنا است. این گیاه از دیرباز به دلیل خواص خنک کنندگی خود مورد استفاده دارویی فراوانی داشته است. از جمله کارهایی که می‌توانیم توسط نعنا انجام دهیم یکی شل کردن عضلات سیستم هاضمه است. از دیگر خواص نعنا می‌توان به کاهش گاز داخل روده ها اشاره کرد. نعنا باعث افزایش تولید صفرا شده و اسید معده را کاهش می‌دهد این کار در نهایت اثری مشابه ضد اسپاسم در اختلالات عصبی عضلانی دارد. می‌توانید برای برخی دل درد‌ها از این گیاه یا عرق نعنا استفاده کنید.

 

 

منبع: hhdresearsh

 

کالابرگ الکترونیک