طرز تهیه خوراک خاویار بادمجان مجلسی با کمترین روغن

طرز تهیه خوراک خاویار بادمجان مجلسی با کمترین روغن


19 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه خوراک خاویار بادمجان مجلسی با کمترین روغن

بادمجان را به هر شکلی که طبخ کنید خوشمزه و لذیذ است. برای ناهار چی بپزم انواع غذا با بادمجان جزو گزینه‌های محبوب هستند. خوراک خاویار بادمجان یا به قول روس‌ها «ایگرا» یک غذای اصالتا روسی است و از آن دسته غذاهایی است که علیرغم سادگی بسیار خوشمزه و لذیذ است و می‌توانید آن را در برنامه غذایی یک ماهه رمضان جای دهید. اما شما در منزل به راحتی می‌توانید خوراک خاویار بادمجان مجلسی با همان کیفیت و ظاهر کنسروی و کارخانه‌ای اما سالم‌تر و طبیعی‌تر بعنوان غذای نونی شام درست کنید. طرز تهیه خوراک خاویار بادمجان مجلسی که یکی از انواع غذا با بادمجان کبابی و با کمترین روغن است را در مجله کوروش بخوانید. در سرویس آشپزی همراه ما باشید.

 

طرز تهیه خوراک خاویار بادمجان مجلسی

طرز تهیه خوراک خاویار بادمجان مجلسی

مواد لازم برای ۶ نفر

 

بادمجان بزرگ: ۴ عدد

پیاز ساطوری و ریز خرد شده: ۲ عدد متوسط

رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل قرمز: به مقدار دلخواه

گوجه فرنگی: ۳ عدد متوسط

 

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه خاویار بادمجان

 

مرحله اول؛ کباب کردن بادمجان و گرفتن پوست آن

 

حتما بخوانید  چگونه یخچال و فریزر تمیز و مرتبی داشته باشیم؟

برای درست کردن خوراک خاویار بادمجان مجلسی ابتدا باید بادمجان‌ها را روی منقل یا دستگاه گریل و یا داخل فر کبابی کنید. یادتان باشد بادمجان شیرین و تازه رنگ براقی دارد و کم تخم است و بهترین گزینه برای درست کردن خوراک خاویار بادمجان مجلسی است. از سوی دیگر برای این‌که پوست بادمجان کبابی به راحتی جدا شود وقتی پوست بادمجان روی شعله گاز کاملا سوخت و گوشت آن نرم شد زیر شیر آب سرد بگیرید.

 

 

مرحله دوم؛ خرد کردن گوجه فرنگی و سرخ کردن پیاز

 

بعد از گرفتن پوست بادمجان آن‌ها را ساطوری خرد کنید. گوجه فرنگی‌ها را هم ریز خرد و ساطور کنید. حالا پیازهای ساطوری خرد شده را در روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شوند.

 

 

مرحله سوم؛ اضافه کردن گوجه فرنگی به پیاز سرخ شده

 

حین سرخ شدن پیاز به آن‌ها زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی زردچوبه گرفته شود. بعد از این‌ که پیازها طلایی شدند گوجه فرنگی خرد شده را اضافه کنید و اجازه دهید آب گوجه فرنگی خوب کشیده شود و سرخ شود.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه باباغنوش با بادمجان کبابی

 

 

مرحله چهارم؛ بادمجان‌ها را به مواد خاویار بادمجان اضافه کنید

 

رب گوجه فرنگی را در یک ماهیتابه جداگانه با کمی روغن تفت دهید. وقتی که خامی رب گرفته شد به مخلوط پیاز و گوجه اضافه کنید. بادمجان‌های ساطوری خرد شده را زمانی اضافه کنید که آب گوجه فرنگی گرفته شده باشد. نمک و فلفل خوراک را اندازه کنید و مواد را خوب با هم مخلوط و هم بزنید و حدود ۵ الی ده دقیقه زمان بدهید تا خوراک روی شعله ملایم گاز جا بیفتد و حسابی طعم بگیرد.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه لواشک آلبالو مثل بازاری در فر و بدون فر

 

مرحله آخر؛ سرو کردن خاویار بادمجان

 

خوراک خاویار باید تند و تیز و چرب باشد اما میزان تندی و چربی آن کاملا به ذائقه شما بستگی دارد. در پایان کار کمی هم آبلیمو یا آب لیموترش تازه به خوراک اضافه کنید تا طعم لذیذ آن دوچندان شود. اگر خوراک خاویار بادمجان را به همین روش طبخ کنید حاصل کار دقیقا طعم و بوی شبیه خوراک خاویار بادمجان کنسروی خواهد داشت.

 

 

بیشتر بخوانید: ۲ طرز تهیه بورانی بادمجان رژیمی و غیر رژیمی

 

 

نکات مهم طرز تهیه خوراک خاویار بادمجان مجلسی

 

نکات مهم طرز تهیه خوراک خاویار بادمجان مجلسی

 

*یک روش دیگر هم این است که بادمجان کبابی و گوجه فرنگی خام و خرد شده را در چرخ‌گوشت یا غذاساز بریزید و چرخ یا میکس کنید و سپس به پیازهای تفت داده شده اضافه کنید و اجازه دهید آب گوجه فرنگی خوب کشیده شود. رب گوجه فرنگی را هم که جداگانه سرخ کرده‌اید به مواد فوق اضافه کنید.

 

*اضافه کردن سیر و فلفل دلمه‌ای به این خوراک با توجه به ذائقه شما اختیاری است اما در روش اصلی طبخ آن این دو را اضافه نمی‌کنند.

 

*خوراک خاویار بادمجان را با نان یا برنج سرو کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه یتیمک بادمجان 

 

 

کالابرگ الکترونیک