۳ طرز تهیه آیس تی هلو ، آیس تی چای سبز و آیس تی توت

۳ طرز تهیه آیس تی هلو ، آیس تی چای سبز و آیس تی توت


21 خرداد 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
روز جهانی چای سرد؛ 3 طرز تهیه آیس تی هلو ، آیس تی چای سبز و آیس تی توت

۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) روز جهانی چای سرد، یخ چای یا همان iced tea است. این نوشیدنی سرد و خنک که در اغلب کشورهای جهان به خصوص کشورهای شرق آسیا از جمله انواع نوشیدنی‌ سنتی و محبوب محسوب می‌شود در روزهای گرم سال هواداران فراوانی دارد. آیس تی را معمولا با نواع میوه و مرکبات و چای کیسه‌ای تهیه می‌کنند و آیس تی لیمو، آیس تی هلو، آیس تی چای سبز و آیس تی توت از جمله پرطرفدارترین و مفیدترین انواع چای سبز در سرتاسر دنیا محسوب می‌شوند. طرز تهیه این چای‌های سرد خوشمزه و مفید را در روز جهانی چای سرد در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه آیس تی توت

 

طرز تهیه آیس تی توت

مواد لازم برای ۶ نفر

توت یخ زده: ۳ فنجان

شکر: ۱ و ۱/۴ فنجان

نعنا تازه و خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری

جوش شیرین: ۱/۸ قاشق چایخوری

آب جوش: ۴ فنجان

چای کیسه‌ای: ۴ عدد

آب سرد: ۲ و ½ فنجان

یخ: ۲ قالب کوچک

 

طرز تهیه

برای درست کردن آیس تی توت ابتدا ۲ عدد چای کیسه‌ای را در ۴ پیمانه آب در حال جوش بگذارید تا رنگ بگیرد. ۳ دقیقه زمان کافی است. حالا توت‌های یخ زده را در چای بگذارید و اجازه دهید یک ساعت در همان حالت بماند. بعد از یک ساعت مخلوط چای و توت را از یک صافی فلزی رد کنید و سپس آب سرد را اضافه کنید. شکر را هم بریزید و هم بزنید تا حل شود. برگ‌های خرد شده نعنا و دو قالب یخ را هم اضافه کنید و آیس تی را با هر میوه یا افزدونی دیگری که دوست دارید تزیین کنید.

 

طرز تهیه آیس تی هلو

 

طرز تهیه آیس تی هلو

مواد لازم برای ۶ نفر

آب جوش: ۲ و ½ فنجان

چای کیسه‌ای: ۴ عدد

هلو رسیده و خرد شده: ۱ عدد بزرگ

زنجبیل تازه: ۲ قاشق چایخوری

شکر: ۱ قاشق غذاخوری (یا بیشتر بستگی به ذائقه شما دارد)

آب سرد، یخ و برگ نعنا خرد شده: به مقدار لازم

 

طرز تهیه

 

برای درست کردن نوشیدنی سرد آیس تی هلو ابتدا هلو را بشورید و به صورت اسلایسی خرد کنید. هلوی خرد شده را به همراه زنجبیل خرد شده و شکر در یک ظرف مناسب بریزید تا طعم‌ها به خورد هم بروند و شیره هلو هم کمی بیرون بیاید. این شیره هلو یک شیرین کننده و طعم کننده بی‌نظیر طبیعی برای آیس تی هلو است.

۳۰ دقیقه زمان کافی است. حالا آب را جوش بیاورید و چای کیسه‌ای را به روال معمولا در آب جوش قرار دهید تا رنگ بگیرد. اجازه دهید چای در دمای اتاق خنک شود. یادتان باشد هرگز چای کیسه‌ای را با دست در آب فشار ندهید چون با این کار «تانن» چای آزاد شده و طعم چای را تلخ می‌کند.

چای خنک شده را روی مخلوط هلو، شکر و زنجبیل بریزید و هم بزنید. حالا یخ، آب یخ به مقدار لازم و نعنا خرد شده را هم برای تزیین روی آیس تی هلو بریزید و در لیوان‌های مناسب سرو کنید. این آیس تی را به همین روش با انواع میوه مثل توت فرنگی هم درست کنید. برای مطالعه طرز تهیه آیس تی هلو به روش کامل‌تر به ۲ روش ساده و نعنایی روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

طرز تهیه آیس تی چای سبز

طرز تهیه آیس تی چای سبز

مواد لازم برای ۴ نفر

آب: ۴ فنجان

چای سبز کیسه‌ای: ۴ عدد

نعناع تازه: ۲ شاخه

عسل: ½ فنجان

یخ: ۲ فنجان

آب سرد: ۲ فنجان

برش لیمو برای تزیین

 

طرز تهیه

برای تهیه چای سبز سد ابتدا ۴ فنجان آب جوش را در یک قوری بریزید و چای سبز کیسه‌ای را در آن قرار دهید. حالا شاخه‌های نعنا را به چای اضافه کنید و ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا چای طعم بگیرد. چای کیسه‌ای و شاخه‌های نعنا را از قوری خارج کنید و قبل از این‌که چای سرد شود عسل را اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود.

در یک پارچ بزرگ ۲ فنجان یخ، ۲ فنجان آب سرد و مخلوط چای سبز و عسل را اضافه کنید. صبر کنید تا چای سرد شود و سپس آن را با لیموترش و برگ‌های نعنا و در صورت دلخواه قالب یخ تزیین کنید.

 

این مطالب هم احتمالا برای شما جالب است: 

 

طرز تهیه هات‌چاکلت کافی‌شاپی+تفاوت نوشیدنی شکلات داغ با کاکائوی داغ

 

۸ نوشیدنی که بهترین نوشیدنی‌ها برای لاغری و سلامت بدن هستند

 

کالابرگ الکترونیک