بهترین و بدترین فیلم های سینمایی سال ۲۰۲۰ از نگاه مجله اینترتینمنت ویکلی

بهترین و بدترین فیلم های سینمایی سال ۲۰۲۰ از نگاه مجله اینترتینمنت ویکلی


2 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین و بدترین فیلم های سینمایی سال 2020 از نگاه مجله اینترتینمنت ویکلی

مجله اینترتینمنت ویکلی بهترین و بدترین فیلم های ۲۰۲۰ را در شرایطی اعلام کرد که امسال به دلیل بحران کرونا بسیاری از فیلم ها موفق به اکران نشدند. در این گزارش از مجله کوروش نگاهی می‌اندازیم به فیلم های انتخابی این مجله. مجله اینترتینمنت ‌ویکلی در شروع گزارش خود به بحران کرونا در ۲۰۲۰ اشاره می‎کند. اینترتینمنت می‌نویسد: دنیا در ۲۰۲۰ متحمل یک شکنجه اجباری شد. شاید بهتر باشد در این شرایط ده انتخاب شیرین داشته باشیم. نویسنده اینترتینمنت با اشاره به ۱۰ فیلم از بهترین فیلم های سال ۲۰۲۰ می‌گوید که بهتر است با دیدن این فیلم های ناب کمی از زندگی روزمره دورشویم. بهترین و بدترین فیلم‌های سال عجیب ۲۰۲۰ را از نگاه مجله اینترتیمنت ویکلی در مجله کوروش بخوانید. درسرویس  هنر و سینما همراه ما باشید.

 

 

بهترین فیلم های ۲۰۲۰

 

بهترین فیلم های 2020

دیک جانسون مرده است

 

فیلم جانسون مرده است، به کارگردانی «کریستن جانسون» اولین انتخاب این مجله در دسته بهترین فیلم ها است. فیلم روایت دیک، تراپیستی بازنشسته و مبتلا به زوال عقل است. این مرد در این فیلم در کنار شوخ طبعی‌ها و تخیلات دختر فیلم‌سازش گذران زندگی می‌کند.

 

فیلم دیک جانیون مرده است، تجربه یک زندگی خارق‌العاده است. این فیلم که در دسته بهترین فیلم های ۲۰۲۰  در انتخاب بهترین و بدترین فیلم های اینترتینمنت قرار گرفته، حاوی جملات بسیار عمیق و صادقانه است.

 

همین موضوع آن را به بهترین انتخاب اینترتیمنت تبدیل کرده است. فیلم عشق عمیق والدین به فرزندان را به تصویر می‌کشد. فضای سورئال فیلم یکی از نکته‌های جذاب آن است.

 

 

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی فیلم سرزمین آواره ها یا عشایر Nomadland

 

 

زن جوان نوید دهنده

 

در تقسیم‌بندی بهترین و بدترین فیلم ها در سال ۲۰۲۰ یکی از بهترین فیلم های معرفی شده، فیلم «زن جوان نوید دهنده» به کارگردانی «امرالد فنل» است.

 

فیلم با تصویری پرتره از یک زن جوان پشت یک آب‌نبات شروع می‌شود. زن جوانی که در کودکی مورد تحقیر قرار گرفته است، حالا تصمیم به انتقام از مردانی که در مسیرش قرار می‌گیرند، گرفته است. زن جوانی که دچار آسیب های اجتماعی شده،  نامش کاسی است.

 

 

یک شب در میامی

 

فیلم «یک شب در میامی» هم جزو برترین و بهترین فیلم های انتخاب شده است. این فیلم داستان یک شب باور نکردنی است. چهار چهره بزرگ تاریخی از «محمد علی کلی» گرفته تا «جیم بروان»، «سم کوک» و «مالکوم ایکس» در سال ۱۹۸۴ بعد از پیروزی کلی در مقابل «سانی لیستون» دور هم جمع می‌شوند.

 

این چهار سیاه‌پوست در فیلم یک شب را در میامی با صحبت کردن پیرامون موضوعاتی چون جنبش‌های حقوق مدنی در سال ۱۹۶۰ سپری می‌کنند. این فیلم در حالی که تجربه اول کارگردان با نام ر«یجنا کینگ»است، در دسته بهترین فیلم ها در تقسیم‌بندی بهترین و بدترین فیلم های ۲۰۲۰ قرار گرفت.

حتما بخوانید  15 تا از بهترین فیلم ‌های 2021 که حتما باید ببینید

 

 

کجیلیونر

 

کجیلیونر بهترین فیلم 2020

 

این فیلم که به کارگردانی «میراندا ژوئیه» ساخته شده داستان دختری است که زندگیش تغییر می‌کند. این تغییر بعد از آن اتفاق می‌افتد که پدر و مادر خلافکار او از یک فرد غریبه برای همکاری در یک سرقت بزرگ کمک می‌خواهند. دختر ۲۶ ساله فیلم کجیلیونر که در لیست بهترین فیلم های سال ۲۰۲۰ قرار گرفته، صمیمیت خاصی با خانواده‌اش دارد.

 

او در فیلم بسیار متفاوت به تصویر کشیده شده است. این دختر معمولاً لباس های گشاد می‌پوشد و بدنش انعطاف زیادی دارد. او می‌تواند با انجام حرکاتی به صندوق‌های پستی دسترسی پیدا کرده و به راحتی دزدی کند.

 

 

بیشتر بخوانید: نقد و خلاصه فیلم «تیتان (Titane)»

 

 

 فیلم اما

 

داستان فیلم «اما» برمی‌گردد به سال ۱۸۰۰ میلادی. اما دختری است که در زندگی احساسی دوستانش وارد می‌شود و بسیار خودخواه و خودشیفته جلوه می‌کند. فیلم اما به کارگردانی «آتم دا ولید» اقتباسی که در بهترین فیلم های ۲۰۲۰ در تقسیم‌بندی بدترین و بهترین فیلم ها قرار گرفته است، از کتاب جین آستین است.

 

 

ببر سفید

 

«ببر» سفید هم در لیست بهترین فیلم ۲۰۲۰ مجله اینترتیمنت به کارگردانی «رامین بحرانی» قرار گرفته است. این فیلم روایت سفر یک راننده فقیر هندی است. او با استفاده از هوش و تدبیر خود برای آزادی از رعیتی‌ تلاش می‌کند و بعد از آن به مردی آزاد تبدیل می شود.

 

 

اولین گاو

 

«اولین گاو » که در سال ۲۰۱۹ در آمریکا توسط «کلید رایکارت» ساخته شده هم جز برترین و بهترین فیلم ها در سال ۲۰۲۰ قرار گرفته است. ماجرای فیلم با پیدا کردن تعدادی استخوان توسط یک فرد شروع میشود.

 

داستان حول روایتی از نخستین روزهای صاحبان این استخوان‌هاست. این فیلم  منتقدان بسیار زیادی داشته است. فیلم اولین گاو، با برداشتی از رمان «نیمه عمر» اثر «جاناتان ریموند»، نقدهایی به نقص‌های موجود در سیستم سرمایه‌داری می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی فیلم قهرمان اصغر فرهادی

 

 

روح

 

انیمیشن روح بهترین فیلم 2020

 

«روح» هم که یک کمدی فانتزی جذاب است، در لیست بهترین فیلم های ۲۰۲۰ قرار گرفته است. قطعا انتظاری جز این نمی‌شد داشت که این فیلم در دسته بهترین ها از تقسیم‌بندی بهترین و بدترین فیلم ها قرار بگیرد. این انیمیشن را «پیتر داکتر» کارگردانی کرده است.

 

فیلم ژانر ماجراجویی کمدی درام دارد و محصول مشترک والت دیزنی پیکچرز و پیکسار است. داستان روح ماجرای یک معلم نوازندگی در دبیرستان است.

 

او بعد از مدت‌ها فرصتی پیدا می‌کند تا به آرزوهایش در زمینه نوازندگی جاز، دست پیدا کند. اما در یک حادثه به طور عجیبی روح از بدنش جدا می‌شود و به جایی تحت عنوان «سمینار یو» منتقل می‌شود.

حتما بخوانید  12 خوراکی که نیاز به یخچال ندارند و روش نگهداری مواد غذایی

 

در این سمینار روح‌ها برای اینکه به بدن نوزادان تازه متولد شده منتقل شوند، نیاز به روح زندگی و اشتیاق دارند و گارتنر برای بازگشت به زمین باید بر روی روح یکی از این نوزادان کار کند. این در حالی است که نوزادی که او مسئولش است، بعد از سال‌ها ماندن در زندگی، دیدش نسبت به زندگی عوض شده و درکی متفاوت از مفاهیم زندگی ندارد.

 

 

میناری

 

فیلم «میناری» الهام گرفته از زندگی کارگردان کره‌ای آن یعنی «ایزاک چانک» است. کارگردان زندگی خودش را به عنوان یک مهاجر کره‌ای در دهه ۱۹۸۰ به همراه خانواده‌اش به تصویر می‌کشد.

 

میناری با به تصویر کشیدن زندگی خود و خانواده‌اش فیلم قوی را رقم زده است که در لیست بهترین فیلم های ۲۰۲۰  در تقسیم‌بندی بهترین و بدترین فیلم ها، قرار گرفته است.

 

 

 

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی فیلم میناری 

 

 

عشایر

 

کارگردان یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۰ به نام عشایر «کلویی ژائو» است. این فیلم که لقب بهترین در تقسیم بندی بهترین و بدترین فیلم های ۲۰۲۰ را از آن خود کرده، داستان زندگی زنی است که در یک ون زندگی می‌کند. در فیلم عشایر روایت سقوط یک شرکت از لحاظ اقتصادی در نوادا به تصویر کشیده شده است.

 

 

نقد و بررسی فیلم عشایر یا سرزمین آواره ها

 

 

بدترین فیلم های سال ۲۰۲۰

 

بدترین فیلم های سال ۲۰۲۰

 

اینترتینمنت در کنار معرفی بهترین فیلم های ۲۰۲۰ نام پنج فیلم را با عنوان بدترین فیلم های ۲۰۲۰ آورده است. فیلم «کاپون» که داستان یک گانگستر بدنام است، نام فیلمی در دسته بدترین فیلم‌ های ۲۰۲۰ است. «مرثیه هیل بیلی» دومین فیلم در دسته بدترین فیلم های ۲۰۲۰ است. این فیلم ماجرای دانشجوی حقوق اهل جنوب اوهایو است .دانشجویی که در تلاش برای پیدا کردن شغل ایده آلش است.

 

«آخرین چیزی که او می‌خواست» به کارگردانی «دی ریس» و فیلم «سرسخت» به کارگردانی «جان استوارت» دو فیلم بعدی هستند که در این لیست قرار گرفته‌اند. در سرسخت شاهد یک کمدی سیاسی هستیم. فیلم تلاش‌های یک استراتژیست برای شهردار کردن یک کهنه‌کار جنگی را به تصویر می‌کشد.

 

آخرین چیزی که او می‌خواست هم ماجرای روزنامه‌نگاری است که ناخواسته درگیر ماجراهای گروه‌های قاچاق اسلحه می‌شود.

 

بدترین فیلم ها در سال 2020

 

در انتهای لیست اینترتینمنت در معرفی بدترین و بهترین فیلم های ۲۰۲۰، فیلم «جادوگران » یک فانتزی تاریک با ژانری کمدی، به عنوان بدترین فیلم ۲۰۲۰ آمده است. جادوگران به کارگردانی «رابرت زمکیس» داستان یک نوجوان است که با مادربزرگش زندگی می‌کند. این نوجوان به همراه مادربزرگش تلاش می‌کنند تا از شر یک عده جادوگر خلاص شود.

 

 

منبع: ew

 

کالابرگ الکترونیک