طرز تهیه خوراک نودل سرخ شده با مرغ و سبزیجات

طرز تهیه خوراک نودل سرخ شده با مرغ و سبزیجات


6 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
خوراک-نودل-مرغ-سبزیجات

خوراک چینی نودل سرخ شده یک غذا با مرغ خوشمزه برای ناهار و برنامه غذایی یک ماهه رمضان است که طرز تهیه آن زمان زیادی نمی‌برد. شما می‌توانید در طرز تهیه این چاینیز فود از نودل مرغ آماده به همراه تکه‌های مرغ و سبزیجات استفاده کنید. برخی خوراک نودل را به صورت آب پز آماده می‌کنند. اما برخی نیز آنرا به صورت سرخ شده سرو می‌کنند. خوراک نودل سرخ شده، می‌تواند با سبزیجات تهیه شود و یا ترکیبی از مرغ و سبزیجات باشد. در مجله کوروش طرز تهیه خوراک چینی نودل سرخ شده با مرغ و سبزیجات را آموزش می‌دهیم.

 

 

طرز تهیه خوراک نودل سرخ شده با مرغ و سبزیجات

 

خوراک-نودل-مرغ-سبزیجات

 

مواد لازم

 

نودل مرغ: ۲ بسته
سینه مرغ: ۲۰۰ گرم
هویج: ۳ عدد
فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد
سیر: ۵ حبه
پیاز: ۲ عدد
زنجبیل: ۱ قاشق چای‌خوری
سس سویا: ۳ قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل: به میزان لازم
روغن یا کره: به میزان لازم

مراحل تهیه

 

خوراک-نودل-مرغ-سبزیجات

 

در مرحله اول، سینه مرغ را به صورت تکه‌های کوچک خرد کنید. پس از آن کمی نمک و فلفل و ادویه‌هایی را که می‌پسندید، به سینه مرغ خرد شده اضافه کنید. آن را در یخچال قرار دهید تا ادویه‌ها به خورد تکه‌های مرغ بروند.

مرحله دوم

 

در مرحله دوم از طرز تهیه این خوراک، پس از دو ساعت سینه مرغ را در داخل ماهیتابه ریخته و سرخ کنید. پیازها را خرد کرده و در ماهیتابه‌ای دیگر مقداری روغن بریزید. پیازها را در داخل ماهیتابه نسبتا سرخ کنید. سیر را رنده کنید و به همراه زنجبیل به پیازهای نسبتا سرخ شده اضافه کنید. یک دقیقه مواد را در داخل ماهیتابه تفت دهید.

مرحله سوم

 

خوراک-نودل-مرغ-سبزیجات

 

در مرحله سوم، سراغ هویج و فلفل دلمه‌ای بروید. هویج‌ها را رنده کنید و فلفل دلمه‌ای را نسبتاً ریز خرد کنید. آن‌ها را در داخل تابه ریخته و کمی در روغن تفت دهید. نمک و فلفل به محتوای ماهیتابه اضافه کنید. پس از آن تکه‌های مرغ را به سبزیجات اضافه کنید و کمی سس سویا به مخلوط مرغ و هویج رنده شده و فلفل دلمه‌ای بیفزاید.

مرحله چهارم

 

در این مرحله، سراغ بسته‌های نودل بروید. نودل ها را در مقداری آب جوش قرار داده و صبر کنید تا ۲ دقیقه در آب جوش بپزند. نودل های پخته شده را آبکش کنید. سپس از پودر نودل که در داخل بسته است، استفاده کنید. آن را روی نودل های آبکش شده بریزید.

مرحله پنجم

 

خوراک-نودل-مرغ-سبزیجات

 

در مرحله پنجم نودل ها را که آبکش کرده‌اید، در داخل ماهیتابه محتوی پیاز و سیر و زنجبیل بریزید. نودل ها را کمی سرخ کنید. سپس مخلوط ماهیتابه محتوی مرغ و هویج و فلفل دلمه را به نودل اضافه کنید. محتویات ماهیتابه را چند دقیقه روی شعله متوسط گاز تفت دهید. نودل سرخ شده با مرغ و سبزیجات آماده سرو است. رنگ خوراک نودل سرخ شده کمی تیره و قهوه‌ای می‌شود. این رنگ به خاطر سس ‌سویایی است که در طرز تهیه آن استفاده شده است. شما می‌توانید این غذای ساده را در کمتر از یک ساعت تهیه کرده و میل نمایید. به جای گوشت مرغ می‌توانید از گوشت قرمز برای دستور پخت خوراک نودل سرخ شده با سبزیجات استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک