طرز تهیه خوراک هندی دو پیازه مرغ + ترکیب ادویه دو پیازه

طرز تهیه خوراک هندی دو پیازه مرغ + ترکیب ادویه دو پیازه


8 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
دو-پیازه-مرغ-هندی

دوپیازه یا دو پیازه هندی یکی از لذیذترین خوراکی‌های هند و پاکستان است که در بسیاری از شهرهای ایران نیز تهیه می‌شود. غذایی پر از طعم و عطرهای مختلف که هم با گوشت، میگو، سیب زمینی( دو پیازه آلو) و هم تکه‌های مرغ تهیه می‌شود. درست کردن این غذا بسیار ساده است و اگر عاشق امتحان کردن طعم‌های جدید و ادویه‌جات جذاب هستید، این غذا یکی از بهترین پیشنهادها برای شما است. در این مقاله می‌توانید طرز تهیه دو پیازه هندی با مرغ را در مجله کوروش یاد بگیرید.

 

 

طرز تهیه دو پیازه هندی با مرغ

 

دو-پیازه-مرغ-هندی

 

مواد لازم برای ۳ نفر

 

پیاز درشت: ۳ عدد

کره: ۵۰ گرم

سیر رنده شده: ۳حبه

زنجبیل زنده شده: ۱ قاشق مربا خوری

زردچوبه: ۱ قاشق چای خوری

تخم گشنیز خرد شده: نصف قاشق چای خوری

پودر چیلی یا فلفل قرمز: نصف قاشق چای خوری

گوجه فرنگی: ۴ عدد

ماست: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

گشنیز تازه خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری

نعناع تازه خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری

ادویه گرام ماسالا: نصف قاشق چای خوری

فلفل سبز تند: ۲ عدد

آبلیموی تازه: به مقدار لازم

پودر زیره سبز: نصف قاشق چای خوری

خامه: ۲۰ گرم

 

 

طرز تهیه دو پیازه مرغ هندی مجلسی

 

مرحله اول طرز تهیه دو پیازه هندی؛ خرد کردن مواد

 

دو-پیازه-مرغ-هندی

 

در اولین مرحله از تهیه دو پیازه گوشت مرغ باید یکی از پیازها را به صورت خلالی خرد کنید. سیرها را پوست بگیرید و با استفاده از رنده ریز، رنده کنید. زنجبیل را هم رنده کنید. سپس بقیه پیازها را با سیر و زنجبیل داخل مولینکس یا غذاساز بریزد تا خرد شوند. زردچوبه و فلفل قرمز را نیز به آن‌ها اضافه کنید و مواد خوراک مرغ دوپیازه هندی را خوب با هم ترکیب کنید تا یکدست شوند.

 

 

مرحله دوم طرز تهیه دو پیازه هندی؛ تفت دادن مواد

 

دو-پیازه-مرغ-هندی

 

در دومین مرحله از خوراک مرغ دوپیازه هندی باید پیازی را که به صورت خلالی خرد کرده بودید، به همراه کمی روغن، داخل یک ماهیتابه بریزید. شعله گاز را با حرارت ملایم روشن کنید. اجازه دهید پیاز کاملاً سرخ شود و رنگ آن طلایی رنگ شود. حال پوست گوجه‌ها را جدا کنید و آن‌ها را به صورت نگینی خرد نمایید.

گوجه‌ها را همراه با کمی روغن داخل ماهیتابه بریزید. پودر گشنیز و پودر زیره سبز را به آن اضافه کنید. اجازه دهید با شعله ملایم خوب پخته شود و طعم بگیرد. سبزیجات تازه خرد شده را نیز در همین مرحله به گوجه اضافه کنید. سپس فلفل سبزها را روی گاز کبابی کنید و به صورت درسته به گوجه‌های خوراک مرغ دوپیازه هندی اضافه کنید.

 

 

مرحله سوم طرز تهیه دوپیازه مرغ؛ طعم‌دار کردن مرغ

 

در این مرحله از طرز تهیه دوپیازه مرغ باید مرغ‌ها را به صورت مربعی برش بزنید. سپس مقداری فلفل، نمک، ادویه گرام ماسالا و کره آب شده به آن اضافه کنید. سپس ترکیب پیاز و سیر و ادویه‌جاتی که از قبل تهیه کرده بودید را نیز به مرغ‌ها اضافه کنید. مواد را خوب با هم ترکیب کنید تا مزه‌دار شوند.

 

 

مرحله چهارم طرز تهیه دوپیازه مرغ؛ پخت غذا

 

دو-پیازه-مرغ-هندی

 

در مرحله چهارم از تهیه دو پیازه گوشت مرغ باید مرغ‌های مزه‌دار شده را داخل یک ماهیتابه بریزید و مقداری تفت دهید. سپس کمی آب به آن اضافه کنید و اجازه دهید برای ۱۵ دقیقه پخته شود. لازم نیست مقدار زیادی آب اضافه کنید. تنها مقداری که مرغ‌ها به خوبی پخت شود و آب غذا جمع شود. بعد از اینکه مرغ کاملاً پخته شد و آب غذا نیز جمع شد، مرغ و فلفل را از غذا خارج کنید.

 

 

مرحله آخر پخت دو پیازه مرغ هندی مجلسی؛ آماده کردن غذا

 

در آخرین مرحله از پخت دو پیازه گوشت مرغ باید بعد از جدا کردن مرغ و فلفل‌ها همه مواد را داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید. مواد دو پیازه هندی مجلسی را به خوبی مخلوط کنید تا یک سس غلیظ و یکدست درست شود. حال این سس را داخل یک ماهیتابه خاموش بریزید.

 

سپس در این مرحله از پخت این غذای هندی لذیذ و مجلسی به مقدار دلخواه ماست به آن اضافه کنید. وجود ماست در این غذا علاوه بر خوش طعم شدن موجب تعادل طبع غذا نیز می‌شود. حال شعله گاز را با حرارت ملایم روشن کنید. سپس مرغ و فلفل را به سس اضافه کنید و دو پیازه مرغ مجلسی را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دیگر روی شعله گاز قرار دهید تا جا بیفتد. در نهایت دو قاشق خامه به غذا اضافه کنید. مقداری آب لیمو ترش تازه به غذا بزنید. در نهایت نیز غذا را داخل ظرف مناسب بریزید و روی دو پیازه هندی مجلسی چند دانه فلفل سبز کامل یا خرد شده بریزید و نوش جان کنید.

 

کالابرگ الکترونیک