طرز تهیه مرحله به مرحله تارت پرتقال و لیمو + طرز تهیه خمیر تارت

طرز تهیه مرحله به مرحله تارت پرتقال و لیمو + طرز تهیه خمیر تارت


17 دی 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه تارت پرتقال و لیمو، یک دسر جذاب پاییزی

تارت‌ یک شیرینی جذاب است که از خمیر ترد در زیر آن و میوه‌های مختلف، مربا، خامه، گاناش و سس‌های گوناکون پر می‌شود و تفاوت آن با کیک هم در این است، خمیر تارت‌ پف نمی‌کند و مثل کیک اسفنجی نیست، بیشتر بافتی شبیه بیسکویت دارد. حتما بارها هم تارت با انواع میوه‌ را تست کرده‌اید. انواع مختلف این شیرینی محبوب در مهمانی‌ها و حتی جشن‌های تولد هم سرو می‌شود. طرز تهیه تارت میوه بسیار محبوب است. در این مطلب از مجله کوروش، طرز تهیه تارت پرتقال و لیمو را برای شما آماده کرده‌ایم. با ما همره باشید.

 

طرز تهیه تارت پرتقال و لیمو

 

طرز تهیه تارت پرتقال و لیمو طرز تهیه تارت لیمو طرز تهیه تارت پرتقال طرز تهیه تارت خانگی تارت لیمو و پرتقال

 

مواد لازم

 

پودر قند: ۱/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی

پوست لیموی رنده شده: ۲ قاشق چای‌خوری

آب لیمو: ۳ قاشق سوپ‌‌خوری

آب پرتقال: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

شکر: ۲/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی

آرد: ۱ و ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی

کره سرد: ۱۲۵ گرم

تخم مرغ: ۵ عدد

آرد ذرت: ۳ قاشق سوپ‌خوری

خامه صبحانه: ۱۲۵ گرم

وانیل: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

نمک: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه تارت پرتقال و لیمو، یک دسر خوش طعم پاییزی

 

مرحله اول

 

در طرز تهیه این تارت میوه خوشمزه ابتدا باید خمیر تارت را آماده کنید. اما خمیر تارت چیست؟ برای درست کردن خمیر تارت اول آرد را با پودر قند و نصف میزان نمک (۱/۸ قاشق چای خوری) از الک ریز عبور دهید. کره را به آن اضافه کنید و با ورز دهید. ۲ تخم مرغ‌ را اضافه کنید و دوباره ورز دهید تا خمیری یکدست به وجود آید. خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید. روی آن را سلفون بکشید. فر را روشن و روی دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود.

 

مرحله دوم

 

خمیر را از یخچال بیرون آورید و روی سطح کارتان را آردپاشی کنید. خمیر را باز کنید و آن را با وردنه به قطر ۱ سانتی‌متر برسانید. قالبی را که می‌خواهید در آن تارت درست کنید، چرب و آردپاشی کنید. خمیر را کف قالب بیندازید و هر چقدر اضافه بود، با کاتر یا قیچی ببرید تا یکدست شود. با چنگال کف خمیر را سوراخ ایجاد کنید. روی قالب را فویل آلومینیومی بکشید و آن را در طبقه متوسط بگذارید. به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را در فر بگذارید.

 

مرحله سوم

 

طرز تهیه تارت پرتقال و لیمو، یک دسر خوش طعم پاییزی

 

سپس قالب را از فر خارج کنید و دوباره به مدت ۵ دقیقه قالب را در فر قرار دهید تا کاملا طلایی شود. قالب خمیر تارت را از فر خارج کنید.

۴ عدد تخم‌مرغ را با ۲/۳ لیوان شکری که داشتیم و ۱/۸ قاشق چای خوری نمک که اضافه آمده بود، در ظرف بریزید و با همزن بزنید. پوست لیمو، آب پرتقال و آبلیمو را اضافه کنید و با همزن بزنید. خامه را اضافه کنید و دوباره با همزن مواد را مخلوط کنید تا یکدست شود.

 

مرحله چهارم

 

خمیر تارتی را که آماده شده است (این خمیر تارت برای انواع تارت و شیرینی مناسب است) در قالب بریزید به طوری که مایه تارت لیمو و پرتقال وسط خمیر تارت قرار بگیرد. با پشت قاشق روی آن را صاف و یکدست کنید و دوباره قالب را به مدت ۴۵ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید.

بعد از اینکه تارت آماده شد، به مدت ۳۰ دقیقه آن را در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود. سپس آن را به قطعات دلخواه برش بزنید. از برش‌های لیمو و پرتقال برای زیبایی بیشتر تارت خود می‌توانید استفاده کنید.

 

فوت و فن های طرز تهیه تارت پرتقال و لیمو

 

طرز تهیه تارت پرتقال و لیمو، یک دسر خوش طعم پاییزی

 

*می‌توانید تکه‌های پرتقال را روی مایه تارت بگذارید و آن را در فر قرار دهید تا برشته شوند.

 

*قبل از اینکه مایه وسط تارت را در آن بریزید، با خلال بررسی کنید و مطمئن شوید که خمیر به خلال نمی‌چسبد.

 

*می‌توانید روی تارت پرتقال و لیمو را با پودر قند تزیین کنید.

 

*در طرز تهیه تارت پرتقال و لیمو حتما به یاد داشته باشید که هنگام اضافه کردن مواد موجود در مرحله چهارم، بعد از اضافه کردن هر ماده، با همزن به خوبی بزنید تا مخلوطتان یکدست شود.

 

کالابرگ الکترونیک