طرز تهیه دلمه مرغ با پنیر به همراه سبزیجات بخار پز

طرز تهیه دلمه مرغ با پنیر به همراه سبزیجات بخار پز


28 دی 1399 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز-تهیه-دلمه-مرغ-با-پنیر-و-سبزیجات

یکی از انواع دلمه مجلسی دلمه مرغ است. دلمه مرغ از جمله غذاهای با مرغ مغذی و کامل است که طرز تهیه آن هم زمان زیادی نمی‌برد. بنابراین می‌توان این غذا را به سادگی آماده کرد و در وعده غذایی روزانه قرارداد. در دستور پخت دلمه مرغ می‌توانید بنا به دلخواه خود از گوشت سینه مرغ و یا ران مرغ استفاده کنید. با این حال استفاده از گوشت سینه مرغ کمی ساده‌تر است. در این مقاله از مجله کوروش طرز تهیه دلمه مرغ را آموزش می‌دهیم.

 

طرز تهیه دلمه مرغ با پنیر و سبزیجات

 

طرز-تهیه-دلمه-مرغ-با-پنیر-و-سبزیجات

 

مواد لازم در طرز تهیه دلمه مرغ

 

گوشت مرغ: یک کیلوگرم
تخم‌مرغ: ۱ عدد
کره: ۵۰ گرم
پنیر چدار: ۲۰۰ گرم
هویج: ۴ عدد
آرد سفید: یک لیوان دسته‌دار فرانسوی
روغن، نمک و فلفل: به میزان لازم

 

مراحل تهیه دلمه مرغ

 

طرز-تهیه-دلمه-مرغ-با-پنیر-و-سبزیجات

مرحله اول؛ مرغ را با بیفتک کوب بکوبید

 

در مرحله اول از طرز تهیه دلمه مرغ، اگر از گوشت سینه مرغ استفاده می‌کنید، گوشت مرغ را روی یک تخته کاملاً باز کنید. سپس با یک بیفتک کوب گوشت را کاملاً پهن و نازک کنید. توجه داشته باشید تا اندازه‌ نازکی گوشت مرغ به حدی باشد که پاره نشود. اگر از ران مرغ استفاده می‌کنید، ابتدا استخوان‌های ران را جدا کرده و سپس پس آن را با بیفتک کوب بکوبید. وقتی گوشت کاملاً نازک شد این را کنار بگذارید.

 

مرحله دوم؛ بیفتک مرغ را مزه دار و رول کنید

 

طرز-تهیه-دلمه-مرغ-با-پنیر-و-سبزیجات

 

در مرحله دوم از  دستور پخت، روی مرغ‌های نازک شده کمی نمک، فلفل و کره بمالید. در این مرحله هویج‌ها را نگینی کرده و بپزید. سپس آن‌ها را روی گوشت مرغ نازک شده بریزید. کمی پنیر رنده شده نیز روی هویج‌ها بپاشید. پس از آن، تکه‌های مرغ را که حالا روی آن‌ها پر از هویج و پنیر رنده شده است، به صورت برگ دلمه بپیچید. سعی کنید در رول کردن تکه‌های مرغ دقت کنید تا مواد آن بیرون نریزد.

 

مرحله سوم؛ رول مرغ را در روغن سرخ کنید

 

در مرحله سوم از طرز تهیه دلمه مرغ، نوبت به ترکیب کردن تخم‌مرغ و آرد سفید می‌رسد. آرد و تخم‌مرغ را با هم کاملا مخلوط کنید. کمی از پنیر رنده شده را به مخلوط تخم‌مرغ و آرد اضافه کنید. پس از آن درون یک ماهیتابه روغن ریخته و این را روی شعله متوسط گاز قرار دهید. زمانی که روغن ماهیتابه داغ شد، تکه های مرغ را که به صورت رولت درآورده‌اید، درون مخلوط تخم مرغ آرد و پنیر قرار دهید. سپس رول‌ها را داخل ماهیتابه بیندازید. برای تمام مرغ‌های رول شده این مرحله را تکرار کنید. مرغ‌ها باید کاملا سرخ شوند. حالا دلمه مرغ شما آماده سرو است.

 

طرز-تهیه-دلمه-مرغ-با-پنیر-و-سبزیجات

 

نحوه سرو دلمه مرغ

 

پس از تهیه دلمه مرغ شما می‌توانید از کمی سبزیجات بخار پز، برای سرو آن استفاده کنید. معمولاً برای سرو دلمه مرغ از قارچ، لوبیا سبز، هویج و ذرت بخار‌پز استفاده می‌کنند. برای سس سبزیجات کنار دلمه مرغ می‌توانید از سرکه بالزامیک و یا آب لیموی تازه استفاده کنید. برخی در طرز تهیه دلمه مرغ از ذرت پخته شده نیز استفاده می‌کنند. شما نیز می‌توانید زمانی که هویج پخته شده را در در داخل رول مرغ قرار می‌دهید، کمی ذرت هم به آن بیفزایید. همچنین گاهی برخی ترکیب سبزیجات بخارپزی را که در کنار دلمه مرغ سرو می‌شود را به عنوان مواد داخل رول مرغ هم استفاده می‌کنند. این ترکیب نیز بسیار خوشمزه است.

 

کالابرگ الکترونیک