طرز تهیه سوپ جو قرمز رستورانی با مرغ + راز خوشمزه شدن سوپ جو

طرز تهیه سوپ جو قرمز رستورانی با مرغ + راز خوشمزه شدن سوپ جو


18 آبان 1399 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه سوپ جو قرمز رستورانی با مرغ + راز خوشمزه شدن سوپ جو

احتمالا حتی اگر تا حالا هم چندان کنجکاو نبوده‌اید که درباره طرز تهیه سوپ جو قرمز با مرغ که از انواع خوشمزه سوپ رستورانی است بدانید ولی برای یک بار هم که شده، طعم آن را چشیده‌اید چون سوپ جو قرمز از انواع سوپ‌ مرغ خوشمزه برای مهمانی و حتی سفارش در رستوران است. طرز تهیه سوپ جو قرمز با طرز تهیه سوپ جو پرک مجلسی و سوپ جو سفید بسیار شبیه است و فقط برخی جزییات را باید رعایت کنید تا یک سوپ شگفت‌انگیز از آب دربیاید. به بهانه روز جهانی سوپ مرغ، ما در این مقاله درباره طرز تهیه سوپ جو قرمز رستورانی با مرغ و راز خوشمزه شدن سوپ جو به شما می‌گوییم، درست همانی که قرار است خودتان و دیگران را شگفت‌زده کند. طرز تهیه سوپ جو قرمز رستورانی با مرغ را در مجله کوروش بخوانید.

طرز تهیه سوپ جو قرمز رستورانی با مرغ

 

مواد لازم برای ۴ نفر

 

زمان تقریبی پخت: ۳ ساعت

 

جو پوست کنده: ۱ لیوان دسته دار فرانسوی

مرغ: ۱/۲ سینه کامل

هویج: ۱ عدد متوسط

پیاز: دو عدد متوسط

رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری

آبلیموی تازه: ۱ قاشق غذاخوری

جعفری تازه: ۵ تا ۶ شاخه

زردچوبه و نمک و فلفل سیاه: به اندازه کافی

روغن مایع یا کره: به اندازه کافی

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه سوپ جو قرمز رستورانی با مرغ و راز خوشمزه‌ شدن سوپ

مرحله اول

 

در طرز تهیه سوپ جو قرمز که در واقع طرز تهیه کلاسیک سوپ جو است پیش از هر چیز جو را بخیسانید. هر چه مدت زمان خیساندن جو بیشتر باشد، باعث کمتر شدن مدت زمان پخت و نرم‌تر شدن بافت جو بعد از پخت می‌‌شود. بین ۲ تا ۶ ساعت، جو را در آب بگذارید.

*نکته: در دستور پخت سوپ جو حتما از جو پوست کنده استفاده کنید نه از جو پرک یا بلغور جو.

 

بعد از این که جو را از آب کشیدید، در یک قابلمه ریخته و روی آن را آب بریزید. حدود ۱ ساعت روی حرارت ملایم بگذارید و هر چند دقیقه، آن را به هم بزنید تا ته نگیرد. بهتر است از قابلمه تفلون استفاده کنید.

 

مرحله دوم

 

در یک ظرف جدا، یکی از پیازها را نگینی خرد کرده و مرغ را با کمی زردچوبه و فلفل تفت دهید. بعد از اینکه مرغ کمی سرخ شد، به آن آب اضافه کنید و اجازه دهید آبپز شود. البته می‌توانید به جای خرد کردن پیاز، آن را بعد از پوست گرفتن، به صورت کامل در آب مرغ بیندازید.

 

طرز تهیه سوپ جو قرمز رستورانی با مرغ و راز خوشمزه‌ شدن سوپ

مرحله سوم

 

مرغ آبپز شده را به صورت نگینی خرد یا ریش ریش کنید. سپس پیاز باقی‌مانده و هویج را نگینی خرد کنید و با کمی روغن یا کره تفت دهید. سپس زردچوبه و فلفل سیا‌ه را اضافه کنید. مرغ را به پیاز و هویج اضافه کنید و رب گوجه فرنگی را به آن بیفزایید و اجازه دهید کمی با روغن یا کره، سرخ شود تا هم خوشرنگ و هم خوش‌طعم‌تر شود.

 

مرحله چهارم

 

موادی را که در مرحله قبل آماده کردید، به جو پخته شده اضافه کنید و اجازه دهید برای مدت ۱ تا یک ساعت و نیم روی حرارت ملایم بپزد و جا بیفتد. ۱۵ دقیقه مانده به آماده شدن و برداشتن سوپ جو از روی شعله، به آن آبلیمو و نمک اضافه کنید. در ۵ دقیقه پایانی یا پس از پخت کامل سوپ، جعفری‌ها را خرد کنید (طوری که آب ندهد) و به سوپ بیفزایید. برای درست کردن سوپ جو برای ۸ تا ۱۰ نفر مقدار این مواد را دو برابر کنید.

 

طرز تهیه سوپ جو قرمز رستورانی با مرغ و راز خوشمزه‌ شدن سوپ

 

راز خوشمزه شدن سوپ جو قرمز رستورانی با مرغ

 

* اگر همه مراحل طرز تهیه ‌سوپ جو قرمز را رعایت کردید ولی باز هم سوپتان آن طور که می‌خواستید، لعاب نداد، از رشته سوپ ورمیشل استفاده کنید. رشته‌ها را تا جایی که می‌توانید خرد کنید. بنا به میزان لعابی که می‌خواهید، ورمیشل اضافه کنید.

 

* در نظر داشته باشید که اضافه کردن ورمیشل زیاد، باعث سفت شدن سوپ جو می‌شود.

 

* برای لعاب دار کردن سوپ جو می‌توانید ۱/۵ قاشق چای‌خوری آرد را با یک لیوان دسته‌دار فرانسوی آب مخلوط کنید و به هم بزنید و به آن اضافه کنید.

 

* اضافه کردن خامه هم یکی از راه‌های لعاب دار کردن سوپ است، فقط قبل از اینکه خامه را در سوپ جو بریزید، آن را در مقداری آب سوپ حل کنید تا گلوله نشود. به این ترتیب سوپ جو با قارچ و خامه رستورانی خواهید داشت که به سوپ شیر هم مشهور است. در این صورت گوجه فرنگی را از سوپ جو حذف کنید.

 

* بعد از اضافه کردن جعفری، در قابلمه را روی آن نگذارید. این کار باعث بد رنگ شدن سوپ جو خواهد شد.

 

* گاهی از نخود فرنگی و سیب‌زمنی نگینی هم در پخت سوپ جو قرمز با مرغ استفاده می‌شود. این به سلیقه شما بستگی دارد.

 

طرز تهیه سوپ جو قرمز رستورانی با مرغ و راز خوشمزه‌ شدن سوپ

خواص مفید سوپ جو قرمز با مرغ

 

* سوپ جو یک داروی عالی برای درمان سرماخوردگی است که اگر به آن مقداری زنجبیل و سیر اضافه کنید، تاثیر آن را در درمان سرماخوردگی تا حد زیادی افزایش می‌دهید.

 

* سوپ جو به‌خاطر داشتن مقادیر بالایی از فیبر، برای لاغری بسیار مفید بوده و به دلیل مقادیر بالای کلسیم، به مبتلایان به پوکی استخوان توصیه می‌شود.

 

* سوپ جو از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری می‌کند و همه اینها به خاطر خواص مفید جو است که مانع تشکیل رسوب کلسترول در خون می‌شود.

 

* در طب سنتی خوردن سوپ جو برای تقویت معده و روده پیشنهاد شده است. سوپ جو به دلیل داشتن منگنز و گروه ویتامین‌های B  باعث سلامت روده‌ها می‌شود.

 

* همچنین ویتامین  Cموجود در سوپ جو، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

 

* سوپ جو، سرشار از آهن است و خونسازی را تقویت می‌کند.

 

نکته‌: از نظر طب سنتی، طبع جو، سرد و خشک است.

 

 

کالابرگ الکترونیک