۳ طرز تهیه شربت تخم شربتی مجلسی ساده، زعفرانی و ژله ای

۳ طرز تهیه شربت تخم شربتی مجلسی ساده، زعفرانی و ژله ای


20 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
3 طرز تهیه شربت تخم شربتی مجلسی ساده، زعفرانی و ژله ای
فهرست محتوا پنهان

شربت تخم شربتی ساده و زعفرانی جزو بهترین انواع نوشیدنی در روزهای گرم تابستان است. به نظر می‌رسد هنوز هم شربت‌های ضد عطش سنتی که اجداد ما برای مقابله با گرمازدگی تجویز می‌کردند بهترین راهکار برای روزهای گرم هستند. شربت مجلسی تخم شربتی به ۲ روش ساده و زعفرانی و شربت تخم شربتی با گلاب جزو شربت‌های مجلسی ایرانی هستند. طرز تهیه شربت تخم شربتی به روش‌های مختلف ساده و زعفرانی و با ژله را در مجله کوروش بخوانید. با  سرویس آشپزی همراه باشید.

 

 

طرز تهیه شربت تخم شربتی مجلسی

 

طرز تهیه شربت تخم شربتی مجلسی

زمان آماده‌سازی و تهیه: ۱۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه شربت تخم شربتی مجلسی

 

  • شکر: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • آب: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • تخم‌ شربتی: ۲ قاشق سوپ‌خوری
  • عرق نسترن: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • عرق بهارنارنج: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

 

مراحل طرز تهیه شربت تخم شربتی نذری

 

مراحل طرز تهیه شربت تخم شربتی

 

برای درست کردن شربت تخم شربتی مجلسی برای نذری یا برای خنک شدن در فصل تابستان، ابتدا باید دانه‌های تخم شربتی را بشویید و خیس کنید. آب و شکر را بجوشانید تا غلیظ شود. در انتها بقیه مواد را به آن اضافه و با تکه‌های یخ سرو کنید.

 

مرحله اول: شکر و آب را بجوشانید

 

برای تهیه شربت تخم شربتی کار چندان سختی ندارید. تخم‌ شربتی‌ها پاک کنید و بخیسانید تا حسابی لعاب پس بدهند. شکر را به همراه یک پیمانه آب در یک قابلمه روی حرارت قرار دهید تا دانه‌های آن کاملا حل شود و چند جوش بزند. سپس قابلمه حاوی آب و شکر را از روی حرارت بردارید و بگذارید سرد شود.

می‌توانید تخم شربتی و شکر را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه زولبیا با طعم قنادی و ۴۰ نکته طلایی آن + فیلم

 

مرحله دوم: بقیه مواد شربت را اضافه کنید

 

تخم شربتی، عرق نسترن، عرق بهارنارنج و مقداری آب به مخلوط آب و شکر اضافه کنید. شربت تخم شربتی شما آماده است. موقع نوشیدن آن را هم بزنید تا تخم شربتی‌ها در آن شناور شوند. تخم شربتی از جمله مفیدترین و بهترین شربت‌های تابستانی است.

به جای عرق نسترن و عرق بهارنارنج از گلاب هم می‌توانید در طرز تهیه شربت تخم شربتی استفاده کنید. می‌توانید انواع عرقیات مثل گلاب را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

 

طرز تهیه شربت تخم شربتی زعفرانی

 

طرز تهیه شربت تخم شربتی زعفرانی

 

زمان آماده سازی و تهیه: ۱۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه شربت تخم شربتی با آبلیمو

 

• تخم شربتی: ۳ قاشق غذاخوری
• آب: ۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شکر: ۴ قاشق غذاخوری
• زعفران دم کرده: ۱ قاشق غذاخوری
• لیمو ترش تازه: ۱ عدد

 

مراحل طرز تهیه شربت تخم شربتی زعفرانی

 

برای درست کردن این شربت مجلسی تخم شربتی خوشمزه، باید تخم شربتی را بشویید و آبکش کنید. سپس آنها را با آب، شکر، زعفران و آب لیمو ترش ترکیب کرده و با تکه‌های یخ سرو کنید. می‌توانید آبلیمو و زعفران را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

 

مرحله اول: تخم شربتی‌ها را آماده کنید

 

برای درست کردن شربت تخم شربتی زعفرانی، در ابتدا تخم شربتی‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه در آب خیس کنید تا کاملا لعاب بیندازند. سپس آن‌ها را در صافی ریز بریزید و روی تخم شربتی‌ها را آب بگیرید و بشویید.

 

مرحله دوم: آب، شکر و آبلیمو را با تخم شربتی ترکیب کنید

 

در یک پارچ آب بریزید و شکر را به آن اضافه کنید. آب و شکر را هم بزنید تا دانه‌های شکر حل شوند. سپس تخم شربتی‌ها را اضافه کنید. آب یک لیموی تازه را بگیرید و بعد از جدا کردن هسته‌ها، به شربت اضافه کنید.

 

مرحله سوم: زعفران را اضافه کنید

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه شربت تخم شربتی با زعفران و آبلیمو، زعفران دم کرده را به مواد شربت اضافه کنید. وقتی همه مواد با هم ترکیب شدند و طعم دلخواهتان را گرفتند،‌ آن‌ها را در یک لیوان بریزید و به آن تکه‌های یخ اضافه کنید تا خنک شود. شربت تخم شربتی زعفرانی‌تان را سرو کنید.

 

نکته: اگر می‌خواهید شربت تخم شربتی رنگی داشته باشید، هم می‌توانید از رنگ‌های خوراکی در طرز تهیه شربت تخم شربتی استفاده کنید. هم می‌توانید از چای قرمز کمک بگیرید و هم از روش طرز تهیه شربت گل پنیرک استفاده کنید. به کار بردن گل پنیرک،‌ می‌تواند رنگ شربت تخم شربتی را تغییر دهد.

حتما بخوانید  ۳ مدل طرز تهیه شیر کاکائو با بستنی کافی شاپی ساده و قالبی

 

بیشتر بخوانید: خواص خاکشیر و تخم شربتی برای روزه‌داران

 

طرز تهیه شربت تخم شربتی با ژله

 

طرز تهیه شربت تخم شربتی با ژله

 

مواد لازم برای تهیه شربت تخمه شربتی با ژله

 

  • پودر ژله با طعم دلخواه: ۳ بسته
  • آب: ۸ لیوان
  • گلاب یا عرق گیاهی: به مقدار لازم
  • تخم شربتی: به مقدار دلخواه

 

مراحل طرز تهیه شربت تخم شربتی با ژله

 

یکی از خوشمزه‌ترین و شیک‌ترین انواع شربت با تخمه شربتی استفاده از ژله رنگی است. این نوشیدنی به دلیل وجود ژله‌های رنگی هم رنگ جذابی دارد و هم بافت آن غلیظ و ژله‌ای است. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه شربت تخم شربتی با ژله آشنا شوید.

 

مرحله اول؛ آماده کردن ژله‌ها

 

در اولین مرحله از طرز تهیه شربت تخم شربتی با ژله باید پودر ژله‌ها را داخل یک ظرف بزرگ بریزید. ۶ لیوان آب جوش به آن‌ها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا پودر ژلاتین کاملاً در آب حل شود. سپس کمی صبر کنید تا خنک شود و بعد در یخچال قرار دهید تا نیم‌بند شود. می‌توانید انواع پودر ژله را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

 

مرحله دوم؛ آماده کردن تخم شربتی

 

بعد از آماده کردن ژلاتین، در این مرحله باید تخم شربتی را بشویید و در آب بخیسانید تا لعاب دهید. بهتر است برای این کار از آب ولرم یا آب گرم استفاده کنید.

 

مرحله سوم، آماده کردن شربت تخم شربتی با ژله

 

در این مرحله باید ژله نیم‌بند را از یخچال خارج کنید و ۱ لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ژله شفاف و یکدست شود. در نهایت گلاب و تخم شربتی و مقداری آب به شربت را اضافه کنید. مقداری از شربت را بچشید و در صورتی که کم شیرین بود کمی شکر به آن اضافه کنید. اگر شربت شما بیش از حد غلیظ شده می‌توانید مقدار آب را بیشتر کنید.

 

سوالات متداول

 

چه کار کنیم که تخم شربتی لعاب بدهد؟

 

چه کار کنیم که تخم شربتی لعاب بدهد؟

 

برای این که تخم شربتی لعابدار شود، آن را بشویید و به مدت ۱۰ دقیقه در آب خیس کنید.

 

طبع تخم شربتی سرد است یا گرم؟

 

طبع تخم شربتی گرم و تر است. از آبلیمو به عنوان مصلح در شربت تخم شربتی استفاده می‌شود.

 

طرز تهیه شربت تخمه شربتی با عرق نعنا چگونه است؟

 

برای تهیه شربت تخم شربتی با عرق نعنا باید آب و شکر و تخم شربتی را ترکیب کنید. سپس می‌توانید مقداری آب لیمو ترش تازه و نعنای تازه خرد شده نیز به شربت اضافه کنید تا خوش‌طعم‌تر شود.

 

 

کالابرگ الکترونیک