طرز تهیه مرحله به مرحله پنکیک آلمانی خانگی بدون فر

طرز تهیه مرحله به مرحله پنکیک آلمانی خانگی بدون فر


6 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز-تهیه-پنکیک-آلمانی

پنکیک آلمانی یکی از ساده‌ترین پنکیک ها و یک پنکیک بدون بیکینگ پودر است که طرز تهیه آن زمان زیادی نمی‌برد. این پنکیک ساده با مواد نسبتاً کمی تهیه می‌شود. در این مقاله از مجله کوروش طرز تهیه مرحله به مرحله پنکیک آلمانی فوری و خانگی بدون فر در ماهیتابه را آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه پنکیک آلمانی خانگی بدون فر

طرز-تهیه-پنکیک-آلمانی

مواد لازم برای تهیه پنکیک آلمانی

 

تخم‌مرغ: ۳ عدد
شیر: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
شکر: یک قاشق غذاخوری
نمک: یک پنجم قاشق چای‌خوری
دارچین یا وانیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
کره: ۱ قاشق غذاخوری
آرد: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

 

مراحل تهیه فوری پنکیک آلمانی

 

طرز-تهیه-پنکیک-آلمانی

مرحله اول

 

در مرحله اول از طرز تهیه پنکیک پف دار آلمانی بدون فر، ابتدا تخم مرغ‌ها را در یک ظرف بزرگ ریخته و خوب هم بزنید. پس از آن شیر را به مخلوط تخم‌مرغ اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید. سعی کنید بیش از ۵ تا ۷ دقیقه مخلوط شیر و تخم‌مرغ را با قاشق هم بزنید.

 

مرحله دوم

 

در مرحله دوم، آرد را با شکر و نمک مخلوط کنید. سپس ترکیب آرد با شکر و نمک را آهسته آهسته به مخلوط تخم‌مرغ و شیر اضافه کنید.

 

مرحله سوم

 

طرز-تهیه-پنکیک-آلمانی

 

در مرحله سوم، آرد را با تخم‌مرغ و شیر کاملا هم بزنید. هم زدن باید به قدرت ادامه پیدا کند تا مایع تهیه شده یک مایع نسبتاً صاف و بدون تکه‌های گلوله‌ای آرد باشد. در این مرحله شما می‌توانید به مواد خود کمی وانیل و یا دارچین اضافه کنید. استفاده از طعم‌دهنده‌ها بستگی به مزاج شما دارد.

 

مرحله آخر

 

در مرحله آخر، در طرز تهیه پنکیک پف دار آلمانی، ماهیتابه را روی حرارت گاز قرار دهید. کره را داخل ماهیتابه ریخته و پس از آن که ذوب شد، مواد پنکیک آلمانی خود را کف ماهیتابه پخش کنید. مواد پنکیک به آرامی در ماهیتابه پخش می‌شوند. زیر شعله گاز را متوسط کرده و صبر کنید تا حاشیه‌های اطراف پنکیک در اطراف ماهیتابه تغییر رنگ دهند. پس از آن‌که اطمینان حاصل کردید که پنکیک قهوه‌ای رنگ شده، آن را با چنگال در داخل ماهیتابه برگردانید. پس از حدود ۲ تا ۳ دقیقه پنکیک آلمانی شما آماده سرو است.

 

طرز-تهیه-پنکیک-آلمانی

 

پنکیک آلمانی به شیوه‌های مختلفی سرو می‌شود. برخی از میوه‌های تازه به عنوان دورچین در کنار پنکیک استفاده می‌کنند. برخی هم آن را به عنوان دسر با بستنی سرو می‌کنند. این پنکیک با کره بادام زمینی و شیره انگور یا شکلات نوتلا هم بسیار خوشمزه می‌شود . برخی ترجیح می‌دهند آن را با پودر شکر و خامه سرو کنند. نحوه سرو پنکیک آلمانی بسیار متفاوت و متنوع است. شما می‌توانید بنا به ذائقه، نحوه سرو آن را انتخاب کنید.

 

کالابرگ الکترونیک