طرز تهیه پنکیک باقلوا اصل بدون فر در ماهیتابه بسیار لذیذ و خوشمزه

طرز تهیه پنکیک باقلوا اصل بدون فر در ماهیتابه بسیار لذیذ و خوشمزه


13 دی 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه پنکیک باقلوا اصل بدون فر در ماهیتابه بسیار لذیذ و خوشمزه

انواع پنکیک شکلاتی، پنکیک موز یا پنکیک نوتلا، پنکیک با شیر یا ماست، پنکیک بدون بکینگ‌پودر و خلاصه انواع و اقسام پنکیک برای صبحانه کوچک و بزرگ جذاب است. از سوی دیگر پنکیک باقلوا یک میان وعده یا صبحانه خوشمزه و مقوی است که در ترکیب با بادام و گردو، دارچین و انواع طعم دهنده‌ها هم ظاهر و هم مزه بسیار جذابی دارد. شاید با کمی سرچ کردن در مورد پنکیک باقلوا با شیرینی‌هایی مواجه شوید که هیچ شباهتی به پنکیک ندارند و آن قدر شیرین و چرب هستند که برای خوردن به عنوان صبحانه مناسب نیستند و بیشتر به شیرینی باقلوا شباهت دارند. اما ما در این مقاله از مجله کوروش قصد داریم طرز تهیه پنکیک خانگی باقلوا اصل را از وب‌سایت domesticgothess به شما آموزش دهیم؛ یک پنکیک پف دار و خانگی خوشمزه که یک وعده لذیذ برای صبحانه و میان وعده است.

 

 

طرز تهیه پنکیک خانگی باقلوا

 

طرز تهیه پنکیک باقلوا اصل بدون فر در ماهیتابه

 

مواد لازم برای ۸ عدد پنکیک

 

شکر دانه ریز: ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

عسل: ۵۰ گرم

آب: ۲/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

آب لیمو ترش تازه: ۱ قاشق مربا خوری

عرق بهار نارنج: نصف قاشق چای خوری

گلاب: ۱/۴ قاشق چای خوری

آرد: ۱+ ۲/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار (۲۰۰ گرم)

بیکینگ پودر: ۱/۵ قاشق چای خوری

جوش شیرین: ۱/۴ قاشق چای خوری

نمک: ۱/۴ قاشق چای خوری

دارچین: ۱/۴ قاشق چای خوری

دانه هل: ۵ عدد آسیاب شده

تخم مرغ: ۱ عدد

شیر: ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

روغن زیتون بدون بو: ۱ قاشق غذاخوری

پسته، گردو و بادام خرد شده: به مقدار لازم

آجیل و دانه انار: به مقدار لازم برای تزئین

شربت غلیظ شده شکر: ۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه

مرحله اول طرز تهیه پنکیک باقلوا

 

طرز تهیه پنکیک باقلوا اصل بدون فر در ماهیتابه

 

در اولین مرحله از طرز تهیه پنکیک خانگی باقلوا باید شربت باقلوا را آماده کنید. برای این کار شکر، عسل، آب و آبلیمو را در یک قابلمه کوچک با هم ترکیب کنید و سپس با حرارت متوسط روی شعله گاز قرار دهید. مواد را به خوبی هم بزنید تا شکر کاملاً حل شود و شروع به جوشیدن کند. حدود ۵ دقیقه به هم زدن ادامه دهید تا مواد کمی غلیظ شود. سپس بعد از اینکه به غلظت مناسب رسید، آن را از روی گاز بردارید و عرق بهار نارنج و گلاب را به آن اضافه کنید و اجازه دهید خنک شود.

 

مرحله دوم طرز تهیه پنکیک باقلوا

 

طرز تهیه پنکیک باقلوا اصل بدون فر در ماهیتابه

 

در مرحله دوم طرز تهیه پنکیک پف دار و خوشمزه باقلوا باید مواد پنکیک را آماده کنید. برای شروع آرد، بیکینگ پودر، جوش شیرین، نمک، دارچین و هل را در یک کاسه بزرگ بریزید و الک کنید. حالا ماست، تخم مرغ، شیر، روغن و شربت غلیظ شده شکر را به مواد خشک اضافه کنید و مواد را خوب با هم ترکیب کنید. برای درست کردن شربت شکر باید شکر را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب شود و حالت کاراملی به خود بگیرد. حال مغز بادام، گردو و پسته خرد شده را به خمیر پنکیک اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید.

 

مرحله سوم طرز تهیه پنکیک باقلوا

 

طرز تهیه پنکیک باقلوا اصل بدون فر در ماهیتابه

 

در این مرحله از طرز تهیه پنکیک باقلوا یک ماهیتابه مناسب روی گاز قرار دهید تا با حرارت ملایم داغ شود. با کره سطح ماهیتابه را چرب کنید. چند قاشق از مواد پنکیک را داخل ماهیتابه بریزید و خیلی سریع با پشت قاشق و حرکات ماهیتابه آن را در سراسر ماهیتابه پخش کنید. اجازه دهید حباب‌هایی روی سطح خمیر ایجاد شود. سپس پنکیک را با کمک یک کفگیر برگردانید تا رف دیگر آن نیز پخته شود. این کار را برای همه پنکیک‌ها تکرار کنید. در صورتی که لازم است چند بار سطح ماهیتابه را چرب کنید تا پنکیک‌ها به راحتی جدا شوند. بعد از آماده شدن پنکیک‌ها مقداری از شیره باقلوا روی هر پنکیک بریزید و یک پنکیک روی آن قرار دهید. می‌توانید برای هر نفر دو پنکیک را در نظر بگیرید و جداگانه سرو کنید یا همه پنکیک‌ها را روی هم بچینید.

 

در نهایت بیشترین مقدار شیره باقلوا را روی پنکیک بریزید. می‌توانید لابه لای هر پنکیک مقداری بادام، گردو و پسته خرد شده بریزید. روی هر پنکیک را نیز با آجیل و دانه‌های انار تزئین کنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید برای تزئین روی پنکیک باقلوا از مقداری ماست یونانی یا خامه، استفاده کنید و مغزها و دانه‌های انار را روی آن بریزید.

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه پنکیک باقلوا

 

طرز تهیه پنکیک باقلوا اصل بدون فر در ماهیتابه

 

*می‌توانید برای روی پنکیک به جای ماست و خامه از بستنی استفاده کنید.

*به جای شربت باقلوا می‌توانید این پنکیک را با عسل درست کنید.

*برخی افراد برای درست کردن پنکیک باقلوا از خمیر همه کاره استفاده می‌کنند، اما این روش برای درست کردن باقلوا کاربرد دارد و به عنوان پنکیک باقلوا در نظر گرفته نمی‌شود.

*برای اینکه پنکیک‌های شما بیشتر طعم شیرینی بگیرند، می‌توانید هر پنکیک را برای کمتر از چند ثانیه داخل شربت غوطه‌ور کنید.

کالابرگ الکترونیک