طرز تهیه کیک اسفنجی وانیلی شکلاتی+نکات مهم کیک نرم و پف اسفنجی

طرز تهیه کیک اسفنجی وانیلی شکلاتی+نکات مهم کیک نرم و پف اسفنجی


2 آبان 1399 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کیک اسفنجی وانیلی شکلاتی+نکات مهم کیک نرم و پف اسفنجی

۲ آبان روز جهانی کیک وانیلی شکلاتی است. یک کیک وانیلی نرم و خوشمزه که هم با آب و هم با ماست یا شیر درست می‌شود و برای مواد میانی آن از انواع مغزیجات مثل گردو هم می‌توانید استفاده کنید. طرز تهیه کیک وانیلی ساده و شکلاتی در تمام دنیا مرسوم و محبوب است. طرز تهیه کیک اسفنجی وانیلی شکلاتی نرم و خوشمزه خانگی مجلسی و طرز تهیه کاپ کیک کاکائویی وانیلی به همراه نکات مهم کیک نرم و پف بدون گنبدی شدن و خشک شدن کیک را در مجله کوروش بخوانید. در ادامه هم ویدئوی آموزشی طرز تهیه کیک وانیلی شکلاتی را تماشا کنید.

طرز تهیه کیک اسفنجی وانیلی شکلاتی

 

طرز تهیه کیک اسفنجی وانیلی شکلاتی+نکات مهم کیک نرم و پف اسفنجی

مواد لازم

 

آرد سفید: ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار ( از هر لیوان به اندازه ۱ قاشق غذاخوری آرد بردارید و به جای آن ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو اضافه کنید)

کره: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شیر: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شکر: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

تخم مرغ: ۴ عدد در دمای اتاق

وانیل: ۱ قاشق چایخوری

بیکینگ پودر: ۳ قاشق چایخوری

نمک: ۳ پنس (یک پنس نمک به اندازه نمکی است که با دو انگشت شست و اشاره بر میدارید یا به اصطلاح چند پر نمک)

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه کیک اسفنجی وانیلی شکلاتی+نکات مهم کیک نرم و پف اسفنجی

مرحله اول

 

برای درست کردن کیک وانیلی شکلاتی نرم و خوشمزه باید ابتدا فر را روشن کنید و روی درجه ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید تا گرم شود. حالا کره، شکر و وانیل را با هم مخلوط کنید و حسابی هم بزنید تا رنگ این ترکیب سفید شود.

 

مرحله دوم

 

وقتی مخلوط کره، شکر و وانیل رنگش سفید شد و کاملا پف کرد، یکی یکی تخم مرغ‌ها را در آن بشکنید و خوب هم بزنید. برای اینکه یک کیک وانیلی نرم و خوشمزه داشته باشید در این مرحله حسابی باید این ترکیب را هم بزنید تا لطیف و یکدست شود.

 

مرحله سوم

 

آرد، بیکینگ پودر، پودر کاکائو و نمک را با هم مخلوط کرده و الک کنید. حالا ۱/۳ از این ترکیب را کم کم در مایه تخم مرغی بریزید و مرتب و به آرامی هم بزنید. نصف لیوان شیر را اضافه کنید و هم بزنید. بعد ۱/۳ دیگر ترکیب آرد و سپس به ترتیب نیمی دیگر از لیوان شیر و دوباره ۱/۳ دیگر از آرد که باقی مانده. در هر مرحله بعد از اضافه کردن آرد ۵ ثانیه هم زدن کافی است چون در این مرحله هم زدن زیاد باعث خشک شدن کیک می‌شود و بافت کیک را شکننده می‌کند.

 

مرحله چهارم

 

کف و دیواره‌های یک قالب کیک را با کاغذ روغنی بپوشانید. کاغذ روغنی را با کمی روغن چرب کنید. مایه کیک را داخل قالب بریزید و سه بار قالب را به سطح کارتان بکوبید تا حباب و خلاء داخل مایه کیک خارج شود. قالب کیک را به مدت ۱ ساعت در طبقه وسط فر بگذارید تا بپزید. برای اینکه بدانید کیک وانیلی شکلاتی پخته است یا خیر با نوک خلال دندان یا چنگال امتحان کنید، اگر مایه کیک به نوک چنگال یا خلال دندان نچسبید کیک پخته است در غیر این صورت ۵ الی ده دقیقه دیگر صبر کنید.

 

یادتان باشد در طول پخت کیک به هیچ وجه درب فر را باز و بسته نکنید چون پف کیک می‌خوابد. در صورت تمایل روی کیک وانیلی شکلاتی را با خامه فرم گرفته قنادی و یا شکلات آب کرده به روش بنماری تزیین کنید. کیک وانیلی شکلاتی را به صورت کاپ کیک شکلاتی وانیلی و در قالب کاپ کیک ساده و سریع کاکائویی در فر هم می‌توانید درست کنید.

 

توصیه می‌کنیم مقاله  نکات مهم طرز تهیه یک کیک پف و نرم بدون خشک و گنبدی شدن کیک و همچین طرز تهیه کیک اسفنجی ساده وانیلی را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

می‌توانید ویدئوی طرز تهیه کیک وانیلی شکلاتی را هم در مجله کوروش تماشا کنید:

 

 

کالابرگ الکترونیک