طرز تهیه ۶ اسنک خانگی‌ مقوی و خوشمزه برای افزایش انرژی بدن

طرز تهیه ۶ اسنک خانگی‌ مقوی و خوشمزه برای افزایش انرژی بدن


20 اردیبهشت 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه 6 اسنک خانگی‌ مقوی و خوشمزه برای افزایش انرژی بدن

انواع اسنک انرژی زا را هم بزرگ‌ترها می‌پسندند و هم یک روش رساندن ویتامین و مواد انرژی‌زا به بدن برای کودکان بد غذا به خصوص برای میان وعده مدرسه است. شکل ظاهری انواع اسنک عموما به صورتی است که حتی بدغذاترین افراد را هم ترغیب به چشیدن مزه‌شان می‌کند. اسنک‌های بدون گوشت و گیاهی با طعم شیرین جزو دسرهای ساده، کم هزینه و سریع هستند که در عرض چند دقیقه آماده می‌شوند و نیازی به فر و توستر ندارند. طرز تهیه ۶ اسنک خانگی مقوی و خوشمزه برای افزایش انرژی بدن به خصوص در ماه رمضان را در مجله کوروش بخوانید.

طرز تهیه اسنک خانگی مقوی و خوشمزه موز و بادام زمینی

 

طرز تهیه اسنک خانگی‌ مقوی و خوشمزه برای افزایش انرژی بدن

 

برای درست کردن این اسنک به عنوان یک دسر آسان و کم هزینه کافی است یک یا چند موز را حلقه حلقه کنید. سپس روی حلقه‌ها کره بادام زمینی بریزید و هر دو حلقه را به هم بچسبانید. ۳۰ دقیقه زمان کافی است. سپس شکلات مورد علاقه‌تان را به روش بن ماری آب کنید و اسنک‌های موز و بادام زمینی را تا نیمه در شکلات آب کرده فرو ببرید. اسنک‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه دیگر در فریزر بگذارید تا شکلات سفت شود. به جای کره بادام زمینی از نوتلا هم می‌توانید استفاده کنید.

طرز تهیه اسنک خانگی مقوی و خوشمزه خرما و کره بادام زمینی

 

طرز تهیه اسنک خانگی‌ مقوی و خوشمزه برای افزایش انرژی بدن

 

این اسنک از جمله انواع اسنک برای صبحانه است. به مقدار دلخواه خرما تهیه کنید. هسته خرماها را بیرون بیاورید و داخل خرماها را با کره بادام زمینی پر کنید. از بادام زمینی بدون شکر استفاده کنید (از ارده کنجد هم می‌توانید به جای کره بادام زمینی استفاده کنید). مقداری شکلات تلخ را به روش بن ماری آب کنید. خرماها را در شکلات آب کرده فرو ببرید و سپس در مغزهای آجیل مورد علاقه‌تان که خرد یا پودر کرده‌اید بغلتانید (کنجد هم گزینه مناسبی است و شکلات آب کرده اختیاری است). اسنک خرما و کره بادام زمینی یک اسنک کم حجم و پرانرژی و مقوی است که به خصوص در ماه رمضان و در وعده سحری شما را حسابی سیر نگه می‌دارد. این اسنک برای افرادی که ورزش می‌کنند قبل یا بعد از ورزش هم عالی است.

 

طرز تهیه ۲ اسنک خانگی مقوی و خوشمزه با نان تست

 

طرز تهیه 6 اسنک خانگی‌ مقوی و خوشمزه برای افزایش انرژی بدن

 

این اسنک‌های خوشمزه سه دقیقه‌ای برای وعده شام و ناهار هم مناسب هستند و از جمله انواع مناسب اسنک برای صبحانه هم هستند. برای درست کردن این دو اسنک مراحل زیر را انجام دهید:

*روی نان جو تست سبوس‌دار کره بادام زمینی، موز یا توت یا انواع بلوبری، شاهدان، پرک نارگیل و پودر دارچین بریزید و میل کنید.

*روی نان تست جو یا هفت غله سبوس‌دار کره فندق یا کره بادام زمینی، موز، گرانولا شکلاتی، شاهدانه و پودر دارچین بریزید و میل کنید.

به جای شاهدانه می‌توانید از تخم کتان، دانه چیا، کنجد یا سیاهدانه طبق سلیقه خودتان استفاده کنید. استفاده از آووکادو هم روی نان تست به همراه سایر مخلفات یک ایده عالی است.

 

طرز تهیه اسنک توپک خرما

 

طرز تهیه 6 اسنک خانگی‌ مقوی و خوشمزه برای افزایش انرژی بدن

 

یک اسنک مقوی و پرانرژی که به عنوان یک دسر ساده سه دقیقه‌ای هم می‌توانید روی آن حساب باز کنید. کافی است خرمای بدون هسته، پودر کاکائو، جو دوسر، پودر نارگیل، انواع مغزیجات دلخواه، دانه چیا یا همان چیاسید، شکلات تلخ، عصاره وانیل و هر چیز دیگری که دوست دارید را در غذاساز بریزید و با هم میکس کنید. سپس این میکس را به صورت توپک درآورید و با چای یا قهوه یا خالی خالی میل کنید. این اسنک‌ها را می‌توانید در یخچال بگذارید و چند روز استفاده کنید.

 

طرز تهیه اسنک بستنی موز

 

طرز تهیه 6 اسنک خانگی‌ مقوی و خوشمزه برای افزایش انرژی بدن

 

یک بستنی خانگی بدون شیر، وگان و خوشمزه که بسیار هم کم کالری و سالم است. طرز تهیه یک بستنی سریع در ۵ دقیقه بدون ثعلب. برای درست کردن این اسنک بستنی کافی است موز را حلقه حلقه کنید و فریز کنید. سپس حلقه‌های موز فریز شده را در غذاساز یا بلندر بریزید و میکس کنید. می‌توانید اسانس وانیل، کره بادام زمینی، پودر کاکائو، تکه‌های شکلات، دارچین و انواع مغزیجات و در صورت تمایل انواع میوه دیگر را هم به موز در میکسر اضافه کنید. این بستنی وگان نیازی به اضافه کردن بستنی ندارد و بافت خامه‌ای و دلچسبی دارد.

 

طرز تهیه اسنک خانگی و مقوی نارگیل و لیمو

 

طرز تهیه 6 اسنک خانگی‌ مقوی و خوشمزه برای افزایش انرژی بدن

 

این اسنک خوشمزه و سالم هم یک اسنک وگان و بدون شکر است. اگر منع مصرف شکر دارید یا گیاهخوار هستید حتما این اسنک را امتحان کنید. برای درست کردن توپک نارگیل و لیمو کافی است ۳ قاشق غذاخوری آب لیموترش، چند عدد بادام، ۱ قاشق مرباخوری کره بادام زمینی بدون شکر و نمک، چند عدد خرما، ½ فنجان پودر نارگیل و نوک قاشق چایخوری نمک دریا را در میکسر بریزید و با هم میکس کنید. پوره به دست آمده را با دست گوله کنید و میل کنید. این توپک اسنکی را چند روی می‌توانید در یخچال نگهداری کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک