مشهورترین و خوشمزه ترین غذاهای ایتالیایی | ۱۱ غذای خوشمزه و معروف

مشهورترین و خوشمزه ترین غذاهای ایتالیایی | ۱۱ غذای خوشمزه و معروف


13 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
خوشمزه-ترین-غذاهای-ایتالیایی

غذاهای ایتالیایی شهرت زیادی دارند و معمولاً رستوران‌های ایتالیایی در سراسر دنیا، شیک‌ترین و لذیذترین غذاها را سرو می‌کنند. طعم غذاهای ایتالیایی با فرهنگ و سنت این کشور جذاب گره خورده و سبک و سیاق خاصی دارد. لازانیا، پاستا و بسیاری از غذاهایی که احتمالاً در برنامه غذای هفتگی شما نیز قرار دارد، جز مشهورترین غذاهای ایتالیایی هستند. در این مقاله می‌توانید معروف‌ترین و خوشمزه ترین غذاهای ایتالیایی را از وب‌سایت‌های walksofitaly، poweredbyorange و travelfoodatlas در مجله کوروش بخوانید.

 

پیتزا مارگاریتا

 

خوشمزه-ترین-غذاهای-ایتالیایی

 

یکی از ساده‌ترین و خوشمزه ترین انواع پیتزا در لیست مشهورترین غذاهای ایتالیایی قرار دارد. پیتزا ایتالیایی تنها متشکل از سس گوجه فرنگی، پنیر موزارلا و ریحان تازه است و آن را با نام پیتزا مارگاریتا می‌شناسند. این پیتزای ساده سه رنگ پرچم ایتالیا را در خود جای داده و نماد یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایتالیایی در دنیا است.

 

 

بوتارگا (Bottarga)

 

خوشمزه-ترین-غذاهای-ایتالیایی

 

تخم ماهی نمک سود شده و دودی ماهی گری مالتز که رنگی نارنجی دارد نیز در لیست مشهورترین غذاهای ایتالیایی قرار دارد. این خوراک مخصوص دودی معمولاً با پاستا سرو می‌شود و امروزه در لیست لوکس‌ترین غذاهای دنیا قرار دارد. بهترین روش خوردن آن در کنار پاستا است، اما می‌توان آن را همراه با لیمو ترش و روغن زیتون نیز خورد.

 

لازانیا

 

خوشمزه-ترین-غذاهای-ایتالیایی

 

یکی دیگر از لذیذترین غذاهای دنیا نیز در لیست بهترین غذاهای ایتالیایی قرار دارد. لازانیا انواع متفاوتی دارد و با استفاده از مواد اولیه مختلفی آماده می‌شود. به طور سنتی برای درست کردن لازانیا از گوجه فرنگی استفاده نمی‌شود و در قرن ۱۶ آن را با استفاده از سس بشامل، پنیر موزارلا و راگوی گوشت تهیه می‌شود. اما امروزه سس گوجه فرنگی نیز به طرز تهیه آن اضافه شده و مخصوصاً در آمریکا حتماً لازانیا با سس گوجه درست می‌شود.

 

 

استیک فیورنتینا (Fiorentina)

 

خوشمزه-ترین-غذاهای-ایتالیایی

 

بک استیک خوشمزه و جذاب از گوشت گاو که در لیست خوشمزه ترین غذاهای ایتالیایی قرار دارد. این استیک احتمالاً در اکثر رستوران‌های معروف ایتالیایی سرو می‌شود و طعم بسیار دلپذیری دارد

ریزوتو (Risotto)

 

خوشمزه-ترین-غذاهای-ایتالیایی

 

ریزوتو یکی از بهترین غذاهای ایتالیایی که با برنج تهیه می‌شود و بیشتر در شمال ایتالیا طبخ می‌شود. این غذا در اغلب رستوران‌های مدرن و سنتی ایتالیا سرو می‌شود. ریزوتو که در لیست غذاهای ایتالیایی خوشمزه قرار دارد با برنج، ماهی یا گوشت به همراه سبزیجات تهیه می‌شود. در بسیاری از موارد برای طرز تهیه این غذا از پنیر پارمزان نیز استفاده می‌شود.

 

 

کانلونی (Cannelloni)

 

خوشمزه-ترین-غذاهای-ایتالیایی

 

این غذا در لیست جذاب‌ترین رسپی غذاهای ایتالیایی است که با استفاده از لازانیای بزرگ گردی که با پنیر ریکوتا، اسفناج یا گوشت چرخ کرده پر می‌شود. می‌توان برای پر کردن رول کانلونی از مواد ماکارونی به همراه سس گوجه فرنگی یا سس بشامل نیز استفاده نمود.

 

 

فوکاشیا (Focaccia)

 

خوشمزه-ترین-غذاهای-ایتالیایی

 

فوکاشیا نوعی نان تخت و جذاب است که بافتی ترد شبیه به بیسکویت دارد و در لیست غذاهای ایتالیایی خوشمزه قرار دارد. روی این نان با انواع سبزیجات مثل رزماری و طعم دهنده‌های خوش عطر پر می‌شود. برخی افراد نیز این نان ایتالیایی را به صورت شیرین و همراه با شکر و عسل درست می‌کنند.

 

 

پاستا کاربونارا (Carbonara)

 

خوشمزه-ترین-غذاهای-ایتالیایی

 

کاربونارا نوعی پاستا سنتی است که با پنیر و تخم مرغ تهیه می‌شود. این غذا یکی از بهترین غذاهای ایتالیایی است که بیشتر از همه جا در رم طرفدار دارد. این غذای خوشمزه در بیشتر رستوران‌های شیک ایتالیایی سرو می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد. برای طرز تهیه غذاهای ایتالیایی از جمله پاستا کاربونارا از ادویه‌های مخصوص استفاده می‌شود.

 

 

آرانچینی (Aranchini)

 

خوشمزه-ترین-غذاهای-ایتالیایی

 

آرانچینی یک کوفته برنجی سوخاری بی‌نهایت خوشمزه است که رنگ طلایی و زیبایی دارد. این غذا شهرت زیادی در ایتالیا دارد و یک غذای پرطرفدار در رم است. برخی مواقع داخل این کوفته را با پنیر و راگو پر می‌کنند و برخی اوقات داخل آن را از سبزیجات می‌کنند. ساده‌ترین سبک آرانچینی با گوجه فرنگی و پنیر موزارلا پر می‌شوند.

 

 

پاستا تورتیلینی (Tortellini)

 

خوشمزه-ترین-غذاهای-ایتالیایی

 

پاستا تورتلینی یک وعده غذایی معروف و خوشمزه در ایتالیا است که درواقع نوعی دلمه است که داخل آن با گوشت و پنیر پر می‌شود و همراه با سس گوشت خورده می‌شود. تورتیلینی انواع مختلفی دارد در برخی مواقع با مواد و سبزیجات متفاوتی پر می‌شود. یکی از رازهای طرز تهیه غذاهای ایتالیایی از جمله این غذا ادویه‌های ایتالیایی مخصوص آن است که طعم متفاوت و جذابی به غذا می‎بخشد.

 

 

سوپ ریبولیتا (Ribollita)

 

خوشمزه-ترین-غذاهای-ایتالیایی

 

سوپ ریبولیتا که در لیست غذاهای ایتالیایی خوشمزه قرار دارد، سوپی گیاهی است که داخل آن از نان محلی توسکانی استفاده می‌شود. این سوپ سال‌های پیش یک غذای معروف برای افراد تهی دست بود که به جای استفاده از گوشت در سوپ، از نان استفاده می‌کردند. اما امروزه این سوپ به عنوان بهتری رسپی غذاهای ایتالیایی شناخته می‌شود و در رستوران‌های شیک ایتالیایی سرو می‌شود.

 

کالابرگ الکترونیک