۲ طرز تهیه اسپاگتی ایتالیایی خوشمزه با گوشت و بدون گوشت + فیلم

۲ طرز تهیه اسپاگتی ایتالیایی خوشمزه با گوشت و بدون گوشت + فیلم


11 شهریور 1399 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه اسپاگتی ایتالیایی بسیار خوشمزه با گوشت و ریحان

اسپاگتی با گوشت چرخ کرده جزو محبوب‌ترین غذاهای ایتالیایی با گوشت چرخ کرده و البته یک غذا با گوشت چرخ کرده محبوب بین المللی است. طرز تهیه ماکارونی اسپاگتی ایتالیایی خوشمزه با گوشت و ریحان و بدون گوشت را در مجله کوروش بخوانید.

طرز تهیه اسپاگتی ایتالیایی با گوشت و ریحان

طرز تهیه اسپاگتی ایتالیایی بسیار خوشمزه با گوشت و ریحان

مواد لازم برای ۴ نفر

 

گوشت چرخکرده: ۳۰۰ گرم

پیاز: ۱ عدد متوسط

گوجه فرنگی: ۸ عدد متوسط

فلفل دلمه‌ای: نصف یک عدد نگینی خرد شده

هویج: نصف یک عدد رنده شده

روغن زیتون: ۶ قاشق غذاخوری

پودر سیر: ۱ قاشق چایخوری

پودر فلفل سیاه: ۱ قاشق چایخوری

پودر فلفل قرمز یا فلفل قرمز خشک خرد شده: ۱/۲ یا ۱/۴ قاشق چایخوری

رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری

ریحان: ۲ دسته

پنیر پارمزان: مقداری

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه اسپاگتی ایتالیایی بسیار خوشمزه با گوشت و ریحان

 

برای درست کردن این ماکارونی خوشمزه دم نکرده با گوشت و ریحان باید ابتدا سس گوشت ماکارونی را درست کنید. سس گوشت را می‌توانید با سویا که از قبل خیس خورده (برای این مقدار مواد ۲۵۰ گرم سویا)، با گوشت سینه مرغ که به صورت حبه‌ای خرد شده یا گوشت چرخکرده قرمز یا بوقلمون به صورت چرخ کرده یا قلقلی درست کنید.

 

مرحله اول

 

ما در طرز تهیه این اسپاگتی ایتالیایی با گوشت و ریحان قرار است از گوشت چرخ کرده استفاده کنیم که البته طرز تهیه با سایر مواد هم به همین ترتیب است. برای این کار پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و وقتی سبک شد گوشت را اضافه کنید و با پیاز خوب سرخ کنید. در اواسط سرخ شدن گوشت، هویج، فلفل دلمه‌ای، ادویه و نمک را اضافه کنید. در این فاصله گوجه فرنگی‌ها را پوره یا رنده کنید و به گوشت اضافه کنید. وقتی آب گوجه فرنگی کشیده شد رب گوجه را اضافه کنید و خوب سرخ کنید تا طعم خامی رب گرفته شود.

 

مرحله دوم

 

اسپاگتی را با آبجوش و نمک بپزید و آبکش کنید (مراقب باشید زیاد نرم و له نشود). مقداری از آب اسپاگتی را نگه دارید (مثل پاستا). کم کم مقداری از آب پاستا را در سس گوشت بریزید (مراقب باشید که زیاد اضافه نکنید، همین که سس کمی رقیق شود و برای جا افتادن اسپاگتی مناسب باشد کافی است). سبزی ریحان پاک و تمیز شسته شده و اسپاگتی پخته شده را هم اضافه کنید.

 

طرز تهیه اسپاگتی ایتالیایی بسیار خوشمزه با گوشت و ریحان

 

اجازه دهید اسپاگتی در سس گوشت چند جوش بخورد و نرم شود. به همین راحتی اسپاگتی شما حاضر است. روی اسپاگتی در صورت تمایل مقداری پنیر پارمزان رنده شده بریزید. می‌توانید این سس ماکارونی را کلا بدون گوشت و فقط با موادی که گفته شد به صورت کاملا گیاهی با سبزیجات درست کنید.

 

نکته مهم

 

اگر دوست دارید یک ماکارونی یا اسپاگتی دم کشیده با سس گوشت به سبک ایرانی داشته باشید باید سس اسپاگتی را به همین ترتیب درست کنید، ماکارونی را با آب جوش و نمک بپزید و آبکش کنید و به همان سبک قدیمی ماکارونی اسپاگتی و سس گوشت را دم بگذارید. از ته دیگ مورد علاقه‌تان هم به این ترتیب غافل نخواهید شد. یک روش دیگر هم این است که ماکارونی را دم بگذارید و سپس موقع سرو سس گوشت را روی آن بریزید.

 

مقاله طرز تهیه و رازهای خوشمزه شدن ماکارونی قرمز دمی با سویا و قارچ را هم حتما بخوانید.

 

اسپاگتی چیست؟

اسپاگتی در واقع همان ماکارونی رشته‌ای است. اگر ماکارونی را زیر مجموعه پاستا در نظر بگیرید، ماکارونی بر حسب منطقه و کشور دارای معانی مختلفی است و برخی از اشکال آن به صورت لوله‌های کوچک توخالی، حلزونی، مارپیچ، پاپیونی و غیره است. ماکارونی رشته‌ای هم اسپاگتی نامیده می‌شود که سمبلیک‌ترین شکل ماکارونی برای ما ایرانی‌هاست.

کالابرگ الکترونیک