انواع طرز تهیه چیپس سیب زمینی با طعم های مختلف

انواع طرز تهیه چیپس سیب زمینی با طعم های مختلف


20 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه چیپس سیب زمینی خانگی

چیپس سیب زمینی یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین تنقلات در سرتاسر دنیاست. اگر چه چیپس را به عنوان یک هله هوله با انواع میوه و سبزیجاتی مثل لبو و ذرت هم می‌توانید درست کنید اما در هر صورت هنوز هم چیپس سیب زمینی در انواع طعم‌ها و مزه‌ها حرف نخست را می‌زند. طرز تهیه انواع چیپس سیب زمینی خانگی ساده نمکی، پنیری، کچاپ، پیاز و ریحان و … بدون فر و در فر را در سرویس آشپزی در مجله کوروش بخوانید.

چیپس سیب‌زمینی یکی از همین تنقلات است که علاوه بر حضور در سبد تنقلات در مواردی به‌عنوان یک مکمل غذاهای گوشتی هم مصرف غذایی دارد از این رو مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. همچنین سیب‌زمینی خود به‌عنوان مواد اولیه چیپس یکی از محصولات کشاورزی در دسترس است که به نسبت بسیاری محصولات کشاورزی دیگر در شرایط نامساعدتر خاک و آب و هوایی قابلیت رشد و نمو دارد. از این رو توجه کشورهای صنعتی به سیب‌زمینی به‌عنوان یک محصول پرمصرف و پربازده برای فرآوری بسیار زیاد است.

 

 

طرز تهیه چیپس سیب زمینی خانگی ساده نمکی، کچاپ، جعفری، ریحان و …

طرز تهیه چیپس سیب زمینی خانگی ساده نمکی، کچاپ، جعفری، ریحان و ...

مواد لازم

 

سیب زمینی: ۴ عدد متوسط

نمک: ۱ قاشق چایخوری

آب و یخ: ۱ ظرف پر

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیپس خرمالو خوشمزه

 

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه چیپس سیب زمین

 

برای درست کردن چیپس خانگی ساده نمکی ابتدا سیب زمینی‌ها را با پوست گیر پوست بکنید و به صورت نازک برش بزنید. ضخامت سیب زمینی‌ها باید کم باشد که حسابی کریسپی و برشته شود. سپس سیب زمینی‌ها را در ظرف آب و یخ بریزید و ماساژ بدهید. این ترفند برای ترد و برشته شدن چیپس است.

 

سپس سیب زمینی‌ها را آبکش کنید و اجازه دهید که خوب خشک شوند. در یک قابلمه روغن بریزید. مقدار روغن به حدی باشد که سیب زمینی‌ها در روغن غوطه‌ور شوند. سیب زمینی‌های چیپسی را در روغن داغ بریزید و سرخ کنید. وقتی سیب زمینی‌ها خشک شد و در یک ظرف دیگر ریختید روی آن‌ها نمک بزنید و خوب تکان دهید تا چیپس مزه‌دار شود. به همین سادگی چیپس خانگی نمکی شما آماده است.

حتما بخوانید  ۷ طرز تهیه آش دندونی در شهرهای مختلف + فلسفه و تاریخچه آن

 

چطور چیپس سیب زمینی درست کنیم

 

برای درست کردن چیپس پیاز جعفری باید بعد از آماده شدن چیپس‌ها ترکیبی از ادویه شامل پودر پیاز، پودر جعفری و نمک را روی چیپس‌ها بریزید و خوب هم بزنید تا مزه‌دار شوند.

 

برای درست کردن چیپس کچاپ با پودر گوجه فرنگی، چیپس تند یا فلفلی و چیپس یا پودر ریحان به همین ترتیب عمل کنید. بعد از آماده شدن چیپس‌ها پودر گوجه و نمک، پودر فلفل قرمز و نمک یا پودر ریحان و نمک را روی آن‌ها بریزید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکی جو پرک با چیپس شکلات 

 

 

طرز تهیه چیپس سیب زمینی خانگی قارچ و پنیر و خامه

 

طرز تهیه چیپس سیب زمینی خانگی قارچ و پنیر و خامه

 

مواد لازم

 

سیب زمینی: ۶ عدد متوسط

قارچ: ۴۰۰ گرم

خامه: ۱ قاشق غذاخوری

پنیر گودا: ۵ ورقه

روغن: ۲ قاشق غذاخوری

ادویه چیپس شامل: پودر سیر، پودر پیاز و پودر جعفری: از هر کدام ۱ قاشق چایخوری

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیاز داغ مجلسی به ۲ روش چیپسی و کاراملی

 

 

طرز تهیه

 

برای درست کردن چیپس قارچ و پنیری به همان ترتیب بالا عمل کنید و چیپس را با ادویه چیپس و نمک مزه‌دار کنید. بعد از آماده شدن چیپس سس قارچ و پنیر را آماده کنید. در یک ماهیتابه ابتدا روغن را بریزید. وقتی داغ شد قارچ ریز خرد شده را اضافه کنید. سپس پودر گشنیز و خامه و بعد هم پنیر گودا را اضافه کنید. وقتی پنیر آب شد سس قارچ و پنیر برای چیپس آماده است. سس را روی چیپس‌های آماده شده بریزید.

 

 

طرز تهیه چیپس سیب زمینی خانگی سرکه نمکی

طرز تهیه چیپس سیب زمینی خانگی سرکه نمکی

مواد لازم

 

سیب زمینی: ۴ عدد متوسط

آب سرد و یخ: یک کاسه بزرگ

بیکینگ پودر: ۱ قاشق غذاخوری

نمک: ۱ قاشق چایخوری یا بیشتر

سرکه: ۷ قاشق غذاخوری

حتما بخوانید  طرز تهیه ته‌ چین گرمساری خوشمزه مجلسی | نذری محرم گرمسار

روغن: به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه

 

چیپس سرکه نمکی خانگی

 

برای درست کردن چیپس سرکه نمکی ابتدا باید مثل تمام انواع چیپس خانگی سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و با پوست کن به ورقه‌های نازک تبدیل کنید. سیب زمینی‌های ورقه شده را چند بار آبکش کنید تا نشاسته اضافی آن‌ها گرفته شود. سپس در یک ظرف بزرگ آب و یخ و سرکه و بیکینگ‌پودر بریزید. بیکینگ‌پودر برای ایجاد حباب روی چیپس استفاده می‌شود و برای انواع چیپس می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

۲ ساعت صبر کنید تا سیب زمینی‌ها حسابی مزه‌دار شوند سپس آن‌ها را آبکش کنید. روی سیب زمینی‌ها آب نریزید و فقط آبکش کنید. صبر کنید سیب زمینی‌ها کاملا خشک شوند. برای این کار می‌توانید سیب زمینی‌ها را روی یک پارچه نخی تمیز بچینید.

 

سپس در یک قابلمه روغن را داغ کنید و چیپس‌ها را در روغن داغ سرخ کنید. بهتر است برای برشته و کریسپی شدن سیب زمینی‌ها آن‌ها را در چند مرحله اضافه کنید. به همین راحتی چیپس سرکه نمکی شما آماده است.

 

 

طرز تهیه‌ی انواع چیپس سیب زمینی خانگی در فر

 

طرز تهیه‌ی انواع چیپس سیب زمینی خانگی در فر

 

درست کردن چیپس خانگی رژیمی می‌توانید از فر استفاده کنید. ابتدا سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و با پوست کن ورقه کنید. سپس سیب زمینی‌ها را در آب یخ بریزید و چند دقیقه ماساژ دهید. سیب زمینی‌ها را با روغن زیتون یا روغن مایع، نمک و در صورت تمایل کمی پاپریکا یا هر ادویه دیگری که در بالا گفتیم و دوست دارید مزه‌دار کنید و به مدت ۳۰ دقیقه در طبقه وسط فر با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد بگذارید.

 

اگر چیپس و پنیر دوست دارید در ۵ دقیقه پایانی پنیر پیتزا یا چدار یا هر پنیر دیگری که دوس دارید روی چیپس‌ها بریزید و صبر کنید تا پنیر آب شود. برای درست کردن چیپس و پنیر به فر نیازی نیست، می‌توانید روی چیپس‌های داغ سرخ شده در روغن در صورت تمایل پنیر پیتزا بریزید و میل کنید.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده رستورانی به روش مک دونالد

سیب زمینی سوخای مخصوص سوخاری

 

 

 

 

کالابرگ الکترونیک