طرز تهیه سوپ کلم بروکلی مرحله به مرحله

طرز تهیه سوپ کلم بروکلی مرحله به مرحله


24 بهمن 1398 . زمان مطالعه: 3 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه سوپ کلم بروکلی یک درمان عالی برای پیشگیری ویروس کرونا و آنفولانزا

سوپ کلم بروکلی از انواع سوپ مقوی و یک ایده فوق‌العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن در پاییز و زمستان است. طرز تهیه سوپ کلم ساده بروکلی برای پیشگیری و درمان ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا و کرونا را در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه سوپ کلم بروکلی برای پیشگیری کرونا و آنفولانزا و سرماخوردگی

طرز تهیه سوپ کلم بروکلی؛ یک درمان عالی برای پیشگیری ویروس کرونا و آنفولانزا

مواد لازم برای ۶ نفر

 

کلم بروکلی: ۱ کیلوگرم

شیر: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

ماست: ¼ لیوان فرانسوی دسته‌دار

کره: ۱۰۰ گرم

پیاز: ۲ عدد متوسط

آب: ۲ لیتر

آرد سفید: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

آویشن: ۱ قاشق چایخوری

آبلیموی تازه: ۱ قاشق چایخوری

 

طرز تهیه

ابتدا پیازها را نگینی خرد کنید و با کره تفت دهید تا نرم و سبک شوند. حالا آرد را اضافه کنید. آرد را تفت دهید و با پیاز خوب مخلوط کنید. شعله گاز در این مرحله باید خیلی ملایم باشد که هم آرد نسوزد و هم طعم خامی آن گرفته شود. بروکلی‌ها را بشورید و خرد کنید. وقتی آرد کمی رنگش عوض شد (حالت کرمی رنگ) بروکلی، آویشن و آب را به سایر مواد اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه با هم بجوشند. بعد از این مدت مواد را از داخل قابلمه جدا کنید و در میکسر یا غذاساز بریزید. مواد را پوره کنید تا یکدست شوند و دوباره به قابلمه برگردانید. حالا شیر و ماست را اضافه کنید و اجازه دهید روی شعله ملایم گاز سوپ گرم شود اما به دمای جوش نرسد. در این مرحله شعله گاز را خاموش کنید و سوپ را سرو کنید. می‌توانید برای تزیین روی سوپ کمی خامه صبحانه یا پنیر چدار رنده شده بریزید. طرز تهیه سوپ کلم بروکلی ترکیه ای هم به همین ترتیب است.

 

فوت و فن طلایی تهیه سوپ بروکلی

 

طرز تهیه سوپ کلم بروکلی؛ یک درمان عالی برای پیشگیری ویروس کرونا و آنفولانزا

 

*طرز تهیه سوپ بروکلی با اسفناج هم مرسوم است. در این صورت مقداری اسفناج تازه هم همراه با بروکلی به همان صورت تفت دهید و با سایر مواد پوره کنید. اسفناج سرشار از ویتامین C است و یک بمب عالی و سرشار از آنتی‌اکسیدان برای پیشگیری و درمان بیماری‌های ویروسی است.

*طرز تهیه بروکلی و کرفس هم دقیقا به همین ترتیب است و باید کرفس به همراه بروکلی تفت داده شود، پوره شود و با سایر مواد بپزد.

*اگر می‌خواهید سوپ بروکلی را با مرغ درست کنید ابتدا مرغ را بپزید و ریش ریش یا مکعبی خرد کنید. سپس سوپ بروکلی را به جای آب ساده با آب مرغ بپزید و بعد از پوره کردن بروکلی، تکه‌های مرغ را در آن بیندازید و اجازه دهید تا سوپ بروکلی خوب جا بیفند.

*سوپ کلم بروکلی یک غذای ایده‌آل برای سحری و افطار گیاهخواران است.

 

کالابرگ الکترونیک