طرز تهیه اصلی و فوت و فن سوسیس بندری خانگی به سبک ساندویچی‌های مشهور

طرز تهیه اصلی و فوت و فن سوسیس بندری خانگی به سبک ساندویچی‌های مشهور


12 دی 1398 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه اصلی و فوت و فن سوسیس بندری خانگی به سبک ساندویچی‌های مشهور

سوسیس بندری از جمله غذاهای ساده و سریع نونی و بسیار پرطرفدار است که معمولا افراد آن را از بیرون از منزل به‌صورت ساندویچ تهیه می‌کنند. ساندویچ سوسیس بندری با‌اصالت جنوبی معمولا ساندویچی تند‌و‌تیز است و برای درست کردن آن لازم است حتما فوت‌و‌فن و ادویه‌های مخصوص آن را در اختیار داشته باشید. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید در کشورهایی مثل ایتالیا هم سوسیس بندری یک غذای پرطرفدار است و با نام خوراک سوسیس و فلفل مشهور است. طرز تهیه اصلی سوسیس بندری به روش خانگی و به سبک رستوران‌ و ساندویچی‌های مشهور را در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه اصلی سوسیس بندری خانگی

طرز تهیه اصلی و فوت و فن ساندویچ سوسیس بندری خانگی به سبک ساندویچی‌های مشهور

مواد لازم ساندویچ سوسیس بندری برای ۶ نفر

 

پیاز بزرگ: ۴ عدد یا بیشتر

سوسیس آلمانی یا کوکتل: ۸ عدد (اگر کوکتل استفاده می‌کنید ۱۰ یا ۱۲ عدد)

نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه و زردچوبه: به مقدار دلخواه

رب: ۴ قاشق غذاخوری یا بیشتر

سیب زمینی: ۲ عدد متوسط

روغن مایع: به مقدار لازم

آب جوشیده ولرم: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

مراحل طرز تهیه ساندویچ سوسیس بندری

 

مرحله اول

 

طرز پخت سوسیس بندری اصل آبادانی ساندویچی واقعا ساده است. ابتدا پیازها را خلالی و یکدست خرد کنید که موقع سرخ کردن نسوزند. وقتی پیازها سبک و سرخ شدند رب گوجه فرنگی و ادویه‌جات را اضافه کنید تا طلایی شوند و طعم خامی آن‌ها گرفته شود. مراقب باشید رب و ادویه‌ها نسوزند.

 

مرحله دوم

 

وقتی روغن به رنگ نارنجی درآمد شعله گاز را خاموش کنید. حالا سوسیس‌های به‌صورت اُریب یا حلقه‌ای خرد شده را جداگانه سرخ کنید. می‌توانید برای درست کردن این غذا از سوسیس خانگی استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله طرز تهیه سوسیس خانگی با گوشت یا مرغ را در مجله کوروش بخوانید.

وقتی سوسیس‌ها کمی سرخ شدند (سوسیس برای خوراک سوسیس بندری نباید خیلی سرخ شود، یک تفت ساده کافی است چوت باید نرم باشد) به سس آماده شده با رب و پیاز و ادویه اضافه کنید و خوب هم بزنید.

 

مرحله سوم

 

در این مرحله ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار آب جوشیده ولرم به این ترکیب اضافه کنید و هم بزنید. درب ظرف را بگذارید تا روی شعله ملایم گاز سوسیس بندری آبادانی ساندویچی خوب جا بیفتد.

 

فوت و فن طرز تهیه اصلی سوسیس بندری خانگی ساندویچی

 

طرز تهیه اصلی و فوت و فن سوسیس بندری خانگی به سبک ساندویچی‌های مشهور

 

*اگر طعم سیب زمینی را در سوسیس بندری خانگی می‌پسندید سیب زمینی‌ها را حبه قندی خرد و جداگانه سرخ کنید و همراه با سوسیس‌های سرخ شده به سس اضافه کنید و اجازه دهید سوسیس بندری خوب جا بیفتد. اگر هم سوسیس بندری بدون سیب زمینی دوست دارید به همین روش گفته شده در طرز تهیه عمل کنید.

 

*طرز تهیه اصلی سوسیس بندری خانگی مجلسی و آبادانی به سبک رستورانی به همین ترتیبی است که گفته شد. اما اگر طعم قارچ و پنیر پیتزا را هم می‌پسندید قارچ‌ها را جداگانه تفت دهید و همراه با سوسیس سرخ شده به سس اضافه کنید. پنیر پیتزا را هم در مرحله درست کردن ساندویچ و در حالی که مایه سوسیس بندری داغ است روی محتویات ساندویچ بریزید تا آب شود. این طرز تهیه سوسیس بندری با قارچ و پنیر پیتزا است.

 

*اگر می‌خواهید ساندویچ سوسیس بندری خانگی را مثل بیرون درست کنید یک عدد فلفل دلمه‌ای سبز یا قرمز را هم خیلی ریز یا در صورت دلخواه به صورت خلالی خرد کنید و در مرحله تفت دادن پیازها و وقتی پیازها تا حدودی سرخ شدند به آن اضافه کنید.

 

*برای ادویه سوسیس بندری اصل یک قاشق چای‌خوری ادویه کاری هم می‌توانید به ادویه این غذا اضافه کنید.

 

*طرز تهیه سوسیس بندری اصل مثل بیرون تند‌و‌تیز است. اما میزان تندی سوسیس بندری به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد.

 

*هر چه مقدار پیاز سرخ شده در سوسیس بندری بیشتر باشد طعم آن لذیذتر می‌شود.

 

*برای طرز تهیه اسنک سوسیس بندری ابتدا مایه سوسیس بندری را درست کنید و سپس مایه سوسیس را روی نان تست بریزید، پنیر پیتزا اضافه کنید و در دستگاه ساندویچ‌ساز یا فر و توستر گریل کنید تا پنیر آب شود.

 

 

کالابرگ الکترونیک