طرز تهیه انواع دسر مگنولیا در طعم‌های مختلف با دستور امتحان شده و خوشمزه

طرز تهیه انواع دسر مگنولیا در طعم‌های مختلف با دستور امتحان شده و خوشمزه


27 مرداد 1399 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه دسر مگنولیا در طعم‌های مختلف با دستور امتحان شده و خوشمزه

دسر مگنولیا یا ماگنولیا اسم یک گل زیبا و البته یک دسر خوشمزه و مشهور است. دسر مگنولیا از جمله پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین پودینگ‌های دنیاست. یک دسر مجلسی و در عین حال ساده، کم هزینه و خوشمزه با شیر و خامه و میوه که برای سرو در مهمانی و تولد یا دسر شب یلدا یک گزینه ایده‌آل است. طرز تهیه دسر مگنولیا نسکافه‌ای یا شکلاتی با میوه‌هایی مثل موز و توت فرنگی را در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه دسر مگنولیا

طرز تهیه دسر مگنولیا در طعم‌های مختلف با دستور امتحان شده و خوشمزه

مواد لازم برای ۶ نفر

 

شیر: ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

نشاسته ذرت: ۲ قاشق غذاخوری سر پر

زرده تخم مرغ: ۱ عدد

شکر: ¾ لیوان فرانسوی دسته‌دار

پودر نسکافه یا پودر شکلات: ۲ قاشق چایخوری

آرد سفید: ۳ قاشق غذاخوری

وانیل: ½ قاشق چایخوری

خامه صبحانه: ۲۰۰ گرم

بیسکویت پتی بور: ۱ بسته

موز، انبه یا توت فرنگی: به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه دسر مگنولیا در طعم‌های مختلف با دستور امتحان شده و خوشمزه

 

دسر مگنولیا توت فرنگی، انبه یا موزی یا هر میوه دیگری که شما می‌پسندید در واقع همان دسر مگنویا نسکافه‌ای یا شکلاتی است که با فیلینگ میوه دلخواه شما پر شده است. پس قرار است ما دسر مگنولیا نسکافه‌ای یا شکلاتی درست کنیم و لایه لایه آن را با توت فرنگی یا موز یا هر میوه دیگری که شما می‌پسندید پر کنیم. برای درست کردن این دسر خوشگل و خوشمزه ابتدا باید میوه مورد نظر خود را به صورت حلقه‌ای برش نازک بزنید و کنار بگذارید. سپس زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید و با چنگال خوب هم بزنید.

 

شیر را در یک قابلمه بریزید و تخم مرغ و نشاسته ذرت، آرد، شکر و وانیل را اضافه کنید و روی حرارت ملایم گاز بگذارید و مرتب هم بزنید تا روان و یکدست شود و به غلظت فرنی برسد.

 

در این فاصله بیسکوییت‌ها را در غذاساز پودر کنید. وقتی مایه پودینگ مگنولیا به غلظت فرنی رسید خامه را هم اضافه کنید. مایه دسر را در این مرحله با همزن برقی یا دستی هم بزنید تا یکدست شود و گوله گوله نباشد. پودر شکلات یا پودر نسکافه را با ۲ یا سه قاشق غذاخوری آبجوش حل کنید و به مایه دسر اضافه کنید و باز هم بزنید. می‌توانید شکلات یا نسکافه را به نیمی از مایه دسر مگنولیا اضافه کنید و نیمی دیگر را سفید بگذارید در این صورت یک دسر دو لایه خواهید داشت.

 

در ظرف‌های مورد نظر برای سرو دسر ابتدا یک لایه پودر بیسکویت بریزید، یک لایه پودینگ مگنولیا نسکافه‌ای بریزید سپس برش‌‌های میوه را به دیواره ظرف بچسبانید و مایه پودینگی مگنولیا سفید را اضافه کنید. روی دسر را با بیسکویت پودر شده یا خامه فرم گرفته قنادی تزیین کنید و روی خامه را هم با میوه، ترافل یا بیسکویت تزیین کنید. بهتر است دسر پودینگی مگنولیا را چند ساعت در یخچال بگذارید تا حسابی خودش ا بگیرد و طعم بهتری پیدا کند. مقاله‌های طرز تهیه انواع دسر پودینگی را هم در مجله کوروش بخوانید.

کالابرگ الکترونیک