طرز تهیه کیک براونی ردولوت قرمز و خوشرنگ و فوت و فن های آن

طرز تهیه کیک براونی ردولوت قرمز و خوشرنگ و فوت و فن های آن


29 آذر 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کیک براونی ردولوت قرمز و خوشرنگ و فوت و فن های آن

کیک براونی ساده، شکلاتی، خیس، مغزذار، دبل چاکلت و البته کیک براونی ردولوت از جمله محبوب‌ترین انواع کیک و شیرینی در سرتاسر دنیاست. کیک براونی ردولوت یکی از خوش‌رنگ‌ترین کیک‌های عصرانه است و به‌خاطر رنگ و مزه خوشایندش، همیشه محبوبیت دارد. طرز تهیه براونی ردولوت قرمز، مثل طرز تهیه براونی قهوه، طرز تهیه براونی شکلاتی و طرز تهیه براونی شکلاتی خیس زیاد سخت نیست و می‌توان آن را به راحتی در خانه و به عنوان شیرینی خاص شب یلدا یا ولنتاین تهیه کرد. طرز تهیه براونی ساده و یا خامه‌ای ردولوت قرمز و خوشرنگ و فوت و فن‌های آن را در مجله کوروش بخوانید.

طرز تهیه براونی ردولوت قرمز

 

طرز تهیه براونی ردولوت قرمز و خوشرنگ و فوت و فن های آن

مواد لازم برای ۳ نفر

 

آرد سفید: ۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار

شکر: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

تخم‌مرغ: ۴ عدد

کره: ۱۵۰ گرم

شکلات تخته‌ای: ۲۰۰ گرم

بیکینگ‌پودر: ۱ و نیم قاشق چای‌خوری

پودر قند: ۴ قاشق غذاخوری

پنیر خامه‌ای: ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

وانیل: ۲ قاشق چای‌خوری

رنگ خوراکی قرمز: ۲ قاشق چای‌خوری

نمک: به مقدار لازم

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه براونی ردولوت قرمز و خوشرنگ و فوت و فن های آن

مرحله اول

 

در اولین مرحله از طرز تهیه براونی ردولوت قرمز، ابتدا کره را در تابه‌ای بریزید و روی گاز قرار دهید تا آب شود. حرارت گاز را ملایم کنید و چند دقیقه بعد، شکلات تخته‌ای را خرد کنید و به تابه اضافه کنید. این مواد را باهم ترکیب کنید تا به خورد هم بروند.

 

مرحله دوم

 

در مرحله دوم طرز تهیه براونی ردولوت قرمز، کره و شکلات حل شده را از گاز بردارید و صب کنید تا کمی خنک شود. مواد خنک شده را در ظرفی بریزید و ۲ پیمانه شکر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شکر کاملا در مواد ترکیب شود.

پس از ترکیب شکر، تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی بشکنید و با هر بار شکستن ۱ تخم‌مرغ، مواد را حدودا ۱ دقیقه هم بزنید.

 

مرحله سوم

 

در این مرحله، آرد را به مواد اضافه کرده و به تدریج هم بزنید. سپس، رنگ خوراکی قرمز، ۱ قاشق چای‌خوری وانیل و بیکینگ‌پودر را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. سپس به مقدار نوک قاشق چای‌خوری، نمک در مواد بریزید و هم بزنید.

 

مرحله چهارم

 

در مرحله آخر از طرز تهیه براونی ردولوت قرمز، قالب مورد نظر خود را چرب کنید و کف آن، کاغذ روغنی قرار دهید. مواد آماده شده را در قالب بریزید و در فر از قبل گرم شده قرار دهید. دمای فر را روی ۱۹۰ درجه قرار دهید و ۴۰ دقیقه صبر کنید تا کیک بپزد.

 

مرحله پنجم

 

طرز تهیه براونی ردولوت قرمز و خوشرنگ و فوت و فن های آن

 

 

برای تهیه خامه کیک ردولوت قرمز، از پنیر خامه‌ای، ۱ قاشق چای‌خوری وانیل، ۴ قاشق پودر قند و ۱ قاشق کره استفاده کنید. مواد را به مدت چند دقیقه با هم‌زن برقی یا دستی هم بزنید تا خامه فرم بگیرد.

 

می‌توانید از این خامه یا خامه فرم گرفته قنادی برای تزئین روی کیک ردولوت خود استفاده کنید یا از آن در لایه‌های کیک استفاده کنید. البته استفاده از خامه کاملا اختیاری است و بستگی به خودتان و رژیم غذایی‌تان دارد. قطعا وجود خامه، چربی و قند کیک براونی ردولوت را بسیار بیشتر می‌کند.

 

به‌خاطر استفاده از خامه و رنگ خوراکی، این دسر کالری زیادی دارد و بهتر است قبل از درست کردن یا میل کردن آن، به این نکته نیز توجه داشته باشید. کالری این کیک بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ است.

 

تاریخچه کیک ردولوت

 

طرز تهیه براونی ردولوت قرمز و خوشرنگ و فوت و فن های آن

 

 

«کیک مخمل قرمز» که با نام کیک ردولوت نیز شناخته می‌شود؛ کیک لایه‌ای بسیار محبوب آمریکایی است که به‌عنوان دسر و میان ‌وعده استفاده می‌شود. این کیک را در رنگ‌ها و سایه‌های مختلف قرمز و قهوه‌ای درست می‌کنند. این کیک به‌خاطر بافت نرم، ظاهر زیبا و خوش‌رنگ و طعم خوب، در قرن ۱۹ آمریکا بسیار محبوب، گران قیمت و کمیاب بود. اما امروزه در همه قنادی‌ها یافت می‌شود و در مراسم‌های مختلف مثل جشن‌ها، دورهمی‌ها، عروسی و تولدها استفاده می‌شود.

 

جالب است بدانید که در بعضی از دستورالعمل‌های طرز تهیه براونی ردولوت قرمز، به‌جای استفاده از رنگ خوراکی، از چغندر یا همان لبو استفاده می‌کنند تا به همان نتیجه و رنگ برسند. به دلیل اینکه رنگ‌های خوراکی هیچ مزه و طعمی ندارند؛ همه مزه این کیک به کاکائو و وانیل آن است. بنابراین مزه این کیک تفاوت چندانی با کیک‌های شکلاتی و ساده ندارد.

 

کالابرگ الکترونیک