طرز تهیه خوراک دو پیازه میگو لذیذ و خوشمزه به روش اصیل جنوبی

طرز تهیه خوراک دو پیازه میگو لذیذ و خوشمزه به روش اصیل جنوبی


7 اردیبهشت 1399 . زمان مطالعه: 3 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه خوراک دو پیازه میگو لذیذ و خوشمزه به روش اصیل جنوبی

خوراک دو پیازه میگو یکی از خوشمزه‌ترین و ساده‌ترین انواع غذای نونی است. خوراک دو پیازه سیب زمینی یا به قول خود شیرازی‌ها دو پیازه آلو، دو پیازه تخم مرغ، دو پیازه گوشت، دو پیازه بادمجان و دو پیازه مرغ شیرازیها هم بسیار مشهور و محبوب هستند. طرز تهیه خوراک دو پیازه میگو را در مجله کوروش بخوانید.

طرز تهیه خوراک دو پیازه میگو

طرز تهیه انواع خوراک دو پیازه، دو پیازه میگو، دو پیازه تخم مرغ، دو پیازه سیب زمینی و ...

مواد لازم

میگو پاک شده متوسط یا ریز: ۴۰۰ گرم

سیر رنده شده: ۱ حبه

پیازه خرد شده: ۱۰ عدد متوسط

فلفل سیاه، زردچوبه فلفل قرمز و نمک: به مقدار لازم

رب گوجه‌فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری سرخالی

زعفران آب کرده غلیظ: به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه

در طرز تهیه خوراک دو پیازه میگو بهتر است از میگوهای ریز یا متوسط استفاده کنید. میگوهای پاک شده را با یک حبه سیر، نمک، فلفل سیاه و کمی آب لیموی تازه مزه‌دار کنید. پیازها را خلالی خرد کنید و تفت دهید تا سبک و طلایی شوند. سپس میگوهای مزه‌دار شده را اضافه کنید. فلفل، نمک و زردچوبه را هم اضافه کنید و همراه میگوها تفت دهید. مراقب باشید میگوها را زیاد سرخ نکنید چون سفت و لاستیکی می‌شوند. رب گوجه را اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید تا طعم خامی رب گرفته شود. زعفران دم کرده را هم اضافه کنید و هم بزنید. اجازه دهید خوراک میگو جا بیفتد و سپس با نان یا برنج سرو کنید که در این صورت پلو دو پیازه میگو خواهید داشت.

طرز تهیه دو پیازه گوشت و دو پیازه مرغ (سینه مرغ بدون پوست و استخوان را به صورت حبه نگینی خرد کنید) هم به همین صورت است. دو پیازه گوشت با گوشت چرخ کرده یا گوشت تکه‌ای درست می‌شود که در این صورت خوراکی شبیه واویشکا شمالی‌ها خواهیم داشت. می‌توانید سیب زمینی هم به صورت جداگانه تفت دهید و به این ترکیب اضافه کنید. دو پیازه میگو را بوشهری‌ها و خوزستانی‌ها هم به عنوان دو پیازه جنوبی درست می‌کنند. در صورت تمایل می‌توانید مقداری کشمش هم با دارچین تفت بدهید و به دو پیاز میگو اضافه کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک