طرز تهیه خورشت بامیه خوشمزه و مقوی بدون گوشت

طرز تهیه خورشت بامیه خوشمزه و مقوی بدون گوشت


3 تیر 1399 . زمان مطالعه: 3 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه خورشت بامیه خوشمزه و مقوی بدون گوشت

طرز تهیه خورشت بامیه بدون گوشت را بلد هستید؟ می‌دانستید طبع بامیه سرد و تر است و یک غذای بسیار مناسب برای منوی شام و لیست ناهار چی بپزم روزهای گرم تابستان برای پیشگیری از گرمازدگی است؟ اگر هم مبتلا به دیابت هستید با خیال راحت بامیه میل کنید چون قند خون شما را تنظیم می‌کند. طرز تهیه خورش بامیه بدون گوشت به عنوان یک غذای خوشمزه با سویا و یک غذا برای سحری و افطار گیاهخواران است را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

طرز تهیه خورشت بامیه بدون گوشت

 

طرز تهیه خورشت بامیه خوشمزه و مقوی بدون گوشت

 

علاوه بر خورش بامیه مجلسی با گوشت یا مرغ، طرز تهیه خورشت بامیه بدون گوشت هم بسیار مرسوم و اتفاقا خیلی هم آسان است. اگر گیاهخوار هستید یا به هر دلیلی منع مصرف گوشت و مرغ دارید خودتان را از خواص بی‌شمار بامیه محروم نکنید. از تکه‌های سویا میت یا همان سویا تکه‌ای هم می‌توانید در ترکیب این خورش گیاهی استفاده کنید. در طرز تهیه خورشت بامیه بدون گوشت به این مواد نیاز دارید:

 

مواد لازم برای ۴ نفر

 

بامیه: ۷۰۰ گرم

سویا میت: ۳۰۰ گرم

گوجه فرنگی رنده شده: ۶ عدد بزرگ

پیاز: ۱ عدد بزرگ

سیر رنده شده: ۲ حبه

نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار دلخواه

آب غوره یا آب لیموترش: ۳ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه

 

سویا میت را به مدت ۲۰ دقیقه خیس کنید. پیاز را نگینی خرد کنید و در کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود. وقتی پیاز سبک و طلایی شده سیر رنده شده را اضافه کنید و تفت دهید. آب سویا را بچلانید و بوی سیر که بلند شد تکه‌های سویا را اضافه کنید و تفت دهید. ادویه و رب را هم اضافه کنید و خوب با سویا سرخ کنید تا طعم خامی رب گرفته شود. سپس گوجه پوره شده یا رنده شده را هم اضافه کنید و اجازه دهید آب گوجه فرنگی خوب گرفته شود.

حالا آب جوش اضافه کنید و صبر کنید خورش روی شعله ملایم گاز خوب بپزید و جا بیفتد و غلیظ شود. در این فاصله بامیه‌های شسته شده و آماده شده را در کمی روغن تفت دهید و در ۲۰ دقیقه پایانی پخت به خورش اضافه کنید. در همین زمان نمک و فلفل و ترشی خورش را هم اندازه کنید و صبر کنید تا خورش جا بیفتد و غلیظ و کم آب شود. اگر طعم سویا را دوست ندارید آن را حذف کنید. خورش بامیه گیاهی و بدون گوشت را هم با نان یا برنج سرو کنید.

 

 

 

کالابرگ الکترونیک