طرز تهیه دسر ایتالیایی روکر موز و ژله خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه دسر ایتالیایی روکر موز و ژله خوشمزه و مجلسی


21 دی 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز-تهیه-دسر-ایتالیایی-روکر-موز-و-ژله

روکر یک دسر خوشمزه ایتالیایی است که ظاهر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد و برای دورهمی‌های خانوادگی و پذیرایی از مهمان‌ها بسیار مناسب است. دسر روکر انواع مختلف دارد از روکر سیب و انار گرفته تا روکر شکلاتی. درست کردن این دسر علی‌رغم مواد اولیه زیادی که دارد، اگر دقیق و درست انجام شود هم بسیار ساده است و هم بسیار شیک و لذیذ است. در این مقاله می‌توانید طرز تهیه دسر ایتالیایی روکر موز و ژله را در مجله کوروش یاد بگیرید.

 

 

 

طرز تهیه دسر روکر موز و ژله

 

طرز-تهیه-دسر-ایتالیایی-روکر-موز-و-ژله

 

مواد لازم

 

ژله موز: ۱ بسته

پودر ژلاتین: ۳ قاشق غذاخوری

آب سرد: نصف لیوان

تخم مرغ: ۱ عدد

چیپس شکلات: نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار

خامه صبحانه: ۲۰۰ گرم

پنیر خامه‌ای یا پنیر ماسکارپونه: ۱۵۰ گرم

شکر: یک لیوان فرانسوی دسته‌دار

گردوی خرد شده: نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار

نشاسته ذرت: ۳ قاشق غذاخوری

شیر: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

موز: ۲ عدد

 

طرز تهیه

 

مرحله اول

طرز-تهیه-دسر-ایتالیایی-روکر-موز-و-ژله

 

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر ایتالیایی روکر موز و ژله باید ژله موز را با ۱/۵ لیوان فرانسوی آب جوش ترکیب کنید. مواد را به روش بن ماری و روی بخار کتری بگیرید و آن قدر هم بزنید تا ژله به خوبی در آب حل شود. حالا قالبی را که دوست دارید روکر را در آن درست کنید، کمی چرب کنید. یک موز را به صورت حلقه‌ای برش دهید و داخل ظرف ژله بچینید. سپس ژله را داخل آن بریزید. قالب را در یخچال قرار دهید تا ژله به خوبی بسته و سفت شود. استفاده از موز در این مرحله بیشتر جنبه تزئینی دارد و شما می‌توانید آن را حذف کنید.

 

مرحله دوم

 

در دومین مرحله از آموزش دستور تهیه دسر ایتالیایی روکر موز و ژله باید ۳ قاشق غذاخوری ژله را با آب سرد ترکیب کنید و روی بخار آب جوش بگیرید و به طور مرتب هم بزنید تا پودر ژله در آب حل شود. حال شکر و شیر و نشاسته ذرت را با هم مخلوط کنید و داخل یک قابلمه مناسب بریزید و با شعله ملایم روی گاز قرار دهید. تخم مرغ‌ها را با کمک همزن بزنید و بعد از اینکه مواد کمی گرم شد، به آن اضافه کنید و مواد را به طور مرتب هم بزنید.

 

مرحله سوم

 

طرز-تهیه-دسر-ایتالیایی-روکر-موز-و-ژله

 

در این مرحله از طرز تهیه دسر ایتالیایی روکر موز و ژله باید بعد از اینکه مواد دسر به جوش آمد، ژلاتین حل شده در آب را به مواد اضافه کنید و مواد را آن قدر هم بزنید تا غلیظ شوند. هر زمان که غلظت مواد مانند فرنی شد، شعله گاز را خاموش کنید. پنیر خامه‌ای و خامه را به وسیله همزن با هم ترکیب کنید و سپس به مواد دسر اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مخلوط شوند. حالا گردوی خرد شده، چیپس شکلات و موز خرده شده را به مواد دسر اضافه کنید.

 

مرحله چهارم

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه دسر ایتالیایی روکر موز و ژله باید بعد از اینکه مواد دسر آماده شد و ژله موز در یخچال سفت شد، مواد دسر را روی ژله موز بریزید. قالب را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید و بعد از اینکه مواد سفت شدند، به آرامی کناره‌های دسر را از قالب جدا کنید و آن را در ظرف مناسب برگردانید.

 

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه دسر روکر موزی و ژله

 

طرز-تهیه-دسر-ایتالیایی-روکر-موز-و-ژله

 

*برای داخل مواد دسر می‌توانید در کنار گردو، موز و شکلات خرد شده از بیسکویت‌های خرد شده نیز استفاده کنید. بیسکویت پتی بور گزینه خوبی برای این دسر است. فقط توجه داشته باشید اگر از بیسکویت در دسر روکر استفاده می‌کنید، حتماً اجازه دهید مواد کمی سرد شود و بعد بیسکویت را اضافه کنید تا له نشود.

 

*برای خارج کردن دسر از قالب می‌توانید قالب را برای حدود ۱۰ ثانیه در آب گرم قرار دهید و یا لبه‌های دسر را با استفاده از چاقو به آرامی جدا کنید و سپس داخل ظرف مناسب برگردانید.

 

*شما می‌توانید دسر روکر را با هر طعم و میوه‌ای که دوست دارید تهیه کنید.

 

*می‌توانید این دسر را به صورت لیوانی و تک نفره نیز تهیه کنید، برای این کار باید ابتدا لایه کرمی روکر را آماده کنید و تقریباً ۳ ساعت صبر کنید تا کرم دسر سفت شود، و بعد ژله را روی آن بریزید.

 

کالابرگ الکترونیک