طرز تهیه دونات میگو یا کیک میگوی تایلندی با سس مخصوص

طرز تهیه دونات میگو یا کیک میگوی تایلندی با سس مخصوص


10 دی 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه دونات میگو یا کیک میگوی تایلندی با سس مخصوص

همیشه درست کردن غذاها به روشی جدید و با شکلی متمایز موجب برانگیختن اشتها و لذت بردن بیشتر ما از غذا می‌شود. اگر از طرفداران طعم میگو هستند و همیشه آن را به صورت سوخاری یا ناگت می‌خورید، بهتر است بدانید که امتحان کردن کیک میگو یا دونات میگوی تایلندی نیز برایتان بسیار جذاب خواهد بود. دونات میگو یا غذای محلی و ساده تایلندی با میگو است که به خصوص برای بچه‌ها و افرادی که چندان با طعم میگو کنار نمی‌آیند یک انتخاب عالی در طرز انواع غذا با ماهی و میگو است. در این دستور تهیه می‌توانید انواع ماهی را جایگزین میگو کنید و به این ترتیب دونات ماهی داشته باشید. در این مقاله می‌توانید با طرز تهیه دونات میگو به روش اصیل تایلندی را به همراه سس مخصوص آن از وب‌سایت cookpad در مجله کوروش یاد بگیرید.

 

 

طرز تهیه دونات میگو یا کیک میگو

 

طرز تهیه دونات میگو یا کیک میگوی تایلندی همراه با سس مخصوص

 

زمان تقریبی پخت و آماده‌سازی غذا: ۳۰ دقیقه

مواد لازم برای ۳ نفر

 

میگو: ۴۰۰ گرم

گوشت گاو: ۱۰۰ گرم

سیر: ۳ حبه

فلفل: ۱ قاشق چایخوری

روغن کنجد: ۱ قاشق چایخوری

سس سویا: ۱ قاشق غذاخوری

نمک: نصف قاشق چایخوری

پودر سوخاری: به مقدار لازم

خرده نان خشک شده یا پودر سوخاری درشت: ۳۰ گرم

تخم مرغ: ۲ عدد

تخم گشنیز: به مقدار لازم

برگ سیر (اختیاری): به مقدار لازم

 

مواد لازم برای تهیه سس

 

فلفل قرمز شیرین: ۴ قاشق غذاخوری

سرکه: ۵ قاشق غذاخوری

نمک: نصف قاشق چای خوری

آب: ۲ قاشق غذاخوری

فلفل قرمز تند: ۳ عدد

سیر: ۲ حبه

شکر: ۴ قاشق غذاخوری

ریشه گشنیز تازه یا برگ گشنیز: ۲ عدد

خیار: ۱ عدد

موسیر: ۱ عدد

 

طرز تهیه

مرحله اول؛ تهیه سس مخصوص دونات میگو

 

طرز تهیه دونات میگو یا کیک میگوی تایلندی همراه با سس مخصوص

 

در اولین مرحله از طرز تهیه دونات میگوی اصل تایلندی یا کیک میگو باید سس این دونات را آماده کنید. برای این کار سرکه، شکر، آب، نمک، را با هم ترکیب کنید. سپس فلفل را به صورت ریز خرد کنید و با سیر و ریشه یا برگ گشنیز خرد شده به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید. به طور معمول برای درست کردن این سس مخصوص از ساقه نزدیک به ریشه گشنیز که رنگ سبز روشنی دارد، استفاده می‌شود، اما شما در صورتی که به آن دسترسی ندارید، می‌توانید از برگ و ساقه گشنیز نیز استفاده کنید. بعد از مخلوط کردن مواد با هم خیار و موسیر را خرد کنید و به مواد اضافه کنید. سس را در ظرف مناسبی بریزید و برای چند دقیقه بجوشانید تا کمی غلیظ شود. سپس زیر گاز را خاموش کنید و آن را در ظرفی بریزید تا کاملاً خنک شود و بعد به همراه دونات میگو میل کنید.

 

مرحله دوم

 

طرز تهیه دونات میگو یا کیک میگوی تایلندی همراه با سس مخصوص

 

در مرحله دوم از طرز تهیه دونات میگو باید در یک غذاساز با میکسر، سیر، میگو، گوشت گاو خرد شده، فلفل، تخم گشنیز آسیاب شده، برگ سیر خرد شده، روغن کنجد و سس سویا را با هم مخلوط کنید و آن قدر در غذاساز مواد را ترکیب کنید که به صورت یک خمیر شود. مقداری نمک به مواد اضافه کنید و باز هم خوب هم بزنید تا کاملاً ترکیب شوند. اگر دوست دارید می‌توانید به جای گوشت گاو خرد شده از گوشت چرخ کرده نیز استفاده کنید. حال آرد سوخاری را در یک ظرف جداگانه بریزید و یک ظرف را هم از نان خرد شده یا آرد سوخاری درشت پر کنید. در ظرف دیگر تخم مرغ‌ها را بریزید و خوب هم بزنید تا یک دست شوند. می‌توانید چند قاشق آب به تخم مرغ اضافه کنید تا رقیق‌تر شود.

 

مرحله سوم

 

در مرحله سوم از طرز تهیه دونات میگو باید مقداری از مواد دونات میگو را که حالا به شکل خمیر درآمده است، بردارید. مواد را با دست حالت دهید و به صورت دایره درآورید. دونات میگو باید سوخاری شود. پس دونات را در آرد سوخاری غوطه‌ور کنید. حال آن را بردارید و به داخل ظرف تخم مرغ فرو ببرید. سپس دونات میگو را داخل ظرف خرده نان یا نان سوخاری درشت قرار دهید و به آرامی مواد سوخاری را روی آن بریزید تا کاملاً تمام سطح دونات از خرده نان پر شود.

 

مرحله چهارم

 

طرز تهیه دونات میگو یا کیک میگوی تایلندی همراه با سس مخصوص

 

در مرحله چهارم از طرز تهیه دونات میگو باید با کمک جسم نوک نیز مثل پشت چاقو و یا هر چیزی که حالت مناسبی دارد، داخل دونات‌ها را سوراخ کنید و به آن‌ها شکل دهید. اگر این کار را در ابتدای کار انجام دهید، به دلیل شل بودن خمیر احتمال خراب شدن حالت دونات زیاد است. اما انجام دادن این کار بعد از اینکه دو لایه آرد سوخاری روی مواد قرار گرفت، بسیار راحت‌تر خواهد بود. سپس مقداری روغن تا نصف ارتفاع ماهیتابه داخل آن بریزید و اجازه دهید با شعله متوسط داغ شود. سپس دونات‌هایی را که آماده کرده‌اید، داخل روغن بیندازید تا کاملاً طلایی و سرخ شوند. بعد از سرخ کردن همه دونات‌ها را در ظرف مناسب بچینید و همراه با سس مخصوص تایلندی، سس تارتار یا هر سس دیگری که دوست دارید میل کنید.

 

کالابرگ الکترونیک