طرز تهیه سوفله اسفناج و مرغ پنیری لذیذ و خوشمزه

طرز تهیه سوفله اسفناج و مرغ پنیری لذیذ و خوشمزه


29 آذر 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه سوفله اسفناج و مرغ پنیری لذیذ و خوشمزه

سوفله به نوعی غذای پخت شده بر پایه تخم مرغ گفته می‌شود که معمولاً به روش‌های متفاوت و با استفاده از مواد اولیه مختلفی طبخ می‌شود. سوفله مرغ و اسفناج یکی از لذیذترین انواع سوفله‌ها است که در ترکیب با پنیر پارمزان خرد شده، طعم بسیار لذیذی دارد و به عنوان یک وعده غذایی سریع و خوشمزه در نظر گرفته می‌شود. در این مقاله می‌توانید طرز تهیه سوفله اسفناج را از وب‌سایت foodnetwork در مجله کوروش یاد بگیرید.

 

 

طرز تهیه سوفله اسفناج

 

طرز تهیه سوفله اسفناج و مرغ و پنیر لذیذ و خوشمزه

 

زمان تقریبی پخت و آماده سازی: ۷۰ دقیقه

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر

 

سینه مرغ مربعی خرد شده: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

کره با دمای اتاق: ۴ قاشق غذاخوری

اسفناج: ۶۰۰ تا ۷۰۰ گرم

آرد سفید: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شیر در دمای اتاق: ۱/۵ لیوان فرانسوی دسته‌دار

جوز هندی: نصف قاشق چای خوری

نمک و فلفل: به مقدار لازم

پنیر چدار رنده شده: ۱/۵ لیوان فرانسوی دسته‌دار

پنیر پارمزان رنده شده: نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار

زرده تخم مرغ در دمای اتاق: ۶ عدد

سفیده تخم مرغ در دمای اتاق: ۶ عدد

نان: ۲ عدد

 

طرز تهیه

مرحله اول

 

طرز تهیه سوفله اسفناج و مرغ و پنیر لذیذ و خوشمزه

 

اولین مرحله از طرز تهیه سوفله اسفناج به این صورت است که ابتدا ۸ عدد ظرف سوفله خوری آماده می‌کنید و اطراف آن را با کره چرب کنید. سپس فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. یک قابلمه را با حرارت متوسط روی گاز قرار دهید و مقداری کره داخل آن بریزید. اجازه دهید کره داغ شود و بعد آرد را به آن اضافه کنید. آرد و کره را خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. آن‌قدر این ترکیب را هم بزنید تا مخلوطی نرم و خامه‌ای تشکیل شود. با پشت قاشق مدام هم بزنید تا کره و شیر برای ۸ تا ۱۰ دقیقه پخته شوند.

 

مرحله دوم

 

در این مرحله از طرز تهیه سوفله اسفناج باید مقداری جوز هندی، نمک و فلفل به ترکیب آرد و کره اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مزه‌دار شود. سپس موادی را که آماده کردید از روی گاز بردارید و در ظرف مناسب بریزید تا برای تهیه سوفله از آن استفاده کنید. حال سینه مرغ را روی تخته چوبی قرار دهید و به صورت مربعی برش دهید. اگر از اسفناج درشت استفاده می‌کنید، چند برش روی آن ایجاد کنید تا کوچک‌تر شوند. سپس اسفناج را داخل یک ماهیتابه بریزید و کمی هم بزنید تا نرم شود. بعد از نرم شدن و پختن اسفناج آن را داخل یک ظرف جداگانه بریزید.

 

مرحله سوم

 

طرز تهیه سوفله اسفناج و مرغ و پنیر لذیذ و خوشمزه

 

در این مرحله از طرز تهیه سوفله اسفناج باید مرغ‌هایی را که به صورت مربعی برش دادید را داخل یک ماهیتابه بریزید. مقداری روغن داخل ماهیتابه بریزید و مرغ‌ها را تفت دهید تا پخته شوند. اگر دوست دارید بدون روغن مرغ‌ها را آماده کنید، می‌توانید مقداری آب داخل یک قابلمه بریزید و مرغ‌ها را بپزید. بعد از پخت مرغ، در یک کاسه بزرگ آن را با اسفناج‌های پخته شده و پنیر و زرده تخم مرغ مخلوط کنید. حال نان را به مربع‌های کوچک برش دهید و به ترکیب مرغ و اسفناج اضافه کنید. مواد را خوب ترکیب کنید و کنار بگذارید.

 

مرحله چهارم

 

 

در مرحله چهارم از طرز تهیه سوفله اسفناج باید سفیده تخم مرغ‌ها را در یک کاسه بریزید و با کمک همزن برقی و با سرعت زیاد به مدت ۲ دقیقه بزنید تا سبک و کفی شود. سپس سفیده تخم مرغ را به ترکیب مرغ و اسفناج اضافه کنید. ترکیب آرد و کره را که در مرحله اول درست کرده بودید با مواد مخلوط کنید و مواد را داخل سوفله خوری‌ها بریزید. کمی پنیر پارمزان رنده شده روی هر سوفله بریزید و بعد قالب‌ها را با دمای ۱۹۰ درجه برای چند دقیقه در فر قرار دهید. برای درست کردن این سوفله می‌توانید مرغ و اسفناج‌ها را به صورت لایه لایه نیز به قالب اضافه کنید و در نهایت تخم مرغ و پنیر را اضافه کنید. هر زمان که روی سوفله طلایی شد، قالب‌ها را از فر خارج کنید و فورا سرو کنید. اگر ظرف سوفله خوری ندارید از یک ظرف مخصوص فر برای درست کردن سوفله اسفناج و مرغ پنیری استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک