۳ طرز تهیه سوپ شیر (سوپ سفید) رستورانی و خوشمزه + فیلم

۳ طرز تهیه سوپ شیر (سوپ سفید) رستورانی و خوشمزه + فیلم


23 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
3 طرز تهیه سوپ شیر (سوپ سفید) رستورانی لذیذ و لعابدار + فیلم

سوپ سفید مجلسی یا سوپ شیر با جو پرک و خامه از جمله محبوب‌ترین انواع سوپ رستورانی و یک غذای محبوب برای برنامه غذایی یک ماهه رمضان است. سوپ شیر مجلسی را با شیر، خامه و جو پوست کنده یا پرک و در برخی موارد با بلغور گندم هم درست می‌کنند. ۳ طرز تهیه سوپ شیر یا سوپ سفید خوشمزه به روش رستورانی با خامه و بدون خامه و سوپ شیر گیاهی برای گیاهخواران را در مجله کوروش بخوانید. در سرویس آشپزی همراه ما باشید.

 

 

 

طرز تهیه سوپ شیر و خامه و قارچ مجلسی و خوشمزه

 

طرز تهیه سوپ شیر مجلسی

 

مواد لازم سوپ شیر و قارچ مجلسی برای ۱۲ نفر

 

  • جو پرک دو سر: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • فیله سینه مرغ: ۵ تکه
  • پیاز: ۱ عدد
  • سیر: ۲ حبه
  • چوب دارچین یا برگ بو: ۱ عدد کوچک
  • نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم
  • شیر: ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • هویج: ۳ عدد متوسط
  • سبزی سوپ: ۵ قاشق غذاخوری
  • قارچ: ۵۰۰ گرم
  • خامه صبحانه: یک قوطی ۲۰۰ گرمی

 

مراحل طرز تهیه سوپ شیر مجلسی با جو و قارچ

 

سوپ شیر یک وعده خوشمزه برای شام سریع و سبک است و می‌توان به عنوان پیش‌غذا یا افطار ماه رمضان هم از آن استفاده کرد. با مراحل با طرز تهیه سوپ شیر با خامه و قارچ همراه ما باشید.

 

مرحله اول؛ خیس کردن جو  برای سوپ سفید

 

برای طرز تهیه سوپ سفید رستورانی ابتدا جو را بشورید و چند ساعت خیس کنید تا موقع پخت حسابی لعاب بیندازد. جو پرک را می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، اینترنتی و حضوری خریداری کنید.

 

مرحله دوم؛ خرد کردن سبزیجات سوپ شیر

 

پیاز و هویج‌ها را به صورت ریز و یکدست نگینی خرد کنید. می‌توانید برای طعم بهتر کمی آنها را در تابه با مقداری روغن تفت دهید.

 

مرحله سوم؛ پختن مرغ با ادویه

 

حالا جو، پیاز، تکه‌های فیله مرغ، نمک و ادویه، سیر، چوب دارچین یا برگ بو و آب به مقدار لازم (در حدی که روی مواد را بپوشاند) را در قابلمه بریزید و روی شعله ملایم گاز بپزید. یک ساعت که از پخت گذشت چوب دارچین یا برگ بو را از قابلمه خارج کنید و تمام مواد قابلمه را در غذاساز یا میکسر میکس کنید.

حتما بخوانید  3 طرز تهیه قارچ سوخاری یا شکم‌ پر با گوشت چرخکرده در فر و بدون فر

برای خرید پودر سیر، نمک، زردچوبه، دارچین و فیله مرغ به صورت حضوری، تلفنی و اینترنتی از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

 

مرحله چهارم؛ اضافه کردن سبزیجات خرد شده به مرغ

 

حالا هویج نگینی خرد شده را هم اضافه کنید و غلظت سوپ را بسنجید، اگر خیلی غلیظ شده مقداری دیگر آب اضافه کنید چون قرار است باز هم سوپ را بپزیم.

 

مرحله پنجم؛ اضافه کردن آب قلم یا آب مرغ به سوپ شیر

 

در این مرحله در صورت تمایل یک عدد عصاره مرغ یا عصاره گوشت با همراه مقداری آب قلم یا آب مرغ به سوپ اضافه کنید. برای تهیه انواع عصاره مرغ و گوشت می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ قارچ

 

مرحله ششم؛ اضافه کردن شیر و سبزی به سوپ سفید

 

صبر کنید هویج بپزد و سپس شیر و سبزی را هم اضافه کنید. درب قابلمه را نیمه باز بگذارید و مراقب باشید شیر سر نرود.

 

مرحله هفتم؛ ریختن قارچ اسلایس شده در سوپ

 

قارچ‌ها را به صورت اسلایسی خرد کنید و با مقداری نمک و کره و فلفل سیاه تفت دهید و سپس به سوپ اضافه کنید. قارچ، کره و پودر فلفل را می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

مرحله آخر؛ اضافه کردن خامه در سوپ جو دو سر با شیر

 

سوپ چند جوش که زد خامه را هم اضافه کنید و حسابی سوپ سفید را هم بزنید. برای خرید خامه می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

 

طرز تهیه سوپ شیر رستورانی

 

۱۵ دقیقه روی شعله ملایم گاز سوپ را هم بزنید و سپس سوپ شیر را سرو کنید. طرز تهیه سوپ شیر شما به همین راحتی تمام شد. پیشنهاد می‌کنیم سوپ سفید را به عنوان یک ناهار زمستانی ساده و سریع در لیست غذای ناهار هفتگی اعضای خانواده هم قرار دهید.

 

فوت و فن‌های سوپ شیر رستورانی با شیر و خامه

 

فوت و فن‌های سوپ شیر رستورانی با شیر و خامه

 

  • سوپ جو سفید با مرغ و شیر و خامه و قارچ را به جای جو پوست کنده با جو پرک هم می‌توانید درست کنید. اما اگر دوست دارید یک سوپ شیر و قارچ رستورانی غلیظ و لعابدار داشته باشید بهتر است از جو پوست کنده استفاده کنید.

 

  • سوپ شیر را به جای خامه و شیر با رب هم می‌توانید درست کنید و بنابراین سوپ جو قرمز خواهید داشت. در این صورت دیگر سوپ سفید ندارید و سوپ نیازی هم به میکس کردن ندارد فقط باید خوب جا بیفتد.

 

  • اگر می‌خواهید سوپ سفید را برای ۶ نفر درست کنید این مقدار مواد را نصف کنید.

 

  • اضافه کردن مقداری ذرت یا کرفس به سوپ شیر رستورانی اختیاری است و اتفاقا قوت آن را بیشتر می‌کند. کنسرو ذرت را می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

 

  • این روزها که بحث بیماری‌های ویروسی مثل سرماخوردگی و کرونا و نیز بیماری آنفولانزا داغ است پخت غذاهای سبک، مقوی و مایع را بیشتر در دستور رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. جو سرشار از آنتی‌اکسیدان است و سطح مقاومت بدن را بالا می‌برد. قارچ هم یک منبع خوب ویتامین D است، یعنی همان ویتامینی که کمبود آن سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند. به همین منظور طرز تهیه آش جو خوشمزه و مقوی را در مقاله آن بخوانید.
حتما بخوانید  طرز تهیه اسموتی توت فرنگی و خیار کافی شاپی به 5 روش

 

روش دیگر طرز تهیه سوپ شیر ساده

 

یک روش دیگر نحوه درست کردن سوپ قارچ و شیر با خامه این است که ابتدا جوها را به صورت جداگانه بپزید. سینه مرغ را هم به همراه ادویه و پیاز جدا بپزید. سپس تکه‌های مرغ پخته شده را خرد کنید و آب مرغ و تکه‌های مرغ خرد شده را به جوهای پخته شده اضافه کنید. سوپ را روی حرارت ملایم گاز بپزید و مرتب هم بزنید چون بلغور جو زود ته می‌گیرد.

 

طرز تهیه سوپ جو مجلسی با شیر و خامه + فوت و فن سوپ سفید با شیر

 

بعد از دو ساعت و پخت کامل مواد، هویج رنده شده، قارچ تفت داده شده و سبزی سوپ را هم اضافه کنید و یک ساعت دیگر روی شعله ملایم گاز بپزید. بعد از پخت شیر و خامه را در یک ظرف با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند سپس به سوپ که مقداری از حرارت افتاده اضافه کنید.

۳۰ دقیقه روی شعله ملایم گاز مقداری دیگر سوپ را بپزید و وقتی حسابی جا افتاد در ظرف مورد نظرتان سرو کنید. این غذای نونی و ساده خوشمزه را درست کنید و برای پیش غذا یا غذای اصلی میل کنید.

 

طرز تهیه سوپ شیر مجلسی بدون خامه

 

طرز تهیه سوپ شیر بدون خامه

 

برای درست کردن سوپ شیر بدون خامه، در آخرین مرحله از طرز تهیه سوپ، خامه را به آن اضافه نکنید. با این کار غلظت سوپتان کمی کمتر می‌شود ولی می‌توانید برای غلیظ‌ شدن آن، کمی آرد را در مقداری آب سرد حل کنید و به سوپ بیفزایید.

بقیه موارد را مانند روش‌های بالا انجام دهید. آرد را می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

 

طرز تهیه سوپ شیر بدون مرغ و خامه

 

در این روش از طرز تهیه سوپ شیر، نیازی به استفاده از مرغ آبپز نیست و می‌توانید از عصاره مرغ یا مغز قلم در آن استفاده کنید. اگر هم به روش گیاه‌خواری می‌خواهید سوپ سفید گیاهی بپزید، عصاره سبزیجات را به آن اضافه کنید. مرحله اضافه کردن خامه را هم از دستور تهیه سوپ شیر حذف کنید.

 

سوالات متداول

 

۱- برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ در سوپ سفید چه کنیم؟

 

برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ در سوپ سفید، چند قطره لیموترش موقع تفت به قارچ اضافه کنید.

 

۲- چه کار کنیم که سوپ شیر غلیظ شود؟

 

اضافه کردن شیر و خامه باعث غلیظ شدن سوپ می‌شود. بهتر است در این روش شیر پرچرب باشد. اضافه کردن مغز قلم به سوپ شیر غلظت می‌دهد. اگر باز هم از غلظت سوپ راضی نبودید، می‌توانید کمی آرد حل شده در آب به سوپ اضافه کنید. این کار را در ۵ تا ۱۰ دقیقه پایانی پخت انجام دهید.

 

 

کالابرگ الکترونیک