طرز تهیه یک غذای چینی ۳۰ دقیقه‌ای رژیمی و سالم بسیار خوشمزه با مرغ و نودل

طرز تهیه یک غذای چینی ۳۰ دقیقه‌ای رژیمی و سالم بسیار خوشمزه با مرغ و نودل


16 بهمن 1398 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه یک غذای چینی 30 دقیقه‌ای رژیمی و سالم بسیار خوشمزه با مرغ و نودل

بهترین غذای چینی‌ها چیست؟ چینی‌ها فقط سوپ خفاش نمی‌خورند. طرز تهیه مرغ و نودل چینی که در عرض ۳۰ دقیقه آماده می‌شود گواهی بر این مدعاست. طرز تهیه مرغ و نودل را در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه یک غذای چینی با مرغ و نودل یا ماکارونی

طرز تهیه یک غذای چینی 30 دقیقه‌ای رژیمی و سالم بسیار خوشمزه با مرغ و نودل

مواد لازم برای ۶ نفر

سینه مرغ به صورت نواری برش زده: ۵۰۰ گرم

نودل یا ماکارونی: ۷۰۰ گرم

سیر: ۵ حبه

زنجبیل تازه رنده شده: ۱ قاشق مرباخوری (اگر زنحبیل تازه ندارید ۱ قاشق چایخوری یا بیشتر پودر زنجبیل)

هویج: ۳ عدد

فلفل دلمه‌ای رنگی: ۳ عدد متوسط

کلم بروکلی: ۱۵۰ گرم یا بیشتر

مواد لازم برای سس

عسل، سس سویا، آبلیموی تازه، شکر، فلفل سیاه و قرمز

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه یک غذای چینی 30 دقیقه‌ای رژیمی و سالم بسیار خوشمزه با مرغ و نودل

 

غذای چینی که لیلا حاتمی در فیلم سعادت آباد طبخ می‌کرد را یادتان هست؟ یک غذای خوش ظاهر و رنگارنگ که در ماهیتابه مخصوص درست کردن غذاهای چینی که به ماهیتابه وُک معروف است روی شعله بلند گاز هرازگاهی هم زده می‌شد. در واقع طرز تهیه این غذا هم دقیقا به همان ترتیب است. شما به یک ماهیتابه وک یا اگر در دسترس‌تان نیست به ماهیتابه گود با دیواره بلند احتیاج دارید.

به روش طبخ غذا در ماهیتابه وک «استیرفرای» می‌گویند. یک تکنیک آشپزی چینی که هم سالم و با کمترین روغن طبخ می‌شود و هم بسیار لذیذ است. حرارت مورد نیاز برای طبخ غذا با این روش بالاست و به خاطر پخت با حرارت زیاد و در مدت زمان کم برخلاف سایر روش‌ها حتی آب‌پز کردن، مواد مغذی غذا بیشتر حفظ می‌شوند. برای پخت غذا با ماهیتابه وک که دیواره‌های بلندتری نسبت به سایر ماهیتابه‌ها دارد ابتدا باید ماهیتابه را روی شعله زیاد گاز بگذارید تا گرم شود.

برای درست کردن این خوراک سبزیجات و مرغ چینی خوشمزه و فوری ابتدا سیر را در ماهیتابه وک بریزید و با مقدار خیلی کم کره یا روغن تفت دهید. سپس زنجبیل را اضافه کنید. حالا برش‌های نازک مرغ را اضافه کنید و شعله گاز را زیاد کنید تا مرغ‌ها خوب مغز پخت شوند. ۵ الی ۶ دقیقه برای تفت دادن مرغ با شعله بالا کافی است. سپس هویج نواری برش زده، فلفل دلمه‌ای نواری برش زده و کلم بروکلی را هم اضافه کنید و مرتب هم بزنید. تا سبزیجات هم نرم شوند.

یادتان باشد هر سبزیجات دیگری هم که دوست دارید از اسفناج تا کدو و ذرت و … می‌توانید به این غذا اضافه کنید. نودل یا ماکارونی (هر فرمی که دوست دارید) را در این فاصله در آبجوش بپزید و آبکش کنید و در ظرف مناسب بریزید. حالا خوراک مرغ و سبزیجات را که آماده شده روی نودل بریزید. برای درست کردن سس ۱ قاشق غذاخوری عسل، ¼ لیوان دسته‌دار فرانسوی سس سویا کم نمک، ۱ قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای، ¼ قاشق چایخوری فلفل قرمز ( ۱ قاشق مرباخوری سس چیلی) و در صورت دلخواه ۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی را خوب با هم مخلوط کنید و روی مواد بریزید. می‌توانید مقداری کنجد هم روی سس بپاشید. اگر رژیم لاغری و کاهش وزن دارید مقدار نودل یا ماکارونی را کمتر کنید یا کمتر در بشقاب‌تان بریزید.

 

کالابرگ الکترونیک