طرز تهیه مرحله به مرحله دونات مرغ خانگی بدون فر؛ یک فینگر فود خوشمزه و لذیذ

طرز تهیه مرحله به مرحله دونات مرغ خانگی بدون فر؛ یک فینگر فود خوشمزه و لذیذ


30 دی 1399 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز-تهیه-مرحله-به-مرحله-دونات-مرغ-خانگی

یکی از فینگر فودهای بسیار خوشمزه، دونات مرغ با طرز تهیه بسیار ساده است. شما می‌توانید دونات مرغ را بدون استفاده از فر و با کمترین امکانات آماده کنید. در این مقاله از مجله کوروش طرز تهیه و دستور پخت مرحله به مرحله دونات مرغ خانگی بدون فر را آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه دونات مرغ

 

طرز-تهیه-مرحله-به-مرحله-دونات-مرغ-خانگی

 

مواد لازم در طرز تهیه دونات مرغ

 

شیر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
سینه مرغ: یک عدد
تخم‌مرغ: یک عدد
سیب‌زمینی: ۲ عدد
جعفری: ۵ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و ادویه کاری: به میزان لازم
پودر سیر: به میزان لازم
زردچوبه: به میزان لازم
نان تست: ۶ عدد
آرد سوخاری: به میزان لازم

 

مراحل تهیه دونات مرغ خانگی

 

طرز-تهیه-مرحله-به-مرحله-دونات-مرغ-خانگی

 

مرحله اول

 

در مرحله اول از طرز تهیه دونات مرغ، سینه مرغ را آب پز کنید. همچنین سیب‌زمینی‌ها را نیز در در ظرفی جداگانه بپزید. پس از آن سینه مرغ پخته شده را ریش ریش کنید. از سوی دیگر سیب‌زمینی‌های پخته شده را هم جداگانه رنده کنید.

 

مرحله دوم

 

در مرحله دوم از طرز تهیه دونات خانگی، نوبت به نان تست می‌رسد. نان تست را در داخل ظرف شیر قرار داده تا کاملاً خیس شوند. پس از آن نان‌های خیس شده با شیر را به همراه سیب‌زمینی و مرغ ریش شده را درون مخلوط کن بریزید. پس از مخلوط کردن همه مواد، جعفری، نمک و فلفل و ادویه های لازم را هم به مواد اضافه کنید. مواد که در مخلوط کن کاملاً ترکیب و له شدند، خمیر اصلی دونات مرغ شما آماده شده است.

 

مرحله آخر

 

طرز-تهیه-مرحله-به-مرحله-دونات-مرغ-خانگی

 

مرحله آخر از طرز تهیه دونات مرغ، باید خمیر آماده شده را به شکل‌های مختلف در آورده و در روغن سرخ کنید. اما پیش از سرخ کردن مواد، بر روی یک تخته کمی آرد سوخاری بپاشید. خمیر را بر روی آرد سوخاری باز کنید. وقتی کاملاً آن را صاف کردید، کمی دیگر آرد سوخاری روی خمیر بپاشید. پس از آن قالب دونات را بر روی خمیر فشار داده و برش‌های آماده شده را در داخل روغن سرخ کنید.

شما می‌توانید با دست هم به خمیر شکل و فرم دونات را بدهید. تنها کافی است تا خمیر را  به صورت توپ‌های کوچک درآورید. سپس توپ‌ها را با کف دست کمی فشار دهید و وسط آن‌ها را خالی کنید. دستور پخت دونات خانگی بسیار ساده است. پس از سرخ شدن، دونات خانگی شما ماده سرو است.

 

برخی در طرز تهیه دونات خانگی به جای مرغ از سویا و یا گوشت استفاده می‌کنند. شما می‌ توانید گوشت قرمز و یا سویا را جایگزین مرغ کنید. اما توجه داشته باشید که پیش از تهیه خمیر اگر از گوشت قرمز استفاده می‌کنید، گوشت را حتما با پیاز در ماهیتابه بپزید. اگر هم از سویا استفاده می‌کنید، این را کمی با روغن و سیر در ماهیتابه تفت دهید. بعد از این کار مراحل تهیه خمیر را به همین ترتیبب که در این مقاله ذکر شد ادامه دهید.

 

دونات مرغ خانگی از جمله غذاهای خوشمزه است که منبع قوی پروتئین و یک جایگزین جذاب به عنوان میان وعده‌ای سالم است. همچنین از این فینگر فود می‌توانید در مهمانی‌ها و مراسم به عنوان یک میان وعده خوشمزه استفاده کنید. از آنجا که طرز تهیه آن بسیار ساده است، وقت زیادی از شما نخواهد گرفت.

 

 

کالابرگ الکترونیک