طرز تهیه و فوت فن‌های ترشی کدو سبز خوشمزه خانگی

طرز تهیه و فوت فن‌های ترشی کدو سبز خوشمزه خانگی


2 آذر 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه و فوت فن‌های ترشی کدو سبز خوشمزه خانگی

ترشی کدو سبز که احتمالاً خیلی از شما آن را امتحان نکرده‌اید، یکی از خوشمزه‌ترین انواع ترشی تابستانی و بهاری است که می‌توانید آن را در کنار انواع غذاها میل کنید. طرز تهیه ترشی کدو سبز بسیار ساده است و با ترکیبی از سبزیجات و ادویه‌های مختلف طعمی جذاب و متفاوت دارد. معمولاً  ترشی کدو سبز مثل همه انواع ترشی‌ها به روش‌های مختلفی مثلا با بادمجان، با پیاز یا به صورت لیته کدو و ترشی کدو سبز شکم پر هم درست می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم طرز تهیه ترشی کدو سبز و فوت و فن‌های طرز تهیه ترشی کدو را از وب‌سایت آشپزی natashaskitchen در مجله کوروش به شما آموزش دهیم.

 

 

طرز تهیه ترشی کدو سبز

 

طرز تهیه ترشی کدو سبز و ترشی لیته کدو سبز

مواد لازم برای تهیه یک شیشه ۱/۵ لیتری

زمان تقریبی آماده شدن: ۳۰ دقیقه

 

کدو سبز: ۴ عدد

سیر: ۳ حبه

فلفل قرمز بزرگ شیرین: ۱ عدد

شوید خرد شده تازه: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی

برگ بو: ۲ تا ۳ برگ

جعفری خرد شده تازه: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی

نمک: ۱ قاشق غذاخوری

دانه فلفل سیاه: ۶ تا ۸ عدد

شکر: ۱/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی

سرکه سفید: نصف لیوان دسته‌دار فرانسوی

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

دانه خردل: ۳/۴ قاشق چای خوری

دانه کرفس: ۳/۴ قاشق چای خوری

خردل آسیاب شده: ۱/۴ قاشق چای خوری

 

طرز تهیه

 

مرحله اول

 

طرز تهیه ترشی کدو سبز و ترشی لیته کدو سبز

 

برای شروع طرز تهیه ترشی کدو سبز لازم است که شیشه‌ ترشی را با بخار استریل کنید. برای این کار شیشه ترشی‌تان را با یک فنجان آب جوش پر کنید و درب آن را محکم کنید و شیشه را به آرامی تکان دهید. سپس در این بخش برگ بو و دانه‌های فلفل سیاه را داخل شیشه استریل شده بریزید.

 

مرحله دوم

 

طرز تهیه ترشی کدو سبز و ترشی لیته کدو سبز

 

در مرحله دوم از طرز تهیه ترشی کدو سبز باید کدو سبزها را به صورت حلقه‌ای برش دهید. توجه داشته باشید که حلقه‌ها نباید خیلی نازک و یا خیلی ضخیم باشند. سپس لایه لایه کدوها را به داخل شیشه بیندازید و میان کدوها شوید و جعفری اضافه کنید. این کار را طوری انجام دهید که شوید و جعفری در همه لایه‌ها بین کدو سبزها قرار بگیرند.

 

مرحله سوم

 

طرز تهیه ترشی کدو سبز و ترشی لیته کدو سبز

 

در این مرحله از تهیه ترشی کدو سبز باید، دو لیوان فرانسوی دسته‌دار آب داغ را با سرکه، نمک و شکر و سایر ادویه‌ها و روغن زیتون مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. سپس این ترکیب را با احتیاط و به آرامی به داخل شیشه‌ای که کدو سبزها در آن چیده شده‌اند، اضافه کنید.

 

مرحله چهارم

 

در مرحله چهارم باید درب شیشه را محکم کنید و ترشی را در دمای اتاق روی کابینت قرار دهید تا به طور کامل خنک شود و بعد از اینکه خنک شد، شیشه را داخل یخچال بگذارید. معمولاً بعد از ۱۲ ساعت این ترشی قابل خوردن است، اما برای خوشمزه‌تر شدن ترشی کدو سبز بهتر است حداقل ۵ تا ۷ روز داخل یخچال بماند و بعد مصرف شود.

 

فوت و فن‌هایی طرز تهیه ترشی کدو سبز

 

طرز تهیه ترشی کدو سبز و ترشی لیته کدو سبز

 

*در صورت تمایل می‌توانید حلقه‌های پیاز هم به این ترشی اضافه کنید.

 

*اضافه کردن مقداری ترخون تازه یا خشک و تخم گشنیز نیز موجب خوشمزه‌ شدن ترشی می‌شود.

 

*می‌توانید برای اینکه کدو سبزها سریع‌تر و بهتر طعم‌دار شوند، پیاز، کدو سبز و نمک و ادویه را در یک کاسه با هم ترکیب کنید و برای ۶ تا ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید و سپس کدو و پیاز را با آب بشویید و ترشی را آماده کنید.

 

*برخی افراد در طرز تهیه ترشی کدو سبز از زردچوبه استفاده می‌کنند. این کار موجب رنگ بخشیدن به ترشی و زیباتر به نظر رسیدن آن انجام می‌شد.

 

*از کدو سبز می‌توانید همانند سایر سبزیجات در انواع ترشی لیته و مخلوط نیز استفاده کنید.

 

*برای اینکه ترشی شما رنگ بیشتری داشته باشد می‌توانید از تعداد بیشتری فلفل قرمز شیرین، فلفل دلمه‌ای قرمز یا حتی تربچه هم در این ترشی استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک