طرز تهیه پاوند کیک یا پاند کیک پنیری انگلیسی با سس گاناش

طرز تهیه پاوند کیک یا پاند کیک پنیری انگلیسی با سس گاناش


13 دی 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه پاوند کیک یا پاند کیک پنیری انگلیسی با سس گاناش

پوند کیک، پاند کیک یا پاوند کیک (pound cake) یکی از قدیمی‌ترین کیک‌های کشور انگلستان است. طرز تهیه پاند کیک اصلی هم به سال ۱۷۰۰ میلادی برمی‌گردد و در آن تنها از تخم مرغ، آرد، شکر و کره استفاده می‌شده است که به مرور دستخوش تحول و کامل‌تر شده است. بد نیست بدانید که طرز تهیه کیک پاند به کیک اسفنجی هم خیلی شبیه است و تنها تفاوتشان در این است که کیک اسفنجی با سه ماده اصلی تخم مرغ، شکر و آرد تهیه می‌شود و زرده و سفیده باید از هم جدا شوند ولی در طرز تهیه پاوند کیک پنیری چنین چیزی وجود ندارد. پاند کیک را می‌توانید به عنوان یک دسر یا عصرانه با طرز تهیه سریع و آسان در دورهمی‌هایتان درست کرده و در آن از عصاره‌‌های مختلفی هم استفاده کنید تا طعم‌های جدید را تجربه کنید. در این مطلب از مجله کوروش، طرز تهیه پاوند کیک یا پاند کیک پنیری انگلیسی را برای شما آماده کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه پاند کیک پنیری انگلیسی

 

طرز تهیه پاوند کیک یا پاند کیک پنیری انگلیسی با سس گاناش

 

مواد لازم

 

آرد: ۲ و ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی

شکر: ۱ و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

کره: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی (بن ماری شده)

تخم مرغ ۴ عدد

پنیر خامه‌ای یا ماسکارپونه: ۲۰۰ گرم

نمک: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

بیکینگ پودر: ۲ قاشق چای‌خوری

عصاره وانیل:۲ قاشق چای‌خوری

اسانس بادام یا لیمو یا هلو: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه پاوند کیک یا پاند کیک پنیری انگلیسی با سس گاناش

 

مرحله اول

 

پیش از هر چیز فر را روشن کرده و روی دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. قالب مورد نظر برای تهیه پاند کیک پنیری را چرب و آردپاشی کنید. در یک ظرف جداگانه، آرد را به همراه نمک و بیکینگ پودر، ۳ مرتبه الک کنید تا خالص و تمیز شود.

 

مرحله دوم

 

در ظرف دیگر، پنیر خامه‌‌ای یا ماسکارپونه را با همزن بزنید تا بافت نرم و رنگ کرمی پیدا کند. به دلیل این که پاند کیک به سرعت می‌تواند سفت و خشک شود، در طرز تهیه پاوند کیک، باید حتما از پنیر خامه‌ای یا ماسکارپونه استفاده شود. شکر را به پنیر اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه با همزن بزنید. بعد از این مدت، باید حجم پنیرتان، دوبرابر شود. تخم‌مرغ‌ها را تک تک به مواد اضافه کنید. هر بار مواد را با همزن به مدت ۲ دقیقه بزنید.عصاره وانیل و اسانس لیمو یا بادام یا هلو را اضافه کنید.

 

مرحله سوم

 

موادی را که الک کرده بودید، در ۳ مرحله به مواد کیک پاند اضافه کنید و هر بار با همزن بزنید. مخلوط به دست آمده را در قالب بریزید و به مدت یک ساعت در فر قرار دهید. بعد از اینکه پاوند کیک‌تان پخت و قالب را از فر خارج کردید، آن را به مدت ۱۵ دقیقه در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود. معمولا روی کیک پاند را با سس گاناش تزیین می‌کنند. برای تهیه سس گاناش از دستور پخت زیر پیروی کنید.

 

 

طرز تهیه پاوند کیک یا پاند کیک پنیری انگلیسی با سس گاناش

 

مواد لازم برای تهیه سس گاناش شکلاتی

 

خامه صبحانه: ۳۰۰ گرم

شکلات تخته‌ای (سفید یا قهوه‌ای): ۳۰۰ گرم

کره: ۵۰گرم

سس

 

طرز تهیه سس گاناش

 

خامه صبحانه را به روش بن ماری گرم کنید و شکلات تخته‌ای را به آن اضافه کنید. مواد را به هم بزنید تا یکدست شود. کره را در نهایت اضافه کنید و به هم بزنید. پاند کیک شما باید سرد باشد و گاناش را به صورت ولرم روی کیک بریزید. روی گاناش را هم می‌توانید با خلال بادام، پودر پسته و کنجد تزیین کنید.

 

فوت و فن های طرز تهیه پاند کیک پنیری

 

طرز تهیه پاوند کیک یا پاند کیک پنیری انگلیسی با سس گاناش

 

*در طرز تهیه پاند کیک انگلیسی هرگز از خمیر مایه برای حجم گرفتن کیک استفاده نکنید.

*به جای اسانس لیمو می‌توانید از پوست لیموی رنده شده و یک قاشق آبلیمو استفاده کنید.

*می‌توانید به جای گاناش از پودر قند روی کیک استفاده کنید.

*نکته کلیدی در طرز تهیه پاند کیک، هم زدن شکر، پنیر، کره و تخم‌ مرغ است. بعد از به هم زدن این مواد، مایه پاوند کیک باید حسابی حجیم و نرم و لطیف شود.

*بنا به گفته سایت سالی بیکینگ ادیکشن، اگر دمای فر را کم کنید و به ۱۶۰ درجه برسانید، کیکتان بعد از پخت به سختی از قالب جدا می‌شود و احتمالا خراب خواهد شد، در صورتی که دما را هم بیشتر از ۱۸۰درجه بگذارید، حتما خشک خواهد شد و زیادی می‌پزد. بنابراین به محض اینکه حس کردید، کیک‌تان به حد مطلوب رسیده است، با خلال دندان تست کنید و از فر بیرون بیاورید.

 

کالابرگ الکترونیک