طرز تهیه پاچینی مرغ رستورانی با سس مخصوص + ترکیب ادویه پاچینی

طرز تهیه پاچینی مرغ رستورانی با سس مخصوص + ترکیب ادویه پاچینی


30 دی 1398 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه آسان پاچینی مرغ رستورانی در خانه با سس مخصوص+ترکیب ادویه پاچینی

حتما شما هم در منوی رستوران اسم غذای پاچینی را دیده‌اید و احتمالا سفارش هم داده‌اید. شاید از خودتان بپرسید اصلا پاچینی چیست؟ پاچینی یک غذا با مرغ است؛ در واقع قسمت بازوی مرغ یا کتف مرغ یا همان قسمت بالای بال مرغ، که با پودر سوخاری و ادویه‌جات مختلف مزه‌دار و طبخ می‌شود. طرز تهیه پاچینی چندان پیچیده و سخت نیست و به راحتی می‌توانید در منزل آن را تهیه کنید. اگر چه پاچینی رستورانی در دستگاه جوجه گردان درست می‌شود اما برای درست کردن آن در خانه حتی نیازی به فر یا توستر هم ندارید. طرز تهیه پاچینی مرغ رستورانی با سس مخصوص در خانه به علاوه آموزش ترکیب ادویه پاچینی را در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه پاچینی مرغ سوخاری رستورانی در خانه با سس مخصوص

 

طرز تهیه آسان پاچینی مرغ رستورانی در خانه با سس مخصوص+ترکیب ادویه پاچینی

 

مواد لازم برای ۴ نفر

بازوی مرغ: ۱۲ عدد

ادویه پاچینی شامل: ½ قاشق چایخوری  پودر آویشن، نمک، پودر فلفل پاپریکا و دانه فلفل سیاه تازه و کوبیده شده به مقدار لازم

تخم مرغ: ۲ عدد هم زده

آب پیاز رنده شده: مقداری

زعفران دم کرده غلیظ: ۲ قاشق غذاخوری

کنجد سفید بو داده: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

روغن مایع: به مقدار لازم

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه آسان پاچینی مرغ رستورانی در خانه با سس مخصوص+ترکیب ادویه پاچینی

 

برای درست کردن پاچینی می‌توانید بازو یا همان کتف مرغ را به صورت آماده از فروشگاه‌ها زنجیره‌ای یا هایپرمارکت و مغازه‌های مرغ فروشی تهیه کنید. برای آماده کردن گوشت جهت تهیه پاچینی کتف را با یک دست بگیرید و با دست دیگر با نوک یک چاقوی تیز گوشت را از قسمت بالا به طرف پایین استخوان بکشید تا قسمت بالای استخوان کتف به اصطلاح لُخت شود و گوشت به صورت توپی در انتهای استخوان جمع شود. سپس به مدت ۲ ساعت کتف‌های آماده شده را در آب پیاز، کمی آبلیمو و زعفران بخوابانید تا مزه‌دار شوند.

برای آماده کردن پاچینی یا پاچین مرغ، کنجد، آویشن، پودر فلفل پاپریکا، پودر فلفل سیاه تازه و آسیاب شده و نمک را در یک ظرف با هم مخلوط کنید. اگر طعم پاچینی را تند دوست دارید مقداری پودر فلفل قرمز هم به ادویه پاچینی اضافه کنید. در یک ظرف جداگانه تخم مرغ‌ها را بشکنید و کتف‌ها را یکی یکی ابتدا به تخم مرغ آغشته کنید و سپس در ظرف حاوی ادویه و کنجد بغلتانید. حالا دوباره کتف‌ها را در ترکیب کنجد و ادویه بغلتانید تا سطح آن‌ها کاملا با کنجد و ادویه‌جات پوشیده شوند.

 

طرز تهیه آسان پاچینی مرغ رستورانی در خانه با سس مخصوص+ترکیب ادویه پاچینی

 

در یک قابلمه کوچک مقداری روغن مایع بریزید و اجازه دهید حسابی داغ شود. مقدار روغن باید زیاد باشد تا پاچینی‌ها در روغن غوطه‌ور شوند و البته روغن کمتری هم به خودشان جذب کنند. صبر کنید تا پاچینی‌ها در روغن داغ سرخ شوند و سطح روی آن‌ها طلایی شود و سپس با کفگیر سوراخ‌دار آن‌ها را از روغن بیرون بیاورید و روی حوله تمیز کاغذی بگذارید تا روغن اضافی گرفته شود. سپس پاچینی را در ظرف مورد نظرتان سرو کنید.

نکته: طرز تهیه مرغ پاچینی در توستر یا فر هم مرسوم است. برای این کار کف سینی فر را چرب کنید. پاچینی‌ها را در سینی فر یا توستر بچینید و دور استخوان را با آلومینیوم مخصوص آشپزی بپوشانید. سینی را در طبقه وسط فر یا توستر بگذارید و پاچینی را به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه دقیقه در درجه ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد گریل کنید. سس مخصوص پاچینی معمولا سس کچاپ تند یا معمولی و یا سس بوفالو است. طرز تهیه سس بوفالو را هم در  اینجا بخوانید که برای سرو در کنار انواع غذاهای سوخاری و کبابی مثل بال مرغ سوخاری یا کبابی یک انتخاب بی‌نظیر است.

 

کالابرگ الکترونیک