طرز تهیه پلو یونانی مجلسی و خوشمزه با مرغ و قارچ

طرز تهیه پلو یونانی مجلسی و خوشمزه با مرغ و قارچ


10 آبان 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه پلو یونانی مجلسی با مرغ؛ گوشت چرخ کرده یا میگو

پلو یونانی مجلسی از آن دسته غذاهایی است که با ترکیب انواع سبزیجات، طعم متفاوتی دارد. در تهیه پلو یونانی به عنوان یک پلو مخلوط هم می‌توانید از گوشت چرخ‌ کرده استفاده کنید، هم از فیله مرغ و هم از میگو. دستور این غذا هم مثل لوبیاپلو، باقالی‌ پلو، پلوی مکزیکی و پلو چینی است، با این تفاوت که در طرز تهیه پلو یونانی مجلسی باید از سبزیجات بیشتری استفاده کنید یا حتی به عنوان یک غذا با قارچ و برنج و بدون گوشت و مرغ درست کنید. ادویه پلو یونانی هم چیز عجیب و غریبی نیست و به راحتی می‌توانید آن را در غذایتان به‌ کار ببرید. البته به پلو یونانی، پلو رنگی یا پلو سبزیجات هم گفته می‌شود. با ما همراه باشید تا در ادامه طرز تهیه پلو مخلوط یونانی مجلسی را با مرغ در مجله کوروش بخوانید.

طرز تهیه پلو یونانی مجلسی با مرغ

 

طرز تهیه پلو یونانی مجلسی با مرغ؛ گوشت چرخ کرده یا میگو

مواد لازم پلو یونانی برای ۴ نفر

 

زمان تقریبی پخت: ۱۰۰ دقیقه

برنج: ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

سینه مرغ: ۴۰۰ گرم

نخود فرنگی پخته: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

ذرت پخته: یک لیوان فرانسوی دسته‌دار

قارچ: ۵۰۰ گرم

هویج: ۱ عدد

پیاز: ۱ عدد متوسط

ادویه پلو یونانی شامل نمک، فلفل، زردچوبه: به میزان کافی

روغن یا کره: به میزان کافی

زعفران دم‌ کرده: ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه پلو یونانی با مرغ، گوشت چرخ کرده یا میگو

مرحله اول

 

ابتدا پیاز را به صورت نگینی یا خلالی خرد کنید و در یک ماهیتابه با روغن یا کره تفت دهید تا طلایی و سبک شود. سپس سینه مرغ را به صورت نگینی خرد و به پیازداغ اضافه کنید. مخلوط را با هم تفت دهید تا کمی رنگ طلایی به خود بگیرد.

 

مرحله دوم

 

یک عدد هویج و فلفل دلمه را به صورت نگینی خرد کنید. قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد کنید و همه را به مخلوط پیازداغ و مرغ اضافه کنید. نمک، فلفل و زردچوبه را به همراه زعفران دم‌کرده به مخلوط درون تابه اضافه کنید.

 

مرحله سوم

 

برنجی را که از قبل در محلول آب‌نمک خیس کرده‌اید، در قابلمه ریخته و روی آن را آب بریزید. بعد از جوش آمدن آب، نخود فرنگی و ذرت را به برنج اضافه کنید. بعد از اینکه برنج از حالت خشک خارج شد و قبل از اینکه زیادی نرم شود، قابلمه را از روی شعله بردارید و مخلوط درون آن را آبکش کنید.

 

مرحله چهارم

 

کف یک قابلمه را روغن یا کره بریزید. برای ته‌دیگ می‌توانید کف قابلمه را ورقه‌های سیب‌زمینی، نان یا هر چه دوست داشتید، قرار دهید. روی آن را یک لایه مخلوط آبکشی شده شامل برنج و نخود فرنگی و ذرت بریزید. سپس یک لایه از مخلوط اولیه شامل مرغ، قارچ، فلفل دلمه و هویج را به لایه اول اضافه کنید و این لایه‌ها را تکرار کنید تا تمام مواد تمام شود. در پایان در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید دم بکشد.

 

فوت و فن‌ های پخت پلو یونانی مجلسی

 

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%D9%84%D9%88

 

*برای پخت پلو مجلسی یونانی از زعفران دم کرده استفاده کنید، هرچند زعفران جزو مواد غذایی اصلی یونان نیست ولی ترکیب آن با پلو یونانی، طعم و عطر شگفت‌انگیزی را در کنار رنگ زیبا به این غذا می‌دهد. برای خوش‌رنگ‌تر شدن د‌م‌ کرده زعفران، به جای استفاده از آب جوش از دو قطعه یخ قالبی کوچک استفاده کنید.

 

*در صورت دلخواه می‌توانید داخل مواد پلو یونانی مقداری زرشک هم بریزید.

 

*در هنگام طبخ قارچ، حواستان باشد که روغن داغ باشد و به آن کمی آبلیمو اضافه کنید تا رنگ آن سیاه نشود.

 

*شما می‌توانید بنا به سلیقه و مزاج خود در پلو یونانی مجلسی به جای مرغ، از میگو یا گوشت چرخ‌ کرده و برای سبزیجات هم از کنسرو استفاده کنید. میگو را مثل مرغ تفت دهید و گوشت چرخ کرده را هم مثل مایه ماکارونی درست کنید و با پلو دم بگذارید.

 

*برای تهیه پلو یونانی مجلسی از فلفل دلمه‌ای‌های رنگی سبز و قرمز و زرد استفاده کنید تا غذا رنگ‌های جذاب و اشتهاآوری داشته باشد.

 

طرز تهیه پلو یونانی مجلسی با مرغ؛ گوشت چرخ کرده یا میگو

خواص مفید پلو یونانی

 

*در هر فنجان نخود فرنگی ۱۳۴ کالری وجود دارد و از آنجایی که میزان فیبر آن زیاد است برای افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند یک ماده غذایی فوق‌العاده محسوب می‌شود. نخود فرنگی همچنین منبع خوبی از ویتامین K است و در کاهش کلسترول موثر عمل می‌کند. نخود فرنگی از یبوست نیز پیشگیری می‌کند.

 

*مرغ موجود در ابن پلو مخلوط سرشار از ویتامین B5 و تریپتوفان است که استرس را کاهش می‌دهد. همچنین به دلیل کاهش فشارخون و کلسترول به پیشگیری از حمله قلبی کمک می‌کند.

 

 

کالابرگ الکترونیک