طرز تهیه کلم بروکلی پفکی سوخاری | اسنک مقوی و جذاب برای بچه‌ ها

طرز تهیه کلم بروکلی پفکی سوخاری | اسنک مقوی و جذاب برای بچه‌ ها


2 دی 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کلم بروکلی پفکی سوخاری؛ یک اسنک مقوی و جذاب برای بچه‌ها

با وجود اینکه کلم بروکلی خواص و فواید زیادی برای بدن دارد؛ بسیاری از افراد از آن تنفر دارند. این احساس تنفر ممکن است از بچگی به سراغ ما آمده باشد. اما امروز وقت آن است که این احساسات غلط را کنار گذاشته و با این سبزی مقوی آشتی کنیم. با طرز تهیه کلم بروکلی پفکی، هم خودتان و هم بچه‌هایتان عاشق کلم بروکلی می‌شوید. طرز تهیه اسنک کلم بروکلی پفکی سوخاری که یک اسنک گیاهی خوشمزه است را در مجله کوروش بخوانید.

طرز تهیه کلم بروکلی پفکی سوخاری

 

طرز تهیه کلم بروکلی پفکی؛ یک اسنک مقوی و جذاب برای بچه‌ها

مواد لازم

 

کلم بروکلی: ۱ بوته

شیر: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

تخم مرغ: ۱ عدد

آرد سفید:‌۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

بیکینگ پودر: ۲ قاشق چای‌خوری

فلفل سیاه: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

نمک: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

روغن سرخ‌کردنی: به مقدار لازم

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه کلم بروکلی پفکی؛ یک اسنک مقوی و جذاب برای بچه‌ها

 

مرحله اول

 

ابتدا کلم بروکلی را خوب بشویید و سپس خشک کرده و خرد کنید. مقداری آب را در قابلمه بریزید و صبر کنید تا به جوش بیاید. قابلمه را از روی حرارت بردارید و کلم بروکلی‌های خرد شده را در آن قرار دهید. ۲ دقیقه صبر کنید و سپس بلافاصله کلم‌ها را از آب جوش خارج کنید. نباید زمان از ۲ دقیقه بیشتر شود؛ چون کلم‌ها نرم و له می‌شوند.

 

مرحله دوم

 

در مرحله دوم طرز تهیه کلم بروکلی پفکی، کلم‌ها را کنار بگذارید. در یک کاسه، تخم مرغ و شیر را مخلوط کنید و با همزن دستی یا چنگال، خوب هم بزنید. پس از اینکه مواد کمی یک‌دست شدند، ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار آرد را به آنها اضافه کنید و دوباره خوب هم بزنید. این مواد را باید آنقدر هم بزنید تا تبدیل به خمیر یک‌دستی شوند.

 

مرحله سوم

 

در این مرحله، باقی‌مانده آرد را در ظرف دیگری بریزید. بیکینگ‌پودر، نمک و فلفل را به همین ظرف اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا یک‌دست شود. تکه‌های بروکلی را بردارید و اول در خمیر آماده شده ظرف قبلی فرو کنید یا بغلتانید. خمیر باید همه جای بروکلی را بپوشاند. سپس بروکلی را کمی بالای ظرف نگه دارید تا مقدار اضافی آن به ظرف برگردد.

سپس بروکلی را در ظرف دوم، یعنی ظرف آرد و بیکینگ پودر و ادویه قرار دهید تا طعم‌دار شود.

 

مرحله چهارم

 

طرز تهیه کلم بروکلی پفکی؛ یک اسنک مقوی و جذاب برای بچه‌ها

 

 

در مرحله چهارم طرز تهیه کلم بروکلی پفکی، برای گرفتن نتیجه بهتر، می‌توانید کلم بروکلی‌های آماده شده را به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید. پس از گذشت این مدت زمان، وقت سرخ کردن مواد است. برای سرخ کردن این مواد، باید از تابه گود استفاده کنید تا روغن روی مواد را بپوشاند و سرخ کند. در تابه گود، مقداری روغن سرخ کردنی قرار دهید و صبر کنید تا روغن داغ شود. سپس تکه‌های بروکلی را در تابه قرار دهید و صبر کنید تا سرخ شود. پس از سرخ کردن بروکلی‌ها آنها را در دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن جذب دستمال شود.

 

شاید کلم بروکلی پفکی به اندازه اسنکی مثل میگو پفکی مجلسی و رستورانی نباشد اما این غذا به‌خاطر سوخاری بودن، کالری و چربی زیادی دارد و باید در مصرف آن مراقب باشید. البته به‌خاطر مزه و ظاهر خوب، راهی برای تشویق فرزندانتان به خوردن کلم بروکلی است. می‌توانید در مراحل بعدی، دیگر کلم بروکلی را سوخاری نکنید و به صورت خام و طبیعی، به کودکتان بدهید. نوش جان!

 

خواص کلم بروکلی برای سلامت بدن

 

طرز تهیه کلم بروکلی پفکی سوخاری؛ یک اسنک مقوی و جذاب برای بچه‌ها

 

 

کلم بروکلی سرشار از فیبر، ویتامین C، ویتامین K، آهن و پتاسیم است. این سبزی همچنین پروتئین بیشتری نسبت به سایر سبزیجات دارد. می‌توانید این سبزی مقوی را به صورت خام، سرخ شده، سوخاری، آب‌پز یا بخارپز میل کنید یا در سالاد، سوپ یا کوکوها بریزید.

کلم بروکلی همچنین دارای آنتی‌اکسیدان است؛ یعنی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و برای پوست نیز مفید است. کلم بروکلی همچنین باعث پیشگیری بیماری‌های قلبی، آلرژی و سرطان‌ها نیز می‌شود. وجود آهن در کلم بروکلی، باعث می‌شود این سبزی مؤثر برای کم‌خونی نیز بسیار مؤثر باشد.

 

کالابرگ الکترونیک