۲ طرز تهیه سینه مرغ سوخاری پنیری در فر و بدون فر

۲ طرز تهیه سینه مرغ سوخاری پنیری در فر و بدون فر


20 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
سینه مرغ سوخاری پنیری

اگر طرفدار غذاهای فست‌فودی مثل کراکت یا شنیسل هستید، تجربه پختن و چشیدن طعم مرغ سوخاری با پنیر پیتزا را از دست ندهید. مثلا فکر کنید در حالی که دارید شنیسل می‌خورید، چند طعم دیگر را هم می‌چشید، که خب شک نکنید خیلی هیجان‌انگیز است، مخصوصا اگر در کنارش سس‌ سیر یا سس‌ تند هم داشته باشید. فیله یا سینه مرغ سوخاری با پنیر پیتزا یکی از آن غذاهای با مرغ است که می‌توانید به راحتی برای دورهمی‌ها و در جمع خانواده و دوستان سرو کنید و حتما با این کار بچه‌های کم‌سن و سال‌تر را هم سر ذوق می‌آورید. معمولا بچه‌ها عاشق این طعم‌های به‌روز و متفاوت هستند و به چشم زنگ تفریح به این مدل غذاها نگاه می‌کنند. ما در این مطلب از سرویس آشپزی در مجله کوروش، سعی کردیم ۲ طرز تهیه فیله یا سینه مرغ سوخاری پنیری را در فر و بدون فر برای شما آماده کنیم تا هر کدام را که برایتان راحت‌تر بود، درست کنید. در ادامه همراهمان باشید.

 

 

طرز تهیه سینه مرغ سوخاری با پنیر پیتزا

 

مرغ-سوخاری-با-پنیر

 

مواد لازم

 

سینه مرغ: ۶ عدد

پنیر ورقه‌ای (پیتزا یا گودا): ۶ عدد

ژامبون: ۶ عدد

تخم مرغ: ۱ عدد

آرد (گندم): ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

آرد سوخاری: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه: به میزان لازم

حتما بخوانید  5 طرز تهیه شیر بلال کبابی و آب پز با انواع سس و چاشنی

پودر سیر، پودر آویشن: به میزان لازم

 

 

طرز تهیه سینه مرغ سوخاری پنیری بدون فر

 

طرز تهیه سینه مرغ سوخاری پنیری بدون فر

 

مرحله اول

 

سینه مرغ را از وسط برش بزنید تا نازک شود. آن را با استیک کوب بکوبید تا کمی پهن‌ شود ولی حواستان باشد که نباید بافت آن پاره شود. روی سینه را ادویه بزنید. نمک، فلفل سیاه، آویشن و پودر سیر را روی آن بپاشید و روی سینه مرغ را با سلفون بپوشانید و در یخچال قرار دهید.

سپس فیله‌ها را بیرون بیاورید و یک لایه از سینه را بردارید و یک ورق ژامبون روی آن بگذارید. روی ژامبون را یک ورق پنیر قرار دهید و سینه مرغ را لوله کنید و بپیچید. می‌توانید از خلال دندان برای محکم‌تر کردن سینه‌ مرغ استفاده کنید.

 

 

مرحله دوم

 

درست کردن سینه مرغ سوخاری پنیری بدون فر

 

تخم‌مرغ را در یک ظرف بشکنید و هم بزنید تا سفیده و زرده مخلوط شود. در یک ظرف آرد گندم و در ظرف دیگر، آرد سوخاری بریزید. مرغ پیچیده شده را اول در آرد سفید و سپس در تخم مرغ بغلتانید. بعد آن را به ظرف آرد سوخاری منتقل کنید و در آن بچرخانید تا کاملا به آرد آغشته شود. این کار را برای همه فیله‌ها انجام دهید.

 

 

مرحله سوم

 

در یک تابه کمی روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. فیله‌ها را در روغن کاملا سرخ کنید. سینه مرغ را روی دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه رول مرغ پنیری

 

 

طرز تهیه سینه مرغ سوخاری با پنیر پیتزا در فر

 

حتما بخوانید  طرز تهیه شربت دارچین مجلسی به ۲ روش ساده و وانیلی

طرز تهیه سینه مرغ سوخاری با پنیر پیتزا در فر

 

فیله‌ها را مانند روش بالا آماده کنید و بپیچید. بعد از اینکه آنها را سوخاری کردید، یک سینی فر را چرب کنید. فر را روی دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. سینی فر را در طبقه وسط به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید. وقتی روی فیله‌ها طلایی شد، آنها را از فر خارج کنید. قبل از اینکه سینی را بیرون بیاورید با خلال دندان امتحان کنید تا مطمئن شوید، پخته‌اند.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شنیسل مرغ بسیار خوشمزه

 

 

فوت و فن‌ های طرز تهیه سینه مرغ سوخاری با پنیر پیتزا

 

فوت و فن‌ های طرز تهیه سینه مرغ سوخاری با پنیر پیتزا

 

*برای درست کردن سینه مرغ سوخاری پنیری هم می‌توانید از فیله و هم از سینه مرغ استفاده کنید ولی بافت سینه مرغ برای تهیه این غذا بهتر است.

 

*در صورت تمایل می‌توانید برای مزه‌دار کردن فیله یا سینه مرغ، از قبل آنها را در مقداری آبلیمو یا سس بالزامیک و سس مایونز  بخوابانید و در پلاستیک زیپ‌دار بگذارید و به مدت ۲ ساعت در یخچال استراحت دهید.

 

*برای مواد میانی فیله مرغ با پنیر، می‌توانید از قارچ یا سوسیس هم استفاده کنید. البته قبل از استفاده در فیله، آنها را در کمی روغن سرخ کنید.

 

* سینه مرغ سوخاری با پنیر پیتزا را می‌توانید باسس کچاپ  یا سس تند سرو کنید.

 

*می‌توانید ژامبون را از دستور پخت سینه مرغ سوخاری با پنیر حذف کنید.

 

*داخل سینه‌ مرغ را می‌توانید علاوه بر پنیر پیتزا یا چدار از مقداری کره و سبزیجاتی که دوست دارید مثل جعفری یا گشنیز هم قرار دهید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کراکت بادمجان و سیب‌زمینی

 

کالابرگ الکترونیک