طرز تهیه اسپاگتی با سس راتاتویی یا راتاتول به ۲ روش

طرز تهیه اسپاگتی با سس راتاتویی یا راتاتول به ۲ روش


7 دی 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه اسپاگتی با سس راتاتویی یا راتاتول به ۲ روش

سس راتاتوی یا راتاتویی یا سس راتاتول را یکی از محبوب‌ترین سس‌ها در کل دنیا برای روی پاستا یا اسپاگتی با سس سبزیجات است. استفاده از سبزیجات و صیفی‌جات رنگارنگ در طرز تهیه سس راتاتویی، حسابی اشتها برانگیز است و ترکیب آن با ادویه‌های مختلف آن را منحصر به فرد می‌کند. بنابراین در این مطلب از مجله کوروش تصمیم گرفتیم طرز تهیه اسپاگتی با سس راتاتویی یا راتاتول را به شما آموزش دهیم. در لیست انواع پاستا و ماکارونی طرز تهیه این اسپاگتی بسیار مشهور و محبوب است. طرز تهیه اسپاگتی با سس راتاتویی به روش اول، از فر استفاده شده و با مواد بیشتری پخته شده است و در دستور دوم اسپاگتی با سس راتاتویی در مدت زمان کمتری آماده می‌شود ولی طعم  و رنگ آن هم بسیار جذاب است. دستور پخت اول از سایت کیت و آشپزی و دستور پخت دوم از سایت سلامت سازی ترجمه شده‌اند.

 

طرز تهیه اسپاگتی با سس راتاتویی در فر

 

طرز تهیه اسپاگتی با سس راتاتویی یا راتاتول به ۲ روش

مواد لازم

 

گوجه فرنگی گیلاسی یا انگور: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

بادمجان: ۱ عدد متوسط

کدو سبز : ۱ عدد متوسط

کدو سبز زرد: ۱ عدد متوسط

فلفل دلمه‌ای قرمز ​​(یا نارنجی یا زرد): ۱ عدد متوسط

پیاز ​​زرد یا سفید: ۱ عدد متوسط

روغن زیتون: ۶ قاشق غذاخوری

سرکه بالزامیک: ۲ قاشق غذاخوری

سیر: ۶ حبه

نمک: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

اسپاگتی غلات کامل: ۲۵۰ گرم

پنیر پارمزان تازه رنده شده: اختیاری

ریحان ساطوری شده: ۲ قاشق غذاخوری

پونه کوهی تازه خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری (یا ۱ قاشق چای خوری پونه کوهی خشک)

آویشن تازه (اختیاری): ۱ قاشق چای‌خوری

فلفل سیاه و فلفل قرمز: به میزان دلخواه

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه اسپاگتی با سس راتاتویی یا راتاتول به ۲ روش

 

مرحله اول

 

طرز تهیه انواع پاستا ماکارونی در فر و بدون فر روی گاز مرسوم است. برای تهیه این اسپاگتی با سس سبزیجات فر را با دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت گرم کنید. در ماهیتابه یا ظرف کوچک، گوجه‌فرنگی‌های گیلاسی را بریزید و با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون، نمک و فلفل مخلوط کنید. بادمجان، کدو سبز، کدو زرد، فلفل دلمه‌ای و پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در یک کاسه بزرگ بریزید و با هم مخلوط کنید.

 

مرحله دوم

 

بقیه روغن زیتون، سرکه بالزامیک، سیر له شده، نمک، فلفل سیاه و کمی فلفل قرمز را اضافه کنید. این ترکیب را ظرف سبزیجات بالا بچرخانید و با دست یا یک قاشق بزرگ آن را به هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. همه را در یک تابه بریزید.

گوجه‌فرنگی‌ها را روی توری پایین فر و سبزیجات را روی توری بالایی قرار دهید. تایمر را روی مدت ۲۰ دقیقه تنظیم کنید. اسپاگتی یا ماکارونی یا پاستای خود را طبق دستور العمل آماده کنید. قبل از آبکشی، حدود ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی از آب پخت اسپاگتی را ذخیره کنید. اسپاگتی پخته شده را به کاسه بزرگ سرو منتقل کنید.

 

مرحله سوم

 

بعد از ۲۰ دقیقه هر دو ظرف را از فر خارج کنید. گوجه فرنگی ها باید ترکیده و آبدار باشند، در این صورت، پخت آنها تمام شده است.

با استفاده از کاردک سبزیجات را به هم بزنید، سپس آنها را دوباره در یک لایه مرتب کرده و دوباره آنها را برای مدت ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید تا پخته و طلایی شوند. در ظرف سرو، گوجه‌های گیلاسی و آب آنها را روی اسپاگتی بریزید. پارمزان خرد شده را روی آن بپاشید.سبزیجات پخته شده را از فر خارج کرده و به ظرف اضافه کنید و آن را مخلوط شود.

پونه کوهی و آویشن را روی اسپاگتی بپاشید و نمک، فلفل و فلفل قرمز اضافه کنید تا کاملا مزه‌دار شود. می‌توانید باز هم کمی پارمزان اضافه و سرو کنید.

 

 

طرز تهیه اسپاگتی با سس راتاتویی بدون فر

 

طرز تهیه اسپاگتی با سس راتاتویی یا راتاتول به ۲ روش

 

مواد لازم

 

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

پیاز زرد: ۱ عدد متوسط

سیر: ۳ حبه

بادمجان: ۱ عدد متوسط

گوجه فرنگی گیلاس: ۱ عدد

فلفل دلمه‌ای: ۲ عدد (رنگ دلخواه)

کدو سبز: ۱ عدد

نمک و فلفل: ۱/۲ قاشق چایخوری (یا به میل)

 

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه اسپاگتی با سس راتاتویی یا راتاتول به ۲ روش

 

 مرحله اول

 

در یک قابلمه بزرگ، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر را با حرارت متوسط ​​گرم کنید. پیاز را اضافه کرده و به مدت ۲ دقیقه بپزید، تا شفاف شود. بعد سیر، بادمجان، فلفل دلمه‌ای، گوجه فرنگی، کدو سبز و نمک و فلفل را که از قبل خرد کرده بودید، اضافه کنید. به هم بزنید تا همه سبزیجات با هم مخلوط شوند.  در ظرف را بگذارید و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بپزید تا زمانی که سبزیجات نرم شوند و گوجه‌فرنگی‌ها بافت سفت خود را از دست بدهند. آن را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

 

مرحله دوم

 

در همین حال، قابلمه جداگانه‌ای از آب نمک را به جوش آورده و اسپاگتی را طبق دستور بپزید. وقتی سبزیجات پخته‌شده کمی خنک شدند، آنها را به غذاساز یا مخلوط کن منتقل کرده و مخلوط کنید تا تبدیل به یک سس غلیظ شوند. دوباره مواد را به تابه منتقل کنید و روی حرارت ملایم گرم کنید. اسپاگتی پخته شده را صاف کرده و به کاسه‌های جداگانه‌ای تقسیم کنید. روی آن را سس راتاتویی، پارمزان، بادام هندی (اختیاری) و گیاهان تازه (مانند ریحان) قرار دهید.

اسپاگتی (پاستا) با سس راتاتول را گرم سرو کنید.

 

نکته: می‌توانید از قارچ هم در طرز تهیه اسپاگتی با سس راتاتویی استفاده کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک