۲ طرز تهیه راگو مرغ و سبزیجات و راگو گوشت و سیب زمینی

۲ طرز تهیه راگو مرغ و سبزیجات و راگو گوشت و سیب زمینی


19 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه راگو مرغ

خوراک راگو خوراک لذیذ و مشهور فرانسوی است که می‌توانید همراه با برنج، ماکارونی، نان، نودل و غذاهای دیگر میل کنید. همچنین این غذا با گوشت خوشمزه را می‌توانید در وعده‌های اصلی یا افطاری به عنوان یک وعده نونی خوشمزه و ساده میل کنید. تهیه این خوراک آسان است و تنها ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا بپزد. ۲ طرز تهیه راگو مرغ و سبزیجات فرانسوی و طرز تهیه راگو گوشت و سیب زمینی به سبک فرانسوی را از سرویس آشپزی در مجله کوروش بخوانید.

 

 

طرز تهیه راگو مرغ و سبزیجات

 

طرز تهیه راگو مرغ و سبزیجات

مواد لازم

 

مرغ چرخ‌کرده: ۴۰۰ گرم

کرفس: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار به صورت خردشده

هویج: ۴/۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار به صورت خردشده

آب مرغ: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

گوجه‌فرنگی: ۲ عدد متوسط

پیاز: ۲ عدد متوسط

سیر: ۴ حبه

رزماری: ۱ قاشق چای‌خوری

نمک و فلفل: به مقدار لازم

روغن: به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه

 

 تهیه خوراک راگو مرغ

مرحله اول

 

خوراک راگو فرانسوی بیشتر شبیه یک خورش غلیظ و کم آب است. برای تهیه راگو مرغ و سبزیجات ابتدا باید مرغ را چرخ کنید و تمام سبزیجات را خرد کنید. سپس تابه‌ای بردارید و در آن روغن بریزید. پس از گرم‌شدن روغن، پیاز را اضافه کنید و کمی تفت دهید. پس از مدتی، سیر خردشده را اضافه کنید و تفت دهید. در گام بعدی، هویج خردشده را اضافه کنید و دوباره پس از کمی تفت‌دادن، کرفس خردشده را به سبزیجات قبلی اضافه کنید و تفت بدهید.

حتما بخوانید  معرفی انواع برنج ایرانی و مقایسه ویژگی های آن ها

 

 

مرحله دوم

 

در این مرحله، مرغ چرخ‌کرده را به سبزیجات درون تابه اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. پس از مدت کمی، رزماری، نمک و فلفل را برای خوش‌طعم شدن غذا، به آن اضافه کنید.

 

 

مرحله سوم

 

در این مرحله، گوجه‌ها را پوست بگیرید و رنده کنید. سپس به مواد روی گاز، اضافه کنید و هم بزنید. پس از مدت کمی تفت‌خوردن مواد، آب مرغ را به ترکیب اضافه کنید و صبر کنید تا خوراک جا بیفتد.

خوراک راگوی مرغ و سبزیجات شما آماده است. نوش جان!

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورش قیمه مجلسی

 

 

طرز تهیه خوراک راگو گوشت و سیب زمینی

 

طرز تهیه خوراک راگو گوشت و سیب زمینی

مواد لازم

 

گوشت: ۳۵۰ خردشده و بدون استخوان

لوبیا سبز: ۴۰۰ گرم خردشده

پیاز: ۱ عدد متوسط

هویج: ۳ عدد متوسط

سیب‌زمینی: ۳ عدد متوسط

فلفل دلمه‌ای: ۲ عدد

رب گوجه‌فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری

آب: ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

نمک و فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم

آبلیمو: به مقدار لازم

روغن: به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه

 

درست کردن خوراک راگو گوشت و سیب زمینی

مرحله اول

 

ابتدا تمام سبزیجات از جمله سیب‌زمینی، فلفل دلمه‌ای، پیاز و لوبیا سبز (به جای لوبیا سبز از لوبیا چیتی هم می‌توانید استفاده کنید) را خرد کنید. سپس هویج را حلقه‌حلقه کنید. در گام بعدی، تابه‌ای متوسط بردارید و گوشت خردشده را با روغن و پیاز خردشده، تفت دهید. خوراک راگو را با گوشت چرخ کرده هم به جای گوشت خرد کرده می‌توانید درست کنید که سریعتر هم آماده می‌شود.

 

 

مرحله دوم

 

حتما بخوانید  3 طرز تهیه ماهی شکم پر مجلسی در توستر و فر یا ماهیتابه

پس از اندکی تفت‌خوردن مواد، ۴ لیوان آب را به تابه اضافه کنید. سپس هویج حلقه‌حلقه شده و لوبیا سبز خردشده را به تابه اضافه کنید و اجازه دهید مواد تفت بخورند. سپس در تابه‌ای جدا، فلفل دلمه‌ای را با مقدار کمی روغن یا آب تفت بدهید و سپس به تابه اصلی اضافه کنید.

 

 

مرحله سوم

 

پس از نیم‌پز شدن گوشت و مواد دیگر، سیب‌زمینی خردشده (در صورت تمایل قارچ تفت داده شده یا بادمجان تفت داده شده و خرد شده هم می‌توانید به راگو اضافه کنید) و رب گوجه‌فرنگی را به تابه اضافه کنید. سپس در تابه را ببندید و صبر کنید تا غذا جا بیفتد.

در آخر، می‌توانید آبلیمو یا فلفل و نمک را به راگوی گوشت اضافه کنید تا غذا خوش‌طعم‌تر شود. خوراک راگو مرغ و سبزیجات یا خوراک راگو گوشت و سیب زمینی را با نان به صورت یک غذای نونی را به عنوان سس ماکارونی با ماکارونی و البته انواع پلو و برنج می‌توانید سرو کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه و رازهای خوشمزه و قرمز شدن ماکارونی را هم بخوانید.

 

کالابرگ الکترونیک