طرز تهیه ساندویچ پنینی مرغ در ماهیتابه بدون فر و دستگاه ساندویچ‌ساز

طرز تهیه ساندویچ پنینی مرغ در ماهیتابه بدون فر و دستگاه ساندویچ‌ساز


18 اسفند 1398 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ساندویچ پنینی مرغ در ماهیتابه بدون فر و دستگاه ساندویچ‌ساز

ساندویچ پنینی یا به قول ایتالیایی‌ها «پانینی» با ریشه ایتالیایی یک ساندویچ مرغ یا گوشت گریل شده یا کبابی است. در رستوران‌ها و مغازه‌های فست فود معمولا ساندویچ پنینی را با دستگاه پنینی‌ساز تحت فشار و با پرس درست می‌کنند اما بدون دستگاه و فر هم می‌توانید این ساندویچ ساده و خوشمزه و مقوی را درست کنید. پنینی را با گوشت گوساله به صورت رست بیف یا گوشت مرغ درست می‌کنند و اضافه کردن قارچ و مخلفات دیگر به آن سلیقه‌ای است. طرز تهیه ساندویچ پنینی مرغ یا چیکن پنینی بدون نیاز به فر و دستگاه پنینی یا ساندویچ‌ساز را در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه ساندویچ پنینی مرغ

 

طرز تهیه ساندویچ پنینی مرغ در ماهیتابه بدون فر و دستگاه ساندویچ‌ساز

مواد لازم برای ۶ ساندویچ پنینی

نان باگت متوسط: ۳ عدد

سینه مرغ بدون پوست و استخوان: ۵۰۰ گرم

قارچ: ۱۵۰ گرم

سس مایونز: ۳ قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا: ۱۵۰ گرم

پنیر گودا: ۶ ورقه

نمک، فلفل، آویشن و پودر سیر: به مقدار دلخواه

روغن مایع: به مقدار لازم

 

طرز تهیه

 

مرحله اول

 

ابتدا سینه مرغ بدون پوست و استخوان و شسته شده را به صورت مکعبی به اندازه حبه قند یا کمی درشت‌تر خرد کنید. نمک، فلفل، پودر سیر و کمی روغن مایع اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا تکه‌های مرغ آغشته به ادویه‌جات و مزه‌دار شوند.

 

مرحله دوم

 

یک تابه گریل یا رژیمی را روی شعله گاز گرم کنید. مرغ مزه‌دار شده را اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه خوب تفت بدهید. وقتی رنگ مرغ عوض شد، قارچ‌های خرد شده را اضافه کنید و باز هم تفت دهید. در این مرحله روی قارچ و مرغ مقداری آویشن بریزید و کمی هم کره اضافه کنید.

 

مرحله سوم

 

وقتی قارچ‌ها هم تفت خوردند و آب‌شان کشیده شد کمی دیگر تفت دهید تا مطمئن شوید گوشت مرغ پخته شده است. هر نان باگت را به دو قسمت تقسیم کنید. داخل نان‌ها را خالی کنید اما مراقب باشید خیلی توی نان نازک نشود. (برای درست کردن پنینی معمولا از  داخل نان باگت‌ها سس مایونز بمالید، مقداری نمک، فلفل، پودر سیر و آویشن هم روی سس مایونز بپاشید. مقداری پنیر پیتزا روی سس بریزید و نان باگت را با قارچ و مرغ پر کنید. یک ورقه پنیر گودا (سلیقه‌ای و اختیاری است) را هم داخل نان باگت بگذارید.

 

مرحله چهارم

 

یک تابه گریل یا رژیمی تمیز را بدون روغن داغ کنید و ساندویچ‌ها را کف تابه بچینید. یک ماهیتابه یا قابلمه سنگین را روی ساندویچ‌ها بگذارید و تا پرس و فشرده شوند. ۳ دقیقه صبر کنید (شعله گاز ملایم باشد) و سپس ساندویچ‌ها را با آرامی برگردانید و دوباره تابه یا قابلمه سنگین را روی ساندویچ‌ها بگذارید و ۳ دقیقه دیگر تفت دهید. ساندویچ پنینی شما آماده است، آن را با سس دلخواه، دورچین سبزیجات مورد علاقه یا سیب زمینی سرو و میل کنید.

 

 

نکات و فوت و فن‌های ساندویچ پنینی با مرغ یا گوشت

 

طرز تهیه ساندویچ پنینی مرغ در ماهیتابه بدون فر و دستگاه ساندویچ‌ساز

 

 

*ساندویچ پنینی با مرغ را به جای سس مایونز با سس پستو هم می‌توانید درست کنید که اتفاقا خیلی هم خوشمزه و سالم و مشهور است. طرز تهیه سس پستو را در اینجا بخوانید.

 

*برای درست کردن ساندویچ پنینی در پنینی ساز یا ساندویچ ساز از نان تست که نان مخصوص پنینی است استفاده می‌کنند ولی در ماهیتابه نمی‌توان از نان تست استفاده کرد چون به احتمال زیاد وا می‌رود و ساندویچ از هم می‌پاشد.

 

*ساندویچ پنینی مرغ و بادمجان هم یک انتخاب ایده‌آل است. به جای قارچ از بادمجان سرخ کرده یا کبابی می‌توانید استفاده کنید.

 

*برای درست کردن ساندویچ پنینی گوشت یا رست بیف ابتدا گوشت گوساله را بپزید و سپس آن را ریش ریش کنید. سپس با مقداری قارچ و ادویه گفته شده کمی تفت دهید و به همین ترتیب ساندویچ پنینی را درست کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک