طرز تهیه پائلا یا پایلا اسپانیایی با میگو ؛یک غذای اسپانیایی خوشمزه

طرز تهیه پائلا یا پایلا اسپانیایی با میگو ؛یک غذای اسپانیایی خوشمزه


21 دی 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب

پایلا یا پائلا که احتمالا به معنای همان پلو است یک غذای جدید و خوشمزه دریایی با اصالت اسپانیایی است که معمولاً با صدف یا میگو تهیه می‌شود و طعم فوق‌العاده لذیذی دارد. ترکیب برنج با میگو و عطر و رنگ‌های جذاب زعفران و سبزیجات در این غذا، ظاهری زیبا و طعمی بی‌نظیر به آن می‌بخشد. برای درست کردن این غذا می‌توان هم از برنج سفید و هم برنج قهوه‌ای استفاده کرد. در این مقاله می‌توانید دستور پخت و طرز تهیه غذای پائلا یا پایلا اسپانیا با میگو را از وب‌سایت allrecipes در مجله کوروش یاد بگیرید.

 

 

 

طرز تهیه پائلا اسپانیایی با میگو

 

طرز-تهیه-غذای-دریایی-پائلا-میگو-اسپانیایی

 

زمان تقریبی پخت و آماده‌سازی: ۴۰ دقیقه

مواد لازم برای ۴ نفر

 

روغن کانولا یا روغن زیتون: ۶ قاشق غذاخوری

پودر زردچوبه: نصف قاشق چای‌خوری

فلفل دلمه‌ای قرمز خرد شده: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

نخود فرنگی: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

سیر رنده شده: ۱ قاشق غذاخوری

برنج سفید یا برنج قهوه‌ای: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

نمک: نصف قاشق چای خوری

پودر فلفل سیاه: نصف قاشق چای خوری

میگوی تمیز شده سایز متوسط: حدود ۳۵۰ گرم

آب لیمو ترش تازه: ۳ قاشق غذاخوری

جعفری تازه خرد شده: نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار

زعفران حل شده در آِ: ۱ قاشق چای خوری

آب مرغ: ۴ قاشق غذاخوری

پیاز ریز خرد شده: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

گوجه فرنگی خرد شده: نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار

پودر پاپریکای شیرین: نصف قاشق چای خوری

پونه کوهی: ۲ قاشق چای خوری

سینه مرغ مربعی خرد شده: ۵۰۰ گرم

برگ بو: به مقدار لازم (اختیاری)

سوسیس خرد شده: ۴۰۰ گرم (اختیاری)

 

طرز تهیه

مرحله اول طرز تهیه پایلا اسپانیایی با میگو

 

طرز-تهیه-غذای-دریایی-پائلا-میگو-اسپانیایی

 

در اولین مرحله از دستور پخت پائلا اسپانیا با میگو باید ۲ لیوان برنج را با مقداری آب و نمک برای چند ساعت بخیسانید و سپس یک قابلمه آب را روی گاز قرار دهید تا به جوش بیاید. بعد از اینکه آب به جوش آمد، برنج را به همراه کمی روغن به آن اضافه کنید. زمانی که برنج قد کشید و آماده آبکشی شد، آن را آبکش کنید و کنار بگذارید. مرغ‌هایی را که به صورت مربعی برش داده‌اید، داخل یک کاسه بریزید. سپس ۲ قاشق روغن زیتون، پاپریکا، پونه کوهی، زردچوبه و مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. حالا روی ظرف را بپوشانید و آن را در یخچال قرار دهید تا مرغ‌ها مزه‌دار شوند.

 

مرحله دوم طرز تهیه پایلا اسپانیایی با میگو

 

طرز-تهیه-غذای-دریایی-پائلا-میگو-اسپانیایی

 

در دومین مرحله از طرز تهیه غذای اسپانیایی پائلا باید ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون در یک ماهیتابه بریزید و اجازه دهید با حرارت متوسط داغ شود. سپس سیر رنده شده، فلفل دلمه قرمز را به آن اضافه کنید. جعفری، آب مرغ، آب لیمو ترش تازه و زعفران را به آن اضافه کنید. برنج آبکش شده را به مواد اضافه کنید و بعد از مخلوط شدن مواد با برنج، شعله گاز را خاموش کنید. حالا یک ماهیتابه دیگر روی حرارت متوسط شعله گاز قرار دهید و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون در آن بریزید. مرغ و پیاز خرد شده را به تابه اضافه کنید و ۵ دقیقه هم بزنید تا کمی تغییر رنگ دهند. سپس سوسیس و میگو، گوجه و نخود فرنگی را به مرغ‌ها اضافه کنید و مواد را خوب با هم ترکیب کنید.

 

مرحله سوم طرز تهیه پایلا اسپانیایی با میگو

 

طرز-تهیه-غذای-دریایی-پائلا-میگو-اسپانیایی

 

در این مرحله از طرز تهیه پایلا اسپانیایی باید کمی صبر کنید تا مواد با شعله ملایم پخته شوند. بعد اینکه رنگ میگوها صورتی شد و مواد به خوبی پخت، پلو طعم‌دار شده را با ترکیب مرغ و میگوها مخلوط کنید. می‌توانید مرغ و میگوها را لای برنج قرار دهید. سپس برای چند دقیقه برنج را با شعله ملایم روی گاز قرار دهید تا دم بکشد. در نهایت این غذای خوشمزه را در دیس مناسب سرو کنید و نوش جان کنید.

 

نکات و فوت و فن‌های پایلا اسپانیایی با میگو

 

طرز-تهیه-غذای-دریایی-پائلا-میگو-اسپانیایی

 

*برای تزئین غذا بهتر است کمی از ترکیب مرغ و میگو و سبزیجات را برای روی غذا کنار بگذارید و با قرار دادن چند برش لیمو ترش، این غذای جدید و خوشمزه را به بهترین شکل ممکن تزئین کنید.

 

*رنگ این غذا به خاطر وجود زعفران و انواع سبزیجات و گوجه بسیار جذاب است، اما در صورت تمایل می‌توانید مقداری رب نیز به غذا اضافه کنید.

 

*برای تهیه غذای اسپانیایی پائلا در اصل باید برنج با کمی آب و سبزیجات پخته شود و نیازی به آبکش کردن نیست، اما از آنجایی که برنج چسبناک و آبکی به ذائقه ما ایرانی‌ها چندان خوشایند نیست، در این دستور از برنج آبکش استفاده شده است.

 

*در برخی از دستورهای طرز تهیه پایلا اسپانیایی، همراه با مرغ و میگو، از صدف نیز استفاده می‌شود.

 

کالابرگ الکترونیک