طرز تهیه نان شیرمال نارگیلی خوشمزه برای صبحانه و عصرانه

طرز تهیه نان شیرمال نارگیلی خوشمزه برای صبحانه و عصرانه


8 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
نان شیرمال نارگیلی بهترین صبحانه تابستانی

نان شیرمال نارگیلی یک میان وعده و صبحانه تابستانی و زمستانی بسیار خوشمزه و سالم است که طرز تهیه آن همانند نان شیرمال است. تنها تفاوت نان شیرمال نارگیلی با شیرمال ساده خانگی موادی است که در داخل آن قرار می‌گیرد. این مواد ترکیبی از نارگیل و عسل هستند. در این مقاله از مجله کوروش طرز تهیه نان شیرمال نارگیلی خانگی را آموزش می‌دهیم.

 

طرز تهیه نان شیرمال نارگیلی

 

تهیه-نان-شیرمال-نارگیلی

 

 

مواد لازم برای تهیه نان شیرمال

 

پودر خمیر‌مایه: ۱ قاشق چای‌خوری
آب: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
شکر: ۱/۵ لیوان دسته‌دار فرانسوی
نمک: ۱/۳ قاشق چای‌خوری
روغن مایع: ۱/۵ لیوان دسته‌دار فرانسوی
تخم‌مرغ: ۲ عدد
آرد: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

 

 

مواد لازم برای مواد داخل نان شیرمال نارگیلی

 

تهیه-نان-شیرمال-نارگیلی

 

 

عسل: ۴ قاشق غذاخوری
پودر نارگیل: یک لیوان دسته‌دار فرانسوی
کره: ۲ قاشق غذاخوری

 

 

مراحل تهیه نان شیرمال نارگیلی

 

 

مرحله اول

 

در مرحله اول از طرز تهیه نان شیرمال نارگیلی، خمیر‌مایه را داخل آب ریخته و یک قاشق شکر نیز به آن اضافه کنید. مخلوط خمیرمایه و شکر را در آب هم بزنید. ۱۵ دقیقه صبر کنید. خمیرمایه باید در این ۱۵ دقیقه کف کند و عمل بیاید.

 

 

مرحله دوم

 

تهیه-نان-شیرمال-نارگیلی

 

در مرحله دوم از طرز تهیه نان شیرمال نارگیلی، تخم‌مرغ، روغن، نمک و شکر را با هم مخلوط کرده و کاملاً هم بزنید. مخلوط آماده شده باید کاملاً صاف و روان باشد.

 

 

مرحله سوم

 

در مرحله سوم، خمیرمایه عمل آمده را به مخلوط اضافه کنید. سپس کم کم آرد را هم در چندین مرحله به مواد اضافه کنید و آهسته هم بزنید. در این مرحله خمیر شیرمال شما تقریباً آماده است. خمیر را در داخل یک کیسه گذاشته و ۲ ساعت صبر کنید تا خمیر آماده شود.

 

 

مرحله چهارم

 

این مرحله مربوط به تهیه مواد داخل نان شیرمال نارگیلی است. تنها کافی است تا عسل، کره آب شده و پودر نارگیل را با هم کاملاً مخلوط کنید. مواد داخل نان شیرمال نارگیلی شما آماده است.

 

 

مرحله پنجم

 

در مرحله پنجم، پس از دو ساعت خمیر را کمی ورز دهید. سپس خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید و هر قسمت رو به صورت دایره‌های بزرگ در آورده و با وردنه صاف کنید . مواد داخل نان شیرمال نارگیلی را روی خمیرها ریخته و هر کدام از آن‌ها را رول ( بپیچید) کنید. سپس انتهای خمیرها را ببندید و اطراف آن را مرتب کنید. خمیر را داخل سینی فر قرار دهید به خاطر داشته باشید که حتماً سینی فر را کمی چرب کنید.

 

 

مرحله آخر

 

تهیه-نان-شیرمال-نارگیلی

 

در مرحله آخر از طرز تهیه نان شیرمال نارگیلی، خمیرهایی که با مواد پر شده‌اند را به مدت نیم ساعت در یک جا با دمای متعادل قرار دهید. پس از آن روی خمیرها کمی زرده تخم‌مرغ بمالید. زرده تخم‌مرغ باعث براقی روی نان شیرمال می‌شود‌. شما می‌توانید کمی کنجد هم روی سطح خمیرها بپاشید. در این مرحله فر را روشن کرده و در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید. سینی فر را داخل فر گذاشته و نیم ساعت صبر کنید. نان شیرمال نارگیلی شما پس از نیم ساعت پخته شده و آماده سرو است.

 

این نان خوشمزه معمولاً در شهرهایی چون تبریز به عنوان نان افطار سرو می‌شود. همچنین شما می‌توانید از این نان به عنوان یک میان وعده خوشمزه و سالم استفاده کنید. در برخی از شهرهای ایران، این نان با شیره انگور و یا شیره خرما سرو می‌شود. شما می‌توانید برای تزیین نان شیرمال نارگیلی از کمی پودر پسته و بادام نیز استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک