طرز تهیه ناگت گوشت سوخاری خوشمزه و مجلسی به روشی ساده

طرز تهیه ناگت گوشت سوخاری خوشمزه و مجلسی به روشی ساده


26 آذر 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه و فوت و فن‌های ناگت گوشت سوخاری خوشمزه و مجلسی

ناگت گوشت یکی از لذیذترین غذاهای دنیا با گوشت چرخ کرده است که اکثر افراد آن را به صورت آماده از بیرون تهیه می‌کنند. اما بهتر است بدانید که درست کردن این غذای انگشتی خوشمزه برای بچه‌ها و بزرگترها بسیار ساده است و شما می‌توانید بعد از آماده کردن مواد ناگت حتی آن را در فریزر نگهداری کنید و هر زمان که دوست داشتید، آن را گرم کنید. در این مقاله می‌توانید طرز تهیه ناگت گوشت را از وب‌سایت masala در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه ناگت گوشت سوخاری

 

طرز تهیه و فوت و فن‌های ناگت گوشت سوخاری خوشمزه و مجلسی

 

زمان تقریبی پخت و آماده سازی غذا: ۱۰۵ دقیقه

مواد لازم برای ۲ نفر

 

گوشت چرخکرده: ۳۰۰ گرم

نان سوخاری یا خرده نان: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

فلفل سیاه: نصف قاشق چایخوری

فلفل سفید: نصف قاشق چایخوری

پودر سیر: نصف قاشق چایخوری

تخم مرغ: ۲ تا ۳ عدد

روغن برای سرخ کردن: به مقدار لازم

نمک: به مقدار لازم

کاهو و گوجه فرنگی برای تزئین: به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه ناگت گوشت سوخاری خوشمزه و مجلسی

 

مرحله اول

 

طرز تهیه ناگت گوشت هم مثل ناگت مرغ و ناگت میگو ساده است. برای شروع ابتدا گوشت چرخکرده را داخل یک ظرف مناسب می‌ریزید و مقداری نمک، پودر سیر، فلفل سیاه آسیاب شده، پودر فلفل سفید به آن اضافه می‌کنید و خوب هم می‌زنید. می‌توانید برای اینکه مواد بهتر هم بخورند آن‌ها را داخل غذاساز بریزید و برای چند دقیقه دستگاه را روشن کنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند. حال ۳ عدد تخم مرغ را در یک کاسه جدا بریزید و خوب هم بزنید و سپس در ظرفی جداگانه نگه دارید.

 

مرحله دوم

 

طرز تهیه ناگت گوشت سوخاری خوشمزه و مجلسی

 

در این مرحله از طرز تهیه ناگت گوشت باید مواد گوشتی مزه‌دار شده را به اندازه یک گردو بردارید و با دست آن را به شکل دلخواه درآورید. سپس گوشت را به داخل ظرفی از آرد ذرت فرو ببرید تا آرد به سطح گوشت به خوبی بچسبد. پس از آن ناگت‌ها را در تخم مرغ غوطه‌ور کنید و سپس داخل ظرفی از خرده نان یا نان سوخاری قرار دهید تا پودر سوخاری تمام سطح ناگت را بپوشاند. این کار را برای همه ناگت‌ها تکرار کنید. برای درست کردن این ناگت‌ها می‌توانید آن‌ها را به شکل لوله‌ای، دایره و یا هر شکلی که دوست دارید حالت دهید و بعد مراحل آرد ذرت، تخم مرغ و آرد سوخاری را به اتمام برسانید.

 

مرحله سوم

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه ناگت گوشت باید مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و اجازه دهید با شعله ملایم گرم شود. بعد از اینکه از داغ شدن روغن مطمئن شدید، ناگت گوشت چرخکرده سوخاری را به آرامی داخل روغن قرار دهید تا سرخ شود و رنگ آن طلایی شود. استفاده از روغن بیشتر برای سرخ کردن ناگت موجب می‌شود که داخل ناگت‌ها بهتر پخته شوند و از طرف سوخاری اطراف ناگت نیز تردتر و خوشمزه‌تر شود. بهتر است به اندازه‌ای روغن داخل ماهیتابه بریزید که سطح ناگت را بپوشاند. در نهایت برای سرو کردن ناگت‌ها می‌توانید ابتدا آن‌ها را روی دستمال مخصوص قرار دهید تا روغن اضافی آن جذب شود. سپس در یک ظرف به همراه گوجه فرنگی خرد شده و کاهو سرو کنید و از طعم لذیذ آن در کنار خانواده لذت ببرید.

 

نکات و فوت و فن‌هایی که باید در مورد طرز تهیه ناگت گوشت خانگی بدانید

 

طرز تهیه ناگت گوشت سوخاری خوشمزه و مجلسی

 

*برای درست کردن ناگت گوشت می‌توانید از ترکیب گوشت چرخکرده و سیب زمینی نیز استفاده کنید که مقدار گوشت به کار رفته در ناگت کمتر شود.

*برخی افراد در زمان شکل دادن به ناگت، داخل آن مقداری پنیر پیتزا نیز قرار می‌دهند تا غذا در زمان خوردن طعم لذیذتری داشته باشد.

*در این دستور پخت از پیاز استفاده نشده، اما شما می‌توانید برای از بین بردن بوی گوشت از پیاز رنده شده که آب آن را با کمی فشار گرفته‌اید نیز استفاده کنید.

*به یاد داشته باشید که اگر غذاساز ندارید، حتماً گوشت ناگت را برای چند دقیقه به خوبی ورز دهید تا انسجام بهتری پیدا کند و موقع سرخ شدن مواد از هم نپاشد.

 

کالابرگ الکترونیک