طرز تهیه کباب ملکه گوشت و بادمجان | یک کباب دیگی و تابه ای لذیذ و آسان

طرز تهیه کباب ملکه گوشت و بادمجان | یک کباب دیگی و تابه ای لذیذ و آسان


29 آذر 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کباب ملکه گوشت و بادمجان؛ یک کباب دیگی و تابه ای لذیذ و آسان

شاید برای اولین بار باشد که اسم کباب ملکه را شنیده‌اید، اما باید بدانید که این غذا با گوشت چرخ کرده یک نوع کباب تابه ‌ای لذیذ و خوشمزه است که به همراه سبزیجات سرو می‌شود. کباب ملکه گوشت و بادمجان یک غذای جذاب برای دورهمی‌های خانوادگی است و به خاطر ظاهر زیبا و شیکی که دارد، همه توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. در این مقاله می‌توانید طرز تهیه کباب ملکه با گوشت و بادمجان را در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه کباب تابه ای ملکه با گوشت و بادمجان

 

طرز تهیه کباب ملکه گوشت و بادمجان؛ یک کباب دیگی و تابه ای لذیذ و آسان

 

مواد لازم برای ۲ نفر

 

بادمجان: ۱ عدد

فلفل دلمه: ۱ عدد

گوشت چرخ کرده: ۲۰۰ گرم

روغن سرخ کردنی: به مقدار لازم

آرد نخودچی: یک قاشق چایخوری

فلفل قرمز: به مقدار لازم

سیب زمینی: ۱ عدد

پیاز: ۱ عدد

زردچوبه: به مقدار لازم

پاپریکا: به مقدار لازم

گوجه: ۱ عدد

 

طرز تهیه

مرحله اول

 

طرز تهیه کباب ملکه گوشت و بادمجان؛ یک کباب دیگی و تابه ای لذیذ و آسان

 

طرز تهیه کباب تابه ای ملکه با گوشت و بادمجان به این صورت است که شما می‌توانید کباب تابه ‌ای خود را با انواع سبزیجاتی که دوست دارید، سرو کنید و این موضوع و حتی مقدار آن کاملاً به سلیقه و انتخاب شما بستگی دارد. برای شروع باید همه سبزیجات را به صورت حلقه‌ای برش دهید و در یک کاسه بریزید. سعی کنید سبزیجات را با ضخامت یکسانی برش بزنید تا ظاهر مرتب‌تری داشته باشند.

 

مرحله دوم

 

در این مرحله از طرز تهیه کباب ملکه با گوشت و بادمجان باید پیاز را با رنده ریز رنده کنید. سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید. نصف یک فلفل دلمه را رنده کنید و به گوشت اضافه کنید و بقیه آن را به اندازه سایر سبزیجات برش دهید. مقداری آرد نخودچی، نمک، فلفل، پاپریکا و زردچوبه به گوشت بزنید و مواد را خود ترکیب کنید. سپس یک سلفون روی ظرف بکشید و مواد را برای یک ساعت داخل یخچال قرار دهید.

 

مرحله سوم

 

طرز تهیه کباب ملکه گوشت و بادمجان؛ یک کباب دیگی و تابه ای لذیذ و آسان

 

در این مرحله باید گوشت را از یخچال خارج کنید و کباب تابه ‌ای را سرخ کنید. ابتدا مواد را کمی ورز دهید تا یک دست شوند و گوست حالت منسجمی پیدا کند. برای آماده کردن کباب‌ها مقداری روغن داخل ماهیتابه بریزید و اجازه دهید با شعله متوسط داغ شود. سپس به اندازه یک گردو از مواد کباب ملکه بردارید و آن را در اندازه‌ای که سبزیجات را برش دهید، درست کنید و داخل روغن قرار دهید. اجازه دهید یک طرف کتلت خوب سرخ شود، سپس کباب تابه‌ای را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود. اگر دوست دارید برای پخت این غذا از روغن کمتری استفاده کنید، می‌توانید کباب‌ها را روی تابه گریل و با روغن بسیار کم گریل کنید. توجه داشته باشید که سایز کباب با سایز سبزیجات خرد شده متناسب باشد تا در نهایت غذای شما ظاهر زیباتری پیدا کند.

 

مرحله چهارم

 

در این مرحله از طرز تهیه کباب ملکه با گوشت و بادمجان باید سبزیجات را آماده کنید. برای این کار بهترین روش این است که سبزیجات را با روغن بسیار کم داخل تابه گریل تفت دهید. اجازه دهید یک سمت سبزیجات را گریل کنید و بعد سبزیجات را برگردانید و طرف دیگر را گریل کنید. برای این که مطمئن شوید، سبزیجات پخته است، یک خلال دندان را داخل آن‌ها فرو کنید و زمانی که نرم شده‌اند، سبزیجات را از روی ماهیتابه بردارید. اجازه ندهید سبزیجات در زمان پختن له شوند و حالت خود را از دست بدهید و سعی کنید به موقع آن‌ها را از روی حرارت بردارید.

 

مرحله پنجم

 

طرز تهیه کباب ملکه گوشت و بادمجان؛ یک کباب دیگی و تابه ای لذیذ و آسان

 

زمانی که کباب تابه ‌ای را آماده کردید و سبزیجات را گریل کردید، زمان سرو کردن غذا است. برای سرو کردن این غذا باید از یک سیخ چوبی یا خلال دندان کمک بگیرید. سبزیجات را به صورت لایه‌ای روی هم قرار دهید و گوشت را بین این سبزیجات بگذارید. سپس برای اینکه همه مواد به خوبی روی هم قرار بگیرند، با کمک یک سیخ چوبی یا خلال دندان آن‌ها را روی هم محکم کنید.

بهتر است سبزیجاتی که شل‌تر هستند را روی کباب دیگی قرار دهید و سبزیجاتی مثل هویج و سیب زمینی را که بافت منسجم‌تری دارند، در قسمت زیر گوشت بگذارید. می‌توانید برای تزئین این کباب ملکه روی بخش بالای آن از یک گوجه گیلاسی یا نخود فرنگی نیز استفاده کنید با مقداری سس یا پنیر روی آن بریزید. بعد از اینکه همه کباب‌ها را آماده کردید، آن‌ها را داخل ظرف مناسب و در کنار هم بچینید و در کنار خانواده نوش جان کنید و لذت ببرید.

 

کالابرگ الکترونیک