۲ طرز تهیه بستنی شکلاتی چوبی و اسکوپی بدون ثعلب و بستنی ساز

۲ طرز تهیه بستنی شکلاتی چوبی و اسکوپی بدون ثعلب و بستنی ساز


25 خرداد 1401 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
2 طرز تهیه بستنی شکلاتی ? چوبی و اسکوپی بدون ثعلب و بستنی ساز
فهرست محتوا پنهان

بستی شکلاتی یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین انواع بستنی کلاسیک است. شما به راحتی در خانه می‌توانید بستنی شکلاتی چوبی و بستنی اسکوپی شکلاتی ایتالیایی را بدون نیاز به ثعلب و بستنی ساز درست کنید. طرز تهیه بستنی شکلاتی خانگی بدون ثعلب به ۲ روش اسکوپی و چوبی را در سرویس آشپزی بخوانید. با مجله کوروش همراه باشید.

 

 

طرز تهیه بستنی شکلاتی خانگی چوبی بدون ثعلب

 

طرز تهیه بستنی شکلاتی خانگی چوبی بدون ثعلب

 

مدت زمان آماده سازی مواد: ۱ ساعت

مدت زمان درست شدن بستنی: ۸ ساعت

میزان کالری در ۱۰۰ گرم بستنی شکلاتی: ۲۱۶ کالری

مواد لازم برای تهیه بستنی شکلاتی بدون ثعلب

  • شیر: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • نشاسته ذرت: ۱ قاشق غذاخوری
  • نشاسته گل: ۱ قاشق غذاخوری
  • شکر: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • وانیل: ½ قاشق چایخوری
  • خامه صبحانه: ۱۰۰ گرم
  • پودر پسته: ۲ قاشق غذاخوری
  • شکلات تخته‌ای: ۲۰۰ گرم
  • روغن مایع: ۱ قاشق غذاخوری
  • چوب بستنی به مقدار لازم

مراحل تهیه بستنی شکلاتی چوبی بدون ثعلب و خامه

 

طرز تهیه بستی بدون ثعلب

 

برای درست کردن بستنی شکلاتی در خانه بدون ثعلب و خامه، باید مواد مایه بستنی را آماده کنید. سپس آن‌ را در قالب بریزید و در فریزر بگذارید تا یخ بزند. در آخر هم بستنی چوبی را در مایه شکلات مایع فرو ببرید تا روکش آن شکلاتی شود.

مرحله اول: مواد بستنی شکلاتی را با هم بجوشانید

برای درست کردن بستنی شکلاتی خانگی چوبی بدون ثعلب ابتدا باید شیر، نشاسته گل، نشاسته ذرت و شکر را با هم مخلوط و روی شعله ملایم گاز خوب هم بزنید تا تمام مواد حل شده و یکدست شوند. صبر کنید تا غلظت این ترکیب مثل دسر فرنی شود و سپس خامه و وانیل را اضافه کنید و کمی دیگر هم بزنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه مارمالاد آلبالو به ۲ روش با ژلاتین و بدون ژلاتین

مایه بستنی شکلاتی را از روی شعله گاز بردارید ولی باز مرتب هم بزنید که گوله نشود و رویه آن نبندد. صبر کنید مایه بستنی به دست آمده خنک شود سپس پودر پسته را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم: قالب و چوب‌های بستنی را آماده کنید

برای درست کردن بستنی چوبی شکلاتی یا هر نوع دیگری از بستنی چوبی قاعدتا باید چوب بستنی و قالب بستنی تهیه کنید. چوب بستنی‌ها را در قالب بستنی بگذارید و در هر قالب مقداری از مایه بستنی بریزید. روی قالب فویل بکشید تا بستنی حین سفت شدن یخ نزند.

 

طرز تهیه بستنی ایتالیایی

 

مرحله سوم: بستنی‌ها را به شکلات آعشته کنید

بستنی را یک شب تا صبح یا حدود ۸ ساعت باید در فریزر بگذارید تا خوب سفت شود و خودش را بگیرد. وقتی بستنی خوب سفت شد باید آن را به شکلات آغشته کنید.

مرحله چهارم: تهیه روکش شکلاتی بستنی

برای درست کردن مایه روکش شکلاتی بستنی، شکلات تخته‌ای را به روش بن ماری روی سماور یا بخار کتری آب کنید. شکلات آب شده را با روغن مایع مخلوط کنید. صبر کنید مایه شکلاتی سرد شود و از گرما بیفتد. سپس بستنی‌ها را از فریزر بیرون بیاورید و در مخلوط شکلاتی فرو ببرید.

مقدار روغن را اضافه نکنید چون در این صورت بافت شکلات رقیق شده و لایه شکلاتی نازکی روی بستنی تشکیل می‌شود. هر چه شکلات آب کرده غلیظ‌تر باشد لایه شکلاتی هم ضخامت بیشتری پیدا می‌کند.

نکته: در صورت تمایل می‌توانید مقداری مغز بادام یا پسته و فندق به صورت خرد شده به این مایه شکلاتی بستنی اضافه کنید. در این صورت بستنی چوبی مگنوم را خواهید داشت. بستنی‌ چوبی شکلاتی را دوباره به مدت ۲ ساعت در فریزر بگذارید تا سفت شوند. در صورت تمایل برای شکلات بستنی از شکلات تخته‌ای سفید یا شکلات تلخ هم می‌توانید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی وانیلی با ثعلب و بدون ثعلب

طرز تهیه بستنی شکلاتی ایتالیایی (اسکوپی) بدون ثعلب و بستنی ساز

طرز تهیه بستنی شکلاتی خانگی ایتالیایی یا اسکوپی بدون ثعلب و بستنی ساز

 

مواد لازم برای تهیه بستنی شکلاتی اسکوپی بدون بستنی ساز

  • شیر: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • نشاسته ذرت: ۲ قاشق غذاخوری سر صاف
  • پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری
  • شکر: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • گلاب: ۲ قاشق غذاخوری
  • خامه فرم گرفته قنادی: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • وانیل: ½ قاشق مرباخوری

مراحل تهیه بستنی شکلاتی ایتالیایی بدون خامه و ثعلب

برای درست کردن بستنی شکلاتی بدون ثعلب با شیر به صورت اسکوپی باید مواد خشک و تر را به ترتیب با هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند. سپس آن‌ها را بجوشانید. وقتی مایه غلیظ و کرمی شد، خامه را اضافه کنید و بعد در قالب بریزید و در فریزر قرار دهید. هر چند ساعت یک بار مواد بستنی کاکائویی فوری را هم بزنید تا بافت یخی به خودش نگیرد. ۱۲ ساعت بعد، بستنی کاکائویی آماده است.

حتما بخوانید  طرز تهیه شیرینی کشمشی نرم به سبک بازاری به 2 روش + نکات طلایی

مرحله اول: تخم مرغ، شکر و وانیل را بزنید

برای درست کردن بستنی کاکائویی فوری به روش بستنی شکلاتی ایتالیایی اسکوپی ابتدا باید تخم مرغ، شکر و وانیل را به مدت ۵ دقیقه با دور تند همزن هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شود.

مرحله دوم: مواد خشک و گلاب را به مواد بستنی اضافه کنید

نشاسته ذرت و پودر کاکائو را روی مواد بستنی الک کنید و خوب هم بزنید. مایه به دست آمده را در یک قابلمه کوچک بریزید و حین هم زدن شیر و گلاب را اضافه کنید و مرتب هم بزنید که ته نگیرد و در نهایت یک مایه کرمی به دست بیاید. مراقب باشید که این مایه کرمی نباید بجوشد و صرفا باید کمی غلیظ شود. وقتی که مایه کرمی خودش را گرفت از روی شعله گاز بردارید.

 

طرز تهیه بستنی شکلاتی

 

مرحله سوم: خامه فرم گرفته را اضافه کنید

مایه کرمی به دست آمده را به یک ظرف دیگر منتقل کنید و روی آن سلفون بکشید تا سرد شود. وقتی مایه کرمی از حرارت و گرما افتاد و سرد شد خامه فرم گرفته قنادی را اضافه کنید. خودتان هم در خانه می‌توانید با خامه قنادی یا خامه صبحانه خامه فرم گرفته قنادی درست کنید.

مرحله چهارم: مایه بستنی شکلاتی را در فریزر بگذارید

خامه فرم گرفته را که اضافه کردید مقداری هم بزنید تا مایه بستنی یکدست شود. سپس مایه بستنی شکلاتی را در یک ظرف درب‌دار بریزید و به مدت ۱۲ ساعت در فریزر بگذارید تا بستنی ببندد و سفت شود. موقع سرو بستنی کمی صبر کنید تا بستنی مقداری نرم شود و سپس با اسکوپ در ظرف یا به صورت بستنی قیفی سرو کنید.

سوالات متداول

 

دلیل یخ زدن سطح بستنی در انواع سنتی و خانگی

 

دلیل یخ زدن سطح بستنی در انواع سنتی و خانگی چیست؟

یک سوال مهم در مورد طرز تهیه بستنی خانگی ساده و شکلاتی و بستنی سنتی این است که چرا روی بستنی خانگی یا سنتی یخ می‌زند یعنی تکه‌های یخ تشکیل می‌شود. تنها دلیل این است که شما آن را مدتی بیرون از فریزر نگهداری کرده‌اید و یخ بستنی باز شده و دوباره آن را داخل فریزر گذاشته‌اید.

برای یخ نزدن روی بستنی شکلاتی چه کنیم؟

باید بستنی شکلاتی بدون ثعلب را همواره در دمای بین ۰ تا منفی ۵ درجه سانتی‌گراد داخل فریزر نگه دارید و بعد از اینکه مقدار مورد نیاز بستنی را از ظرف بستنی برداشتید دوباره آن را خیلی سریع به فریزر برگردانید. یکی از راه‌های ابتکاری که می‌توانید با انجام آن از یخ زدن بستنی جلوگیری کنید اضافه کردن کمی نمک به بستنی است. این کار دمای انجماد مایه بستنی را پایین آورده و مانع از یخ زدن بستنی شما می‌شود.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

 

کالابرگ الکترونیک